Antons første grød:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Valle81

Idag har Anton fået sin første grød:0)

Han har i den sidste uge nærmest afvist flasken og er begyndt at vågne to gange om natten hvor han tidligere har sovet igennem fra 2000-0600.

Så tænkte at nu blev han nok ikke så mæt mere, så ville fra idag af introducerre ham for grøden, så var i Bilka i går og købe hirseflager, majsmel og rismel samt ton af frugt til frugtmos, så nu er jeg gået i krig:0)

Han spise hirsegrød, og jeg siger Jer, han åd med største velbehag, spiste en god portion grød og drag også lige 80 ml mælk, og nu har jeg den gladeste dreng:0) I aften skal han have kartoffelmos:0)

Altså han var bare klar klar klar:0) Og det er bare så hyggeligt, men også så vildt at vi allerede er der:0)

Skal nok lige sætte et billede ind i aften når han har spist kartoffelmos, for nåede ikke at fange et nu her, da jeg var alene og begge grattet ind fra top til tå, så ville ikke lige udsætte kamera for grødfare:0)

Knus

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Eliza/lykke

Det lyder RIGTIG godt! Hvor gammel er han?

Min datter vil ikke tage flasken overhovedet - jo om natten...

Vi har talt med SP om hirsegrød og sveskemos allerede, når hun er 3½ mrd., fordi hun vil bare ikke spise/drikke mælk. Måske ændre det sig om nogle uger - men ellers har vi OK fra SP og lægen, at vi starter på grød tidligt. Hun får allerede mylocon og D dråber på ske uden problemer.

Anmeld

21. juli 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Idag har Anton fået sin første grød:0)

Han har i den sidste uge nærmest afvist flasken og er begyndt at vågne to gange om natten hvor han tidligere har sovet igennem fra 2000-0600.

Så tænkte at nu blev han nok ikke så mæt mere, så ville fra idag af introducerre ham for grøden, så var i Bilka i går og købe hirseflager, majsmel og rismel samt ton af frugt til frugtmos, så nu er jeg gået i krig:0)

Han spise hirsegrød, og jeg siger Jer, han åd med største velbehag, spiste en god portion grød og drag også lige 80 ml mælk, og nu har jeg den gladeste dreng:0) I aften skal han have kartoffelmos:0)

Altså han var bare klar klar klar:0) Og det er bare så hyggeligt, men også så vildt at vi allerede er der:0)

Skal nok lige sætte et billede ind i aften når han har spist kartoffelmos, for nåede ikke at fange et nu her, da jeg var alene og begge grattet ind fra top til tå, så ville ikke lige udsætte kamera for grødfare:0)

Knus

Christina

Uuuuh SPÆNDENDE Glæder mig til Liva skal prøve at smage det...

Hvordan gik det med kartoffelmosen???

Anmeld

22. juli 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Det lyder RIGTIG godt! Hvor gammel er han?

Min datter vil ikke tage flasken overhovedet - jo om natten...

Vi har talt med SP om hirsegrød og sveskemos allerede, når hun er 3½ mrd., fordi hun vil bare ikke spise/drikke mælk. Måske ændre det sig om nogle uger - men ellers har vi OK fra SP og lægen, at vi starter på grød tidligt. Hun får allerede mylocon og D dråber på ske uden problemer.

God morgen:0)

Anton er 4 mdr lige om 5 dage, så det er lige en uge for tidligt, men det er jo også bare næsten smagsprøver han får, men han vil gerne åbner munden, laver ingen bræktegn (du ved hvad jeg mener) og smager lystigt på det:0)

Han spiste også kartoffelmosen igår uden problemer, men der går nok lige nogle uger før han kan spise nok til natten for han vågnede kl 0300 og spiste lige 220 i flasken i nat - så ingen tvivl om han er sulten nr han vågner om natten:0)

Håber i finder ud af det med Jeres skønne lille pige.

Stort knus

Anmeld

22. juli 2010

Valle81

Rollo skriver:

Uuuuh SPÆNDENDE Glæder mig til Liva skal prøve at smage det...

Hvordan gik det med kartoffelmosen???

Morgen søde,

Jamen det er jo også lige rundt om hjørnet med at Liva må begynde Det er så sjovt og hyggeligt:0)

Anton bliver jo først 4 mdr den 27, men vi tyvstartede lidt, han er klar og så er det jo med at klø på mens lysten er der, og han smager jo bare på det, han spiser sig jo ikke som sådan mæt, men så bliver han introduceret for smagsforskellene og langsomt kommer igang:0)

Han var viiiiild med kartoffelmosen - tog en kartoffel og en kvart gulerod, blendende med kartoffelvandet og lidt smør og det kørte bare ned. Han lavede ikke engang sådan nogle jeg er lige ved at kaste op lyde eller noget - bare nam nam - lige ned i løgneren:0)

Så det skal nok komme til at gå glat. Vil fra nu af tilbyde ham grød om formiddagen når han vågner efter formiddagslur, og kartoffelmos om aftenen:0)

Stort knus

Anmeld

22. juli 2010

Valle81

22. juli 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Morgen søde,

Jamen det er jo også lige rundt om hjørnet med at Liva må begynde Det er så sjovt og hyggeligt:0)

Anton bliver jo først 4 mdr den 27, men vi tyvstartede lidt, han er klar og så er det jo med at klø på mens lysten er der, og han smager jo bare på det, han spiser sig jo ikke som sådan mæt, men så bliver han introduceret for smagsforskellene og langsomt kommer igang:0)

Han var viiiiild med kartoffelmosen - tog en kartoffel og en kvart gulerod, blendende med kartoffelvandet og lidt smør og det kørte bare ned. Han lavede ikke engang sådan nogle jeg er lige ved at kaste op lyde eller noget - bare nam nam - lige ned i løgneren:0)

Så det skal nok komme til at gå glat. Vil fra nu af tilbyde ham grød om formiddagen når han vågner efter formiddagslur, og kartoffelmos om aftenen:0)

Stort knus

Hvor er han sej altså

Brugte du MME i grøden eller kartoffelmosen??

Jaa, der er ikke længe til at Liva må prøve - hun bliver jo også snart 4 mdr.

SP kommer i starten af august hvor vi skal snakke grød

God dag

Anmeld

22. juli 2010

Valle81

Rollo skriver:

Hvor er han sej altså

Brugte du MME i grøden eller kartoffelmosen??

Jaa, der er ikke længe til at Liva må prøve - hun bliver jo også snart 4 mdr.

SP kommer i starten af august hvor vi skal snakke grød

God dag

Tak, og jo han er sku sej:0)

Nej jeg har lavet grøden på vand, og så får han en flaske mme at drikke til og efter:0)

Jeg har ikke snakket med Sp, når man er fleregang mor, så kommer hun 5 dage efter fødslen og så 14 dage efter igen, og så er det slut med besøg, man kan ringe efter behov:0)

Men har jo også været igennem grød møllen en gang før, så her klør vi bare på:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.