Rart med et kendt ansigt! Glæder mig til at høre mere om dine planer for hjemmefødsel.
Jeg har også lige været ved jordemor for første gang i dag. Havde glædet mig ret meget, fordi det for mig var lidt mere praktisk end scanninger - det handlede mere om mig og Jens hvis du forstår hvad jeg mener?
Vi fik lavet det samme som i gjorde - egentligt mest papirarbejde ligesom det første lægebesøg. Vi fik dog lov til at høre hjertelyden, men også kun fordi vi skruede charmen og hundeøjnene på. Hjertede bankede derud af ligesom et lille tog, og det var ret sjovt at høre
Hun spurgte lidt ind til om vi havde tænkt på noget specielt i forbindelse med location til fødsel, men vi har egentligt slet ikke tænkt så meget i den forbindelse endnu - vi har været mere fokuserede på om alt nu var som det skulle være til NF-scanningen.
Der udover snakkede vi lidt om forskellige tilbud til gravide i Århus alt efter hvor man bor. Det er lidt mystisk at der er forskel på det? Der hvor jeg bor nu er der fx tilbud om at blive tilknyttet en mødregruppe allerede under graviditeten + tilbud om et par sessioners fødselsforberedelse on the house. Flyttede vi fra Federiksberg og til et hvilket som helst andet område ville mødregrupperne først blive oprettet efter fødslen og fødselsforberedelse ville man skulle betale for. Skørt!
Men alt i alt synes jeg det var rart at komme i gang med den del også - jeg synes det hele går stærkt for tiden. Om ikke ret lang tid er vi halvvejs!!
Klem
Mette 15+0
Anmeld