Laulund87 skriver:
Altså nu kan jeg ikke udtale mig om ks, men man har så sandlig også ondt efter en vaginal fødsel.
Jeg blødte for groft i mange uger og kunne ikke lægge mig i sengen uden at tude. Sad desuden i kørestol hvis jeg skulle gå meget mere end 2 min af gangen (var indlagt) i ca 2 uger. Synes det var meget værre tiden efter jeg havde født, end selve fødslen
Ikke noget surt, bed bare mærke i at du beskrev det som nærmest smertefrit efter en vaginal fødsel
Ligesom det ikke er alle KS, der er så smertefulde som mit var, er det heller ikke alle vaginale fødsler der er så slemme som dit 
Statistisk set er den tid kroppen bruger på at komme sig over en vaginal fødsel dog meget kortere end den tid kroppen bruger på at komme sig over en KS.
Det var ikke min mening at antyde at alle vaginale fødsler var smertefrie - kun at jeg statistisk set havde større chance for at være hurtigere på toppen igen oven på en vaginal fødsel, end et KS.
Jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvordan min fødsel ville være forløbet og hvor mange komplikationer jeg ville have fået og hvor hurtigt jeg ville være ovenpå, men kun gætte på baggrund af mine erfaringer med KS (dårlige) og de oplysninger jeg har fået fra diverse fagfolk, venner, bøger og vores allesammens ven google, og på den baggrund vurderede jeg at det bedste valg for mig ville være en vaginal fødsel.
Nu kom lillesøster så på tværs - næsten bogstaveligt talt - så nu er der ingen vej udenom operationen, selvom jeg helst ville være fri. Jeg overvejede en sædefødsel, men fik at vide at siden det kun er 1½ år siden at jeg fik AKS og eftersom jeg har MS (Sclerose) og derfor helst ikke skal igennem et for hårdt fødselsforløb (kan udløse et attack) ville jeg under ingen omstændigheder få lov til at prøve en sædefødsel. Risikoen var simpelt hen for stor.
Nu har jeg så vænnet mig til tanken og prøver at fokusere på den positive del, istedet for at jeg ikke får den fødsel jeg gerne ville have haft.
Fx er planlægningen væsentligt nemmere ved PKS, og jeg har større mulighed for at tage hensyn og arrangere tingene omkring min store pige, så det bliver så positivt som muligt for hende.