dyrke motion efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.399 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Liljesilas

Hej piger

Det er nu 4 uger siden jeg fødte min dreng ved kejsersnit! Jeg er helt vild efter at dyrke motion - altså løbe, cykle, gå på step maskinen.. Jeg vil gerne have de sidste kg af inden vi skal på ferie Hvis jeg slet ikke mærker smerte i aret, tror i så godt at jeg må begynde at løbe lidt nu? Igår gik vi rundt i 5 timer med barnevognen, da der skete en masse ting i byen.. Hvis jeg kan holde til det, skulle der vel ikke være noget i vejen for at løbe?

Hilsen Maya - som er helt vild efter at tabe sig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Svei

Hej piger

Det er nu 4 uger siden jeg fødte min dreng ved kejsersnit! Jeg er helt vild efter at dyrke motion - altså løbe, cykle, gå på step maskinen.. Jeg vil gerne have de sidste kg af inden vi skal på ferie Hvis jeg slet ikke mærker smerte i aret, tror i så godt at jeg må begynde at løbe lidt nu? Igår gik vi rundt i 5 timer med barnevognen, da der skete en masse ting i byen.. Hvis jeg kan holde til det, skulle der vel ikke være noget i vejen for at løbe?

Hilsen Maya - som er helt vild efter at tabe sig!

Nej, det ville jeg slet slet ikke begynde på endnu....8 uger ville jeg give det og du kan sagtens tabe dig ved at spise sundt og gå lange ture...hårdere motion ville jeg holde mig fra hvis du da altså ønsker din krop indeni også skal have det godt og det samme med et pænt ar.

Da jeg fik fjernet løs hud som jo slet ikke skærer gennem alle de 7 lag!! som man gør ved ks der skulle jeg undgå at dyrke motion i 3 mdr....altså såsom svømning, løb, gymnastik osv.-..

Anmeld

23. juli 2010

Betteisen

Hejsa.

Jeg fødte min første datter ved AKS den 29. okt 2008 og jeg startede op med at spille håndbold i starten af januar igen. Jeg synes du skal vente med løb og hårdere motion til i hvert fald efter din 8 uger us. Der er jo grund til vi ikke må fx løfte mm.

MVH

Louise, der også glæder sig forfærdeligt til at komme igang igen.

Anmeld

23. juli 2010

Tulle28

Jeg prøvede at løbe efter 8 uger og det gik egentlig fint - løb kun 2,5 km i rooooooligt tempo (!) og holdt pauser undervejs. Men et par dage efter fik jeg simpelthen så ondt i mit ar- det skræmte mig faktisk ret meget! Så hvis jeg var dig ville jeg nok lige vente en måneds tid endnu med at dyrke hård motion, som løb jo er.

Jeg gik dog igang med mavebøjninger, armbøjninger, ryg- og benøvelser efter de 8 uger uden problemer og supplerede jeg med nogle laaaaange gåture. Hvis du gerne vil dyrke motion hvor du virkelig får sved på panden, hvad så med spinning? Det er jo ikke belastende på den måde for arret.

Knus Tulle

Anmeld

24. juli 2010

Liljesilas

Ok så venter jeg da helt sikkert. Skal man også vente med sex? Er nemlig bange for at det stadig er et åbent sår indeni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.