Fondant vs. mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Kristina V

Hva er forskellen??

har rpøvet 3 gange og lave en kage med mmf men synes simpelthen det er noget øv at arbejde med!? Nu har jeg set flere af jer snakke om fondant.. Hva er det?? Og er det lettere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Snefnug1984

Hva er forskellen??

har rpøvet 3 gange og lave en kage med mmf men synes simpelthen det er noget øv at arbejde med!? Nu har jeg set flere af jer snakke om fondant.. Hva er det?? Og er det lettere?

Ja, ja og atter ja det er SÅ meget nemmere at arbejde med. Jeg har ellers altid kun arbejdet med MMF da jeg syntes det var så nemt lige at lave en portion, men synes det var så klistret og smagte ikke specielt godt. Desuden krakkelerer det for mig, når jeg indfarver en større portion til at betrække kagen med..   Så prøvede jeg at købe fondant og nu vil jeg ALDRIG gå tilbage til MMF medmindre det er en nødløsning. Det er 1000 gange nemmere at rulle ud, modellerer osv.

Men forskellen er dét der er i - MMF laver man selv af skumfiduser, mens fondant er færdiglavet af sukker osv.

Anmeld

22. juli 2010

Mette+Mathias

Men er det ikke hammerdyrt at bruge fondant?

Anmeld

22. juli 2010

Snefnug1984

Mette+Mathias skriver:

Men er det ikke hammerdyrt at bruge fondant?

Nej det synes jeg ikke - jeg synes pengene er givet godt ud.... Man sparer jo også tiden til at lave mmf'en og opvasken bagefter.. hehe jeg har lige købt 2,27 kg for 120 kr, så der er jo til nogle kager i den portion. Jeg brugte knap 400 g. til en kage på 24 cm i går. Så en hurtig omgang hovedregning siger, at der er til 5 kager i dén str. af en pris på ca. 24 kr. pr stk for overtræk.

Laver du selv mmf koster det jo en pose skumfiduser (jeg køber ofte de små poser til 10 kr. som passer til én omgang overtræk + lidt pynt) og så flormelis til 10 kr. Så samlet set er det jo næsten det samme.

Anmeld

22. juli 2010

Susan1978

jeg vil til hver en tid også vælge købefondant.. jeg bruger den fra Wilton. 

Anmeld

22. juli 2010

Kristina V

Kan man lave en fondant selv? Eller kan man købe den i en butik nær kolding??

Vil gerne lave en til på lørdag nemlig...

Anmeld

22. juli 2010

Snefnug1984

Kristina V skriver:

Kan man lave en fondant selv? Eller kan man købe den i en butik nær kolding??

Vil gerne lave en til på lørdag nemlig...

Som udgangspunkt kan du kun lave mmf af skumfiduser.. der findes dog opskrifter på en fondant af flormelis, honning osv., men synes IKKE den er god. Den bliver hurtigt hård og smuldrende.. Ellers kan du købe dekofondant i Panduro, hvis ikke der er en butik nær dig.

Anmeld

23. juli 2010

AnnePedersen

jeg har også altid lavet mmf selv men jeg synes også det er  rodet og træls og ja det hele........

nu har jeg altid farvet mit mmf mens det var flydende..... hvis man køber fondant kan man så farve det med de flydende farver fra wilton. har nemlig aldrig prøvet det og hvordan gør man

Anmeld

23. juli 2010

Snefnug1984

AnnePedersen skriver:

jeg har også altid lavet mmf selv men jeg synes også det er  rodet og træls og ja det hele........

nu har jeg altid farvet mit mmf mens det var flydende..... hvis man køber fondant kan man så farve det med de flydende farver fra wilton. har nemlig aldrig prøvet det og hvordan gør man

Du laver bare en lille uddybning i fondanten, hvori du smører farven ud og ælter farven godt ind i fondanten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.