1. Jdm besøg overstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

DK

Så var vi til jdm i dag. Det viste sig endda at være en jdm jeg har kendt engang så det var lidt pudsigt. Dengang var hun bare studerende, men nu var hun færdiguddannet. Hun var højgravid nu, så næste gang kommer der en ny, og hun valgte en der ofte havde været ude til hjemmefødsler så det var fint!

Altså der sker jo ikke så meget til sådan en undersøgelse! Hun fik lidt info og spurgte ud og rygning/alkohol osv. Hun ville ikke tale hjemmefødsel nu, sagde at det ventede man med til andet besøg i graviditets uge.... 28!!!!!! Så nu går der dælme længe inden vi ser noget til dem igen! Jeg har fået en tid d. 22/10! Urinprøven var som den skulle være og blodtrykket også.

Hun ville ikke høre efter hjertelyden da jeg ikke var så langt henne, men vi har jo også lige hørt den til NF sidste onsdag så det var okay.

Alt i alt talte mig og kæresten om at en sygeplejerske ligeså godt kunne have udført hendes job i dag, og så kunne man måske have fået et ekstra besøg hos jdm senere i forløbet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Diana...

Ej hvor sjovt at det var en du kendte. Jeg får de samme 2 jdm som jeg også havde med Lucas og det jeg rigtig glad for. 

Knus

Anmeld

22. juli 2010

Mettemus

Rart med et kendt ansigt! Glæder mig til at høre mere om dine planer for hjemmefødsel.

Jeg har også lige været ved jordemor for første gang i dag. Havde glædet mig ret meget, fordi det for mig var lidt mere praktisk end scanninger - det handlede mere om mig og Jens hvis du forstår hvad jeg mener?

Vi fik lavet det samme som i gjorde - egentligt mest papirarbejde ligesom det første lægebesøg. Vi fik dog lov til at høre hjertelyden, men også kun fordi vi skruede charmen og hundeøjnene på. Hjertede bankede derud af ligesom et lille tog, og det var ret sjovt at høre

Hun spurgte lidt ind til om vi havde tænkt på noget specielt i forbindelse med location til fødsel, men vi har egentligt slet ikke tænkt så meget i den forbindelse endnu - vi har været mere fokuserede på om alt nu var som det skulle være til NF-scanningen.

Der udover snakkede vi lidt om forskellige tilbud til gravide i Århus alt efter hvor man bor. Det er lidt mystisk at der er forskel på det? Der hvor jeg bor nu er der fx tilbud om at blive tilknyttet en mødregruppe allerede under graviditeten + tilbud om et par sessioners fødselsforberedelse on the house. Flyttede vi fra Federiksberg og til et hvilket som helst andet område ville mødregrupperne først blive oprettet efter fødslen og fødselsforberedelse ville man skulle betale for. Skørt!

Men alt i alt synes jeg det var rart at komme i gang med den del også - jeg synes det hele går stærkt for tiden. Om ikke ret lang tid er vi halvvejs!!

Klem

Mette 15+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.