Børn ca. 0-6 mdr - rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

linemus

Hvordan er jeres små børns rytme i løbet af dagen... ja vel hele døgnet. Tænker på hvornår de sover, hvor længe osv.

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Mary

Dicte er 6 mdr og en slat. Hende dag lyder som følger:

Vågner mellem 6 og 8....rimelig fast kan du nok se  Men det kommer lidt an på om hun har sovet hele natten i sin egen seng eller er kommet over til mig, om der er andre børn til stede i sengen tidligt om morgenen som meget gerne vil lege med lillesøster  ....eller hvis der er meget varmt!!

Jeg ammer hende i sengen, og når så vi er stået op og alle er igang osv, så får hun en skål grød eller øllebrød. 

Så kan hun somregel holde sig vågen 2-3 timer fra vi er stået op! Og så sover hun 2-3 timer, somregel. 

Så kommer hun op og får frokost.

Et par timer efter får hun en flaske eller ammes(jeg starter snart efter barsel, derfor flaske). Hun kan være vågen til langt ud på eftermiddagen, og der er ikke så meget rytme i hendes søvn på det tidspunkt. Det er bare når hun bliver træt. Der sover hun så 40 min............... 

Ved 17tiden får hun aftensmad, og kl 19 en flaske vælling at sove på. Ved midnatstid vågner hun og får enten ved mig, eller omkring 50 ml i flaske - hun vil ikke have mere. Og så hører jeg måske fra hende omkring kl 4, ellers lidt senere. 

Måske lidt for detaljeret, men jeg blev lige revet med 

Anmeld

22. juli 2010

Hyner

linemus skriver:

Hvordan er jeres små børns rytme i løbet af dagen... ja vel hele døgnet. Tænker på hvornår de sover, hvor længe osv.

Knus Line

Tja nu er Danni jo ikke så gammel, men lidt rytme er der da...

Han er 7 uger i morgen og han vågner hver dag mellem 5,30 og 6. Så får han lige knap 200ml og så sover han igen fra 7,30-8 og så 3 timer frem.

Men så bliver det også lidt unøjagtig, både med ml og søvn, for resten af dagen tager han nogle mindre etaper på en time af gangen.

Omkring kl 23 får han så hele 210-230ml og så er der godnat ole indtil næste morgen...

Knus

Anmeld

22. juli 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Magnus er knap 3 måneder og vel lidt af en luksusbaby

Dagen starter ca. kl. 8, hvor han vågner efter 10 timers søvn (i ét stræk). Så bliver der ammet, puslet og hygget lidt, og derefter sover han igen i ca. 1 time.

Det passer med at han så er vågne igen ved 10-tiden, hvor der pusles, ammes og leges.

Kl. 12 ca. er det tid til middagslur. Denne kan variere i alt mellem 3 kvarter og 2 timer.

Herefter er det hele lidt upræcist, men han bliver ammet ved 15-tiden og 18-tiden. Søvn i dette tidsrum er blot små powernaps.

Efter 18-amningen tager han en lur på en lille time.

Kl. 21 ca. bliver han natpuslet, ammes og så sover han som regel ved 22-tiden - og vågner så igen omkring kl. 8 næste morgen.

Det eneste der er helt præcist er nattesøvnen, dagsrytmen kan sagtens varierer. Nogle dage sover han hele dagen væk og andre dage sover han måske kun 20 min et par gange. Men ovenstående er det vi oplever mest af.

Jeg ammer 5 gange i døgnet - maks 6 hvis det er rigtigt varmt. Det er ikke så mange gange, men han gror alligevel som en vanvittig, så det må jo være nok for ham. Han vejer nu ca. 7,6 kg og er 64 cm, hvilket er plus 3,8 kg og 13 cm siden fødslen. 

Mht. den gode nattesøvn, gjorde storesøster næsten det samme - dog "kun" med 8 timer i første stræk. Har vist været utrolig heldig med unger, der sover godt om natten.

Også temmelig detaljeret - håber det er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.