2. jm besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

Kaufie

...var også en skuffelse.....

Der skulle stadig ikke testes urin eller blodtryk - men vi hørte dog hjertelyd og JM tjekkede at livmoder har den str den gerne skulle have. 

Det var da meget hyggeligt - men eftersom vi var til MD-scanning i sidste uge, så kom det jo ikke som det store overraskelse, at alt er ok med tøsen - og egentlig kan jeg ikke bruge dagens besøg til en hujende fis....

Mette, 21+3 og undrende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

silden85

hmm. det lyder da underligt at du ikke fik tjekket det jeg var til jmd i tirsdags, ( jeg er i en gruppe på 5-6 stykker) og der fik vi alle sammen tjekket vores urin og blodtryk, også lyttede hun på vores mave, og vi fik af vide at livmoren voskede som den skulle, også så vi e film om amning

Anmeld

23. juli 2010

Sky

Kaufie har vi først snakket om at det der JM var en skuffelse?...første besøg?...for jeg var GODT nok skuffet efter første besøg...

Jeg skal først til 2. besøg i slutningen af August, og jeg glæder mig helt vildt!...men det er der måske snart ingen grund til... Jeg har dog allerede været til MD i midten af Juni, så på den måde er der jo længe imellem de to besøg for mig så jeg glæder mig da til at høre om prinsessen igen  

Sky 24+5

Anmeld

23. juli 2010

Kaufie

Vi var vist et par stykker, som havde syntes at første jm besøg var spild af tid (specielt som flergangs fødende, der ikke har haft de store problemer med tidligere graviditeter og/eller fødsler)

Jeg (og min JM) kunne se lidt mere mening i det, hvis der var et par uger mellem MD-scanning og 2.JM besøg - så man netop bliver bekræftet i at alt er ok med jævne mellemrum. Men at to forskellige instanser fortæller mig det med en uges mellemrum - uden at få tilføjet andre nyttige oplysninger såsom hvordan min organisme har det med graviditeten - dét synes jeg er ressourcespild....

Anmeld

10. august 2010

NGE

Tja.. jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge de besøg til, må jeg ærligt indrømme. Det meste af den information jeg har fået ved konsultationerne, har jeg kunnet læse mig til - så det har mest været en gentagelse; og jeg har egentlig ikke rigtig haft noget at spørge JM om.

Jeg var afsted for 2. gang i går - 28 uger - og da der kun var få uger mellem dette og 25-ugers tjekket hos lægen, havde jeg valgt ikke at gå til læge - det syntes JM var meget underligt, for det var jo altsammen med til at holde øje med, om alt var godt; jojo.. men altså føler mig nogenlunde i stand til at bedømme om jeg er rask og der er rigelig liv derinde.

Jeg fik tjekket blodtryk, hun lyttede til hjertet og mærkede at livmoderen var den rette størrelse, urinen tjekker man selv inden konsultationen - og det var så det; tog vel i alt 10 minutter. Og altså... blodtrykket havde jeg selv målt hos min mor ugen inden, at den er i live, er der slet ingen tvivl om og maven vokser også støt derudaf og jeg har ingen tegn på svangerskabsforgiftelse... så spørgsmålet er, om sundhedsvæsenets penge er givet optimalt ud..

MH Nana

Anmeld

30. august 2010

Sky

Hiver lige denne tråd frem igen da jeg skal til 2. Jordemoderbesøg i morgen. Jeg er vist kommet lidt bagud da jeg har været ude og rejse, så er nu 30+1 men det gør vel ikke det store tænker jeg.

Hvad er det lige jeg skal forvente af besøget i morgen (kan se på div. indlæg at jeg nok ikke skal forvente det store ) men hvad er det nu der skal ske ifølge normalen?

Det er noget med at man selv skal teste urinen...enten hørte jeg ikke efter sidst jeg var der, eller får man besked om det når man kommer derop i morgen?

Og skønner de barnets vægt?

Må man høre hjertelyd? - min kæreste var ikke med ved lægen sidst, og jeg var så ked af at han ikke fik lov at høre vores lille piges hjerte så det håber jeg sådan at han kan få mulighed for i morgen nemlig.

Håber der er nogen der har lyst til at svare

Anmeld

30. august 2010

Dansker I Holland

Sky skriver:

Hiver lige denne tråd frem igen da jeg skal til 2. Jordemoderbesøg i morgen. Jeg er vist kommet lidt bagud da jeg har været ude og rejse, så er nu 30+1 men det gør vel ikke det store tænker jeg.

Hvad er det lige jeg skal forvente af besøget i morgen (kan se på div. indlæg at jeg nok ikke skal forvente det store ) men hvad er det nu der skal ske ifølge normalen?

Det er noget med at man selv skal teste urinen...enten hørte jeg ikke efter sidst jeg var der, eller får man besked om det når man kommer derop i morgen?

Og skønner de barnets vægt?

Må man høre hjertelyd? - min kæreste var ikke med ved lægen sidst, og jeg var så ked af at han ikke fik lov at høre vores lille piges hjerte så det håber jeg sådan at han kan få mulighed for i morgen nemlig.

Håber der er nogen der har lyst til at svare

Hejsa du skal nok regne med at hun skønner babys vægt og at du hører hjertelyd Det skete første gang for mig sidste gang den 25 august, og der var jeg 28+2 henne Idag er jeg så 29+0 Så du skal nok regne med at høre hjertelyd og at baby bliver skønnet Ved du hvad du skal have?

Knus Sussie 29+0

Anmeld

3. september 2010

NGE

Mon ikke det kunne være et miks af 2. og 3. tjek, når nu du er nået det længere?

Jeg skal til 3. tjek her om 1½ uge hvor jeg så er ca. uge 32- her tror jeg at JM vil skønne vægten og måske også prøve at finde ud af hvad vej bæppe vender.

Og jeg vil nok for en gangs skyld have noget at spørge om - nemlig, hvem og hvordan man skal spørge om at få 'dope' når først hele fødselshalløjet går igang.

Som sagt var 2. gang selvtjek af urin, fundusmål og hjertelyd.

MH Nana

Anmeld

4. september 2010

Sky

Det var et fint besøg! - ikke det vilde, men må også indrømme at jeg heller ikke selv har så mange spørgsmål til noget som helst fordi jeg har det rigtig godt i min graviditet, og så er der jo ikke så meget at snakke om pt. Fødslen ville hun vente med til næste gang, men hun spurgte dog om jeg var bange for noget, og om vi havde snakket om hvad vi havde af forventninger til forløbet...det var det. Og så snakkede vi kort om vægtforøgning... jeg var bange for at jeg havde taget for meget på, men hun synes jeg var rigtig flot, så det blev jeg da glad for

Hun tjekkede urin (eller det gør man jo så åbenbart selv), tjekkede hjertelyd...hvilket er fantastisk og udover det første gang for manden så han var helt underlig i ansigtet, og så skønnede hun vægt og konstaterede at hun lå med hovedet nedaf hvilket jo er dejligt...så er der håb for at hun bliver der

Ja så det var egentlig bare det! - så må vi se hvad der sker i uge 37

Sky 30+6

Anmeld

4. september 2010

LBK

Hejsa

Til mit 2. JMbesøg fik jeg tjekket urin, blodtryk og vægt. Derudover skønnede hun barenets vægt og jeg fik lov at høre hjertelyd.

Derudover snakkede vi om nogle andre praktiske ting jeg havde spørgsmål omkring....

KH Lina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.