Hormoner og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.402 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. juli 2010

otlitrom

Hvordan er det, når man tager hormoner? Må man indtage alkohol? Jeg tænker ikke på "fest"-måden, hvor man giver den fuld gas, men nærmere et glas vin til maden?

Jeg kan sagtens holde mig fra det, det er ikke det.. Jeg ved godt at alkohol nedsætter fertiliteten, men altså.. Alt med måde.

Så ja eller nej?

Knus Kitty, der snart skal dopes, så æg-læggeriet går amok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

VNB

da jeg fik hormoner med indsprøjtningerne, drak jeg slet ikke på fest-måden. men jeg fik da lejlighedsvis et eller 2 glas vin til maden. dog kun i for-behandlings perioden, resten af tiden rørte jeg intet af frygt for at gøre noget galt  men tror altså sagtens man kan "tillade" sig at tage vin til maden!

prøv at hør dem på klinikken, vi fik afvide at man gerne måtte, og så er det jo op til en selv.

Anmeld

22. juli 2010

Sofiedk

Jeg brugte de første mange mdr på at være totalt høj hellig med alkohol - rørte INTET overhoved, men min læge sagde til mig at jeg skulle slappe lidt af og tage de glas vin jeg havde lyst til

Anmeld

22. juli 2010

tinasmor

Jeg stoppede også helt i starten. Men til sidst bliver det sgu sådan: Det blev jeg ligesom ikke gravid af, og til sidst fik jeg altså bare lyst til at "leve" lidt igen. Tage en øl i sommervarmen som alle andre.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til (og holdt mig til) er, at man skal afholde sig ved ægløsningstidspunktet.

Anmeld

22. juli 2010

oo

vi fik at vide, at jeg skulle holde mig fra alkohol. men som flere andre skriver, så drak jeg et glas vin i ny og næ i selve behandlingsperioden og holdt mig fra det var ÆL tidpsunktet. man blir simpelthen nødt til at løsne bare en lille smule op, for ellers kører man sig selv helt ned på regler og gode intentioner. det er dødhårdt at ende der hvor man siger "nu blev du ikke gravid fordi du..." et eller andet. sagen er den, at man har ALTID gjort et eller andet forkert, men man er nødt til at tilgive sig selv og efterlade køllen bag døren, for man kan kun tåle så mange dunk i hovedet før man begynder at miste bevidstheden

- og så kan man også få lov at sige den fantastiske sætning "det her er det sidste glas inden jeg er med rogn!"

Anmeld

23. juli 2010

otlitrom

VNB skriver:

da jeg fik hormoner med indsprøjtningerne, drak jeg slet ikke på fest-måden. men jeg fik da lejlighedsvis et eller 2 glas vin til maden. dog kun i for-behandlings perioden, resten af tiden rørte jeg intet af frygt for at gøre noget galt  men tror altså sagtens man kan "tillade" sig at tage vin til maden!

prøv at hør dem på klinikken, vi fik afvide at man gerne måtte, og så er det jo op til en selv.

Jeg har på ingen måde tænkt mig at gøre det på festmåden Det gør jeg på næste lørdag, for nok sidste gang, inden behandlingen starter og baby finder bo i min mave

Men et glas vin til maden, inden ÆL, det ved jeg ikke endnu... måske.. Det er bare rar nok lige at vide. Det hanlder måske om 1-2 glas i den periode, så verden går ikke under

KNUS

Anmeld

23. juli 2010

otlitrom

Sofiekdk skriver:

Jeg brugte de første mange mdr på at være totalt høj hellig med alkohol - rørte INTET overhoved, men min læge sagde til mig at jeg skulle slappe lidt af og tage de glas vin jeg havde lyst til

Jeg synes jeg brugte det første 1½ år på at være hellig, og det gav jeg op med. Jeg blev bare endnu mere deprimeret over at det ikke lykkedes Det sidste år har jeg taget nogle byture og slået hovedet fra, bare det har ligget inden ÆL.. Jeg tror, som du siger; man skal huske at slappe af... Det er bare liiidt svært!

Anmeld

23. juli 2010

otlitrom

tinasmor skriver:

Jeg stoppede også helt i starten. Men til sidst bliver det sgu sådan: Det blev jeg ligesom ikke gravid af, og til sidst fik jeg altså bare lyst til at "leve" lidt igen. Tage en øl i sommervarmen som alle andre.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til (og holdt mig til) er, at man skal afholde sig ved ægløsningstidspunktet.

Ja, det er slut fra omkring ÆL tidspunktet.. Men jeg kommer også til at gå på hormoner et godt stykke tid inden ÆL, så det er meget rart at vide.. Jeg orker ikke at være hellig mere eefter 2½ år... Nu er jeg nærmere velovervejet

Anmeld

23. juli 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

vi fik at vide, at jeg skulle holde mig fra alkohol. men som flere andre skriver, så drak jeg et glas vin i ny og næ i selve behandlingsperioden og holdt mig fra det var ÆL tidpsunktet. man blir simpelthen nødt til at løsne bare en lille smule op, for ellers kører man sig selv helt ned på regler og gode intentioner. det er dødhårdt at ende der hvor man siger "nu blev du ikke gravid fordi du..." et eller andet. sagen er den, at man har ALTID gjort et eller andet forkert, men man er nødt til at tilgive sig selv og efterlade køllen bag døren, for man kan kun tåle så mange dunk i hovedet før man begynder at miste bevidstheden

- og så kan man også få lov at sige den fantastiske sætning "det her er det sidste glas inden jeg er med rogn!"

Tak, jeg tror du har så evigt ret. Både med køllen, før ÆL og det hele.. Og på næste lørdag har jeg sagt til bjørnen at vi drikker rødvin.. Og meget af det.. For det bliver nok sidste gang inden vi begynder (hvis alt går som det skal med den ski*e blodprøve)

Anmeld

23. juli 2010

VNB

kitty skriver:

Jeg har på ingen måde tænkt mig at gøre det på festmåden Det gør jeg på næste lørdag, for nok sidste gang, inden behandlingen starter og baby finder bo i min mave

Men et glas vin til maden, inden ÆL, det ved jeg ikke endnu... måske.. Det er bare rar nok lige at vide. Det hanlder måske om 1-2 glas i den periode, så verden går ikke under

KNUS

og det tror jeg sagtens du kan indtage med ro i sindet  jeg fik ihvertfald vin et par gange til noget godt mad, og så længe alt er med måde tror jeg simpelthen ikke på at det skader behandlingen...

Dog stoppede jeg også med ALT da det var tid til ÆL-sprøjten. så er man sikker

God fest til dig nu her! GIV DEN GAS og NYD den sidste store by-tur med god samvittighed!  

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.