Ivf- ang ivf:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Muffinmus

Man kan jo ikke alde være med at henvende sig til dig bnår du nu arbejder emd det. Men sad lige og så om det i nyhederne og man bkiver da sådan lidt..ØH???

Hvorfro er det lige at de jo ikke lgiefrem står og manger 700 x sædceller hvert år lige nu, men de mangler en HULENS masse æg. Så tænker jeg det er sgu da skide ulogisk at man som mabnd får penge for at spille pik, mens man somn kviden skal stikke sig selv i 14 dage, lide under div smerteastillende osv ved selve ægudtagningen, til scanning konstant osv. Men får ikke en dyt for det?? Man skal gøre det fordi man har et godt hjerte=`??

Javist, men er da sikker på at var der en betydelig gevinst ved at lide sådan, var der langt flere kvinder der smed sig på briksen.

Ved godt der ikke skal gå økonomi i det som sodan, men synes ærlgit talt ikke det er fair at amdne bare skal smække kæppen på bordet og få betaling for det mens kvinder rent faktisk skal tage fri MANGE gange fra arbejdet og have smerter, fylde sig med hormoner osv helt af det gode hjerte?

Jeg vil da sige jeg efter at have set flere udsendelser om ægdonation, ikke ligefrem har den største lyst til at gennemgå den slags bare fordi jeg er en rigtig rar paerson:-)

Og ja, har voervejet det flere gange, men resultatet er desværre det samme hver gang..har ikke lysten pt til at lægge mit liv i hænderne på medicin og kanyler i 14 dage+ alt det man skal have fri til scanninger osv.

Og at de så på en hjemmeside skriver. Du får ikke betaling, du skal gøredet fordi du har et godt hjerte. Og at man får medicin og transport betalt....

Ja, hvad med tabt arbejdsfortjeneste, og et lille vederlag fordi man rent faktik gør mere end mændene?

Nå, skal ikke høvle systemet ned, synes bare det er latterligt at mændende skal betales for at gøre noget de gør hver dag GRATIS:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Kaufie

God pointe - er spændt på om IVF har en god forklaring....

Anmeld

24. juli 2010

ivfmarie

Hejsa

Jeg synes at du skal rette dine slå-fejl  og sende dit indlæg som læserbrev til en avis!

Det er jo ikke os (som i "fertilitetsbranchen") der har lavet den latterlige regel at ægdonorer ikke må blive betalt - det er den Danske Stat!!

TRO MIG! Vi har virkelig kæmpet for at få lavet om på det.

Som ægdonor får man fri med løn til alle besøg på klinikken, så der er ingen tabt arbejdsfortjeneste, men du har da fuldstændig ret i at kvinder skal meget mere igennem end mændene - rigtig meget.

På "min" klinik er vi faktisk så uartige at vi udover at dække omkostninger også giver "en bette skilling" for hvert besøg - men det er faktisk ikke tilladt!!

Selvfølgelig ligger der nok en masse "gode" argumenter til grunde for regeringens valg, især det, at det ikke må ende med at køb/salg af æg, men at det skal være en frivillig donation. Man kunne jo forestille sig at folk i pengenød begynder at sælge æg for at få brød på bordet.

Der er virkelig mangel på ægdonorer - så lad dette være en opfordring, og ikke en afskrækkelse...

Selvfølgelig skal en ægdonor meget igennem - men tænk på den gave hun kan give et eller flere par! Et barn! Et barn, som disse par aldrig ville kunne få uden denne hjælp.

Marie - der uden tvivl havde doneret alt hvad jeg kunne, hvis ikke jeg var for gammel

se evt mere om ægdonation her

Anmeld

25. juli 2010

Muffinmus

hmm, tjo tja, lad os se...er ikke så godt til den slags læserbreve, og med den million af slåfejl jeg har præsteret, ja så nej tak:-)

Har lige gennemlæst det, det havde jeg ikke tid til da jeg postetde det, men sikke da noget rod jeg har skrevet. Godt du fattede pointen:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.