Det er enormt upædagogisk....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Kaufie

...men det ser ud til at virke...

Efter at have vasket underbukser i et væk de sidste par dage, har vi nu taget tippet til os fra en i min IRL mødregruppe: belønne resultater på potten med chokolade.....

I know - det er ekstremt upædagogisk - og sikkert i strid med alle mulige paragraffer og klamamser man kan finde på nettet - og jeg ville få dem ALLE smidt i synet på Øffen - but I don't care!

William har ENDELIG fattet pointen med at man skal på potten FØR man tisser eller laver..... Første gang han præsterede det var i dag mens hans far og jeg har en lettere opgivende diskussion i gang om hvorvidt drengen ER klar. Men manden holder heldig vis på denne gang - og så kom drengen glædestrålende og fortalte, at han havde lavet pølser...

Siden da har han 3 gange sat sig på potten (dog skulle vi de to af gangene lige have ham hevet af underhakkerne) og bare tisset - uden at vi har bedt ham om at sætte sig der.

Så.... ud med pædagogikken og ind med lokkemidler.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Muffinmus

We do it tooooo

Anmeld

24. juli 2010

bette

haha.. jamen virker det så virker det jo

havde også det samme i tankerne bare med vingummi.. men det er dog ikke nødvendigt, for mikkel kan godt lide at få ros..

Anmeld

24. juli 2010

..

Det gjorde vi jo også ved Smilla, 1 vingummi for at tisse og 2 for at lave det store - det virkede perfekt og ret hurtigt glemte hun at hun skulle have vingummi for det og nu taler hun aldrig om det mere

Anmeld

24. juli 2010

ivfmarie

... tic tac ...   

Anmeld

24. juli 2010

Mie A

He he... Vi kunne have fundet på det samme

Anmeld

26. juli 2010

linemus

Måske sku' vi alligevel prøve at bruge samme taktik (eller tic tac). Men det bliver ikke lige nu, for moren har opgivet Nu tager vi en pause, og så ser vi, hvad der sker...

PS. Virker det, så virker det, og så er det da ski' lige meget om det er pædagogisk eller ej. Så længe I ikke slår drengen

Anmeld

26. juli 2010

Marco2

Ku' være vi sku' prøve det dor at få Emsen til at lave stort på toilettet istedet for at be' om en ble hver gang...

Men held og lykke med projektet

AG

Anmeld

26. juli 2010

Kaufie

Det jeg egentlig havde troet var starten på en ny dårlig vane - at give chokolade som belønning for fyld i potten - har altså bare været en start-hjælp.

Kun de første to dage spurgte purken om chokolade når han havde leveret. Nu rejser han sig bare, kigger ned i potten, smiler glædestrålende og siger "Jeg er SÅ dygtig" Og det giver vi ham jo ret i - og det er så åbenbart belønning nok. 

De sidste to dage har vi kun haft et uheld pr dag - og dét fordi vi var langt fra potten, da trangen opstod. Han er dog allerede blevet meget bedre til at holde på vandet, så vi kan nå at få shorts og underbukser af før han sætter sig..

For blot en uge siden havde jeg ellers droppet ønsket om en blefri start i børnehaven, men nu ser det ud til at lykkes!!

Mette, en stolt mor....

Anmeld

27. juli 2010

Helle30

Jeg skal bare sige tak for tippet!

Søndag eftermiddag købte jeg en bøtte lossepladsen-bolcher i Netto, og  ved aftensmaden præsenterede vi så ideen for Sofie. Vi sagde, at nu er hun jo blevet 3 år og en stor pige, og så er det tid til at blive helt af med den ble, og at vi gerne vil hjælpe hende ved at hun må vælge et bolche, hvis hun har tisset eller lavet stort på toilettet. Ungen nikkede og svarede ja og så meget vigtig og koncentreret ud som et bestyrelsesmedlem i et fortroligt møde. Da jeg holdt op med at tale, lagde hun gaflen fra sig og sagde: Mor! jeg skal lige ud og tisse. Det var i forgårs, og allerede i går lavede hun stort på toilettet i bh for første gang - og det uden af få belønning. Jeg tror sgu, vi har en vinder.

I øvrigt synes jeg, man bør være rimelig kølig over for, om dette eller hint er upædagogisk. Måske dikterer opdragelsesmoden noget andet om et år, og så har vi bare været forud for vores tid.

- Helle, skolelærer, upædagogisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.