Nogen, der har prøvet det? (graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Anja

Jeg har gennem de andre graviditeter haft en hel del plukkeveer, men de er oftest kun kommet, hvis jeg har været ude at gå eller støvsuget og sådan. Denne gang har jeg jo problemer med mit bækken så jeg går meget lidt og forsøger at undgå støvsugning, så jeg har ikke døjet med plukkeveer før nu.

I går fik jeg de ondeste plukkeveer af at tømme opvaskeren. Normalt kan jeg få dem til at gå væk ved lige at stoppe op og trække vejret et par gange, men i går blev det bare ved. Tilsidst lagde jeg mig ½ time på sofaen og så var de væk. Jeg vågnede så midt i nat fordi maven spændte som ved en plukkevee og så gjorde den hammer ondt. Jeg lå næsten fastfrosset på ryggen og kunne kun ved temmelig meget smerte vende mig om på siden. Jeg nåede at ligge og blive ret bekymret. Har aldrig haft en vee, og har aldrig prøvet denne slags smerte før, så jeg nåede jo at tænke om det var sådan noget der var på spil. Jeg lå helt stille ca 1 time med smerter og så var maven pludselig ikke hård mere og jeg kunne igen mærke spark og bevægelse fra baby.

Jeg er lidt bekymret for, om det er helt normalt. Undrer mig over, at jeg aldrig har prøvet sådan noget før i de andre graviditeter.

Nogen der har prøvet det eller har et bud på, hvad det er? Overvejede at ringe til fg i nat, men droppede det igen, da det stoppede og jeg mærkede liv.

Anja 28+0  - og en anelse bekymret for at baby vil for tidligt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Anja

Slet ingen???

Anmeld

23. juli 2010

Tynen

Det lyder godt nok ikke rart!

Det kan være mange ting.
Dog oplevede jeg selv at jeg om natten kunne vågne af smerte og seriøst ikke kunne bevæge mig.
Jeg fik med vold og magt vendt mig om i en anden stilling og så fortog smerten sig tit.

Jeg ringede selv til FG en nat fordi jeg blev så bange/bekymret og kom ind og blev scannet.
Der fandt de en cyste på min ene æggestok der (Jeg bliver pludselig i tvivl   ) var sprunget eller var ved at sprænge.
Ganske ufarligt for graviditeten men meget smertefuldt.

Samtidig havde jeg jo blærebetændelse i tide og utide kombineret med en streptokokinfektion og det gav mig også ret voldsomme smerter.
Jeg kom på penicillin 4 gange med Stella og 7 gange med Paw og det hjalp lidt hver gang.
Jeg vidste dog at det var tid til en ny kur med det samme jeg fik ondt i maven.

Det var et par bud fra mig. Jeg synes bestemt at det er en opringning værd.
Om ikke andet så for at få lidt ro i sindet.
Uvisheden er IKKE rar at gå med - Specielt ikke hvis du kan finde på at blive lidt hypokonder-agtig som jeg tit gør  

/Trine

Anmeld

23. juli 2010

Joan ( Smallie )

Nu har jeg læst det et par gange men ved ikke hvad jeg skal svare dig for jeg har aldrig prøvet det. Havde mange pluk veer med anne men slet ikke som du beskriver

Anmeld

23. juli 2010

bette

synes det lyder lidt som når jeg skal tisse.. så får jeg nemlig onde plukveer... jeg har blod i urinen samt protein og noget andet..

men er dog blevet testet for blærebetændelse for det var min første tanke..men det var det ikke..

måske du lige skulle snakke med lægen

Anmeld

26. juli 2010

linemus

Hvordan går det, Anja? Har du snakket med lægen om det kunne være blærebetændelse el. andet?

Jeg husker én nat, hvor jeg havde det sådan og også var tæt på at ringe til fg, men det gik over igen. Dog var jeg lidt længere henne end dig, men jeg kunne godt få plukkeveer og ondt i maven uden at lave det vilde. Måske kroppen reagerer på, at det er 3. graviditet og man ikke er helt så ung og lex mere?

Knus Line

Anmeld

26. juli 2010

Anja

linemus skriver:

Hvordan går det, Anja? Har du snakket med lægen om det kunne være blærebetændelse el. andet?

Jeg husker én nat, hvor jeg havde det sådan og også var tæt på at ringe til fg, men det gik over igen. Dog var jeg lidt længere henne end dig, men jeg kunne godt få plukkeveer og ondt i maven uden at lave det vilde. Måske kroppen reagerer på, at det er 3. graviditet og man ikke er helt så ung og lex mere?

Knus Line

Det går okay. Jeg har ikke haft lignende smerter siden. Det kan næppe være blærebetændelse, da jeg netop har afsluttet en antibiotikakur mod det.

Jeg tror, at du har ret i, at 3. graviditet "bare" kan være lidt hård ved kroppen. Det er også hvad jeg har fået at vide af både læge og jdm, specielt, når det er 3 graviditeter på 3 år. Dette har været/er ikke ligefrem en drømmegraviditet, men jeg har dog ikke fortrudt. Glæder mig til at få vores lille pigebaby i armene.

Jeg skal til 2. jdm besøg i morgen, det ser jeg frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.