Dyr i mit køkken :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.065 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

Mutti2

Aaaaaaaahhhhhhhh......

Jeg lå syg nogle dage i sidste uge. Og måtte lade opvasken stå i et par dage. Den 3. dag kom en kammerat forbi og tog opvasken og lavede pandekager til prinsessen.

Først og fremmest fandt han mel-mider i min med

Ikke nok med det, opdagede han nogle små brune bille-lignende dyr. De er OVER ALT derude.  Og nu også i min stue Hvad er det for dyr? Har søgt og søgt. De skal bare udrydes og det skal være med det samme.

De er også i stuen nu, og kan åbenbart flyve

Jeg har bidt mærke i at de flyver hen mod lyset (vinduet).

PLEEEEEEEEASE kom med nogle gode råd. Jeg skal have gjort noget ved det. Men for at udrydde dem, bliver jeg nødt til at vide hvad det er for dyr! Har gjort hele køkkenet rent, men det har ikke hjulpet

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

B&J

Milla-Victoria's mor skriver:

Aaaaaaaahhhhhhhh......

Jeg lå syg nogle dage i sidste uge. Og måtte lade opvasken stå i et par dage. Den 3. dag kom en kammerat forbi og tog opvasken og lavede pandekager til prinsessen.

Først og fremmest fandt han mel-mider i min med

Ikke nok med det, opdagede han nogle små brune bille-lignende dyr. De er OVER ALT derude.  Og nu også i min stue Hvad er det for dyr? Har søgt og søgt. De skal bare udrydes og det skal være med det samme.

De er også i stuen nu, og kan åbenbart flyve

Jeg har bidt mærke i at de flyver hen mod lyset (vinduet).

PLEEEEEEEEASE kom med nogle gode råd. Jeg skal have gjort noget ved det. Men for at udrydde dem, bliver jeg nødt til at vide hvad det er for dyr! Har gjort hele køkkenet rent, men det har ikke hjulpet

Knus Pernille

det er fluger der kommer fra raster altså mad osv eller grønsager.... de kommer bare ud af det blå lige som i en skraldespand men de forsvinder hvis du lufter ud og gør rent så forsvinder de igen... har desværre selv prøvet det da jeg boede alene og var syg

Anmeld

22. juli 2010

Mutti2

B&J skriver:

det er fluger der kommer fra raster altså mad osv eller grønsager.... de kommer bare ud af det blå lige som i en skraldespand men de forsvinder hvis du lufter ud og gør rent så forsvinder de igen... har desværre selv prøvet det da jeg boede alene og var syg

1000-tak for dit svar. Jeg har godt nok gjort hele køkkenet rent. Men jeg tager lige en omgang igen. Og smider alt ud, de kan komme i nærheden af Ej hvor er de ulækre

Anmeld

22. juli 2010

B&J

Milla-Victoria's mor skriver:

1000-tak for dit svar. Jeg har godt nok gjort hele køkkenet rent. Men jeg tager lige en omgang igen. Og smider alt ud, de kan komme i nærheden af Ej hvor er de ulækre

nemlig ad ad ad og jeg gjorde den største brøgler jeg havde nemlig en gryd med låg hvor der var grønsager i og der var mange adadadad

Anmeld

22. juli 2010

Mikkel's mor <3

Syntes at det lyder lidt som bananfluer ?

ved at man kan købe noget i matas der gerne skulle slå dem i hjel. de lægger tonsvis af æg, så der skal faktisk gift til at dræbe dem..

Anmeld

22. juli 2010

Mutti2

B&J skriver:

nemlig ad ad ad og jeg gjorde den største brøgler jeg havde nemlig en gryd med låg hvor der var grønsager i og der var mange adadadad

Også bare det at de så pludseligt kommer flyvende.... Jeg ved i hvertfald godt hvad jeg skal få natten til at gå med

Anmeld

22. juli 2010

Laulund87

Hvis du har mel-mider er det meget vigtigt at du ikke gør rent med en masse vand for det stortrives de i

Du skal støvsuge i alle skabe og skuffer, helt ind i hjørnerne! 

Og så alle de tørre madvarer du har, mel, havregryn osv, skal du putte i bøtter med låg. 

Ved ikke om du har gjort disse ting, hvis ikke vil jeg kraftigt råde dig til at gøre det

Anmeld

24. juli 2010

MorTilGustav

Ja, jeg så også lige et indslag på tv hvor de snakkede om, at der er SÅ mange af den slags klamme kryp nuher i varmen  Den henviste til denne artikel der måske kan hjælpe:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article/22368874/
Fik selv bananfluer da jeg åbnede en bakke jordbær for nogle dage siden  AD!

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

Bananfluer kommer ind med alt frugt, grønt og blomster....

Der er også noget med et eller andet husmoderråd du kan bruge for at komme af med dem...

Jeg TROR det er en overskåren appelsin (eller måske en citron) med nelliker i.... ja det virker temmelig julet, men jeg VED at det er et råd min farmor har prøvet af. jeg kan dig ikke huske om det var på bananfluer, og om det virkede... Men jeg kan ikke komme i tanke om at vi skulle have været plaget af noget andet dyr i køkkenet...

Anmeld

25. juli 2010

foto på lærred

Jeg så noget i tv i nyhederne forleden. Der var det en specielt slags brun-møl. De starter som laver. De kommer mest i økplogisk mad, sagde de, fordi der nogle gange er dyr med uden man ved det, og så i varmen "lever de op". Kvinden havde fået en dyrebekæmpelses mand ud. Han tømte alle skabe og alt mad (mel, spelt osv osv.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.