Tja.. jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge de besøg til, må jeg ærligt indrømme. Det meste af den information jeg har fået ved konsultationerne, har jeg kunnet læse mig til - så det har mest været en gentagelse; og jeg har egentlig ikke rigtig haft noget at spørge JM om.
Jeg var afsted for 2. gang i går - 28 uger - og da der kun var få uger mellem dette og 25-ugers tjekket hos lægen, havde jeg valgt ikke at gå til læge - det syntes JM var meget underligt, for det var jo altsammen med til at holde øje med, om alt var godt; jojo.. men altså føler mig nogenlunde i stand til at bedømme om jeg er rask og der er rigelig liv derinde.
Jeg fik tjekket blodtryk, hun lyttede til hjertet og mærkede at livmoderen var den rette størrelse, urinen tjekker man selv inden konsultationen - og det var så det; tog vel i alt 10 minutter. Og altså... blodtrykket havde jeg selv målt hos min mor ugen inden, at den er i live, er der slet ingen tvivl om og maven vokser også støt derudaf og jeg har ingen tegn på svangerskabsforgiftelse... så spørgsmålet er, om sundhedsvæsenets penge er givet optimalt ud..
MH Nana
Anmeld