Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har i et stykke tid langt mærke til at jeg ser en del dårligere på lang afstand.. Bruger i forvejen minus 5 i styrke. Var til optiker den anden dag og hun startede med at sige at amning kan påvirke ens syn og gøre det både bedre eller værre Har hørt det med graviditet generelt men AMNING?! De kan ikke forklare hvorfor.. Men ja, mit syn er altså blevet dårligere nu - bruger minus 5,5 på det ene og minus 5,25 på det andet Fik nogle linser jeg kan bruge til jeg er færdig med amningen og så kan vi derefter se om det er gået tilbage til udgangspunktet bagefter.. Dælme mystisk! Ville jo være dumt at købe nye briller hvis det ændrer sig IGEN!Under graviditeten sagde en anden optiker at man ikke skal købe nye briller når man er gravid, da noget kan spille ind dér.. Men anede ikke at amning også kunne det..? Andre der har hørt om det?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
ja, jeg havde hørt om det. Jeg bruger nøjagtig samme styrke som dig (ret pudsigt ) og bruger kontaktlinser til hver dag. Under min første graviditet købte jeg nogle billige briller til at bruge om natten. Min optiker sagde at synet kunne være anderledes under både graviditet og amning - tænker det må være noget med hormoner der stadigvæk er i kroppen?
MorTilGustav skriver: Jeg har i et stykke tid langt mærke til at jeg ser en del dårligere på lang afstand.. Bruger i forvejen minus 5 i styrke. Var til optiker den anden dag og hun startede med at sige at amning kan påvirke ens syn og gøre det både bedre eller værre Har hørt det med graviditet generelt men AMNING?! De kan ikke forklare hvorfor.. Men ja, mit syn er altså blevet dårligere nu - bruger minus 5,5 på det ene og minus 5,25 på det andet Fik nogle linser jeg kan bruge til jeg er færdig med amningen og så kan vi derefter se om det er gået tilbage til udgangspunktet bagefter.. Dælme mystisk! Ville jo være dumt at købe nye briller hvis det ændrer sig IGEN!Under graviditeten sagde en anden optiker at man ikke skal købe nye briller når man er gravid, da noget kan spille ind dér.. Men anede ikke at amning også kunne det..? Andre der har hørt om det?
Jeg var til optikker for 1mdr siden, da jeg heller ikke synes at jeg kunne se. Jeg har haft den samme styrke de sidste 4år -3.0 og mit syn var osse ændre meget til -3.75 og de sagde osse at det sikkert var pgs amningen.
Han sagde så osse at synet kunne ændes helt op til et halvt år efter ammestop....syrret ikke..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128