Kærestens fødselsdagskage??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

LotteN

Min kæreste har fødselsdag på lørdag og tænkte jeg ville lave en lille kage til ham..

Han er Aab fan, så mener det må være det der skal på. Tænker det bare skal være en ganske alm. chokoladekage og så smide logoet på. Men hvordan er det med chokoloadekage - den skal også smøres med nutella eller smørcreme ik?
og skal han putte creme eller mousse i - eller kan man godt bare lave en alm. chokoladekage med fondant om?

Jeg planlægger at det skal være en fodboldbane med logo i midten, hvis nogen har forsøgt sig med dette, må de meget gerne flashe nogle billeder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Snefnug1984

Hvis du vil have en pæn overflade skal den smøres op - også for at fondanten ikke glider rundt på kagen. Jeg plejer bare at smøre op med nutella - det er det nemmeste. Så behøver man ikke stå og fedte med at lave en smørecreme. Jeg plejer dog at blande lidt smeltet usaltet smør i nutellaen, så den stivner lidt mere under fondanten.

Du behøver såmænd ikke putte noget i din kage. Man kan sagtens bare overtrække en alm. kage uden noget.

Anmeld

21. juli 2010

LotteN

JordbærBlomst skriver:

Hvis du vil have en pæn overflade skal den smøres op - også for at fondanten ikke glider rundt på kagen. Jeg plejer bare at smøre op med nutella - det er det nemmeste. Så behøver man ikke stå og fedte med at lave en smørecreme. Jeg plejer dog at blande lidt smeltet usaltet smør i nutellaen, så den stivner lidt mere under fondanten.

Du behøver såmænd ikke putte noget i din kage. Man kan sagtens bare overtrække en alm. kage uden noget.

Det lyder godt. tusind tak for svaret - det gør det lidt nemmere når tiden er lidt knap

Anmeld

22. juli 2010

LotteN

lige et spørgsmål mere - skal kagen bages på kagen, køle og så pyntes?

Anmeld

22. juli 2010

Snefnug1984

LotteN skriver:

lige et spørgsmål mere - skal kagen bages på kagen, køle og så pyntes?

Mener du om den skal bages på DAGEN? eller...? I så fald kan man sagtens det. Jeg plejer ofte at bage om morgenen når jeg står op og så køler den et par timer, hvis jeg har travlt. Ellers plejer jeg at bage dagen før og så pakker jeg den ind i poser, når den er kold, så den ik bliver tør.

Anmeld

22. juli 2010

LotteN

JordbærBlomst skriver:

Mener du om den skal bages på DAGEN? eller...? I så fald kan man sagtens det. Jeg plejer ofte at bage om morgenen når jeg står op og så køler den et par timer, hvis jeg har travlt. Ellers plejer jeg at bage dagen før og så pakker jeg den ind i poser, når den er kold, så den ik bliver tør.

ja, det var nemlig det jeg mente. Så tror jeg bare jge bare den imorgen tidlig, så burde det passe med den var færdig og klar til pyntning til middag. mange tak or hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.