Børnetilskud ved flerbørnsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

N&J

Er det bare mig, der ikke lige have fanget at man stadig fk det bidrag, havde ellers forsøgt at bilde min mor ind (som selv er tvilling) at det fik man I HVERT FALD ikke mere..  hov.. det gør man så alligevel.. men jeg tænker at de fleste af jer tvillingemødre godt ved det, syntes bare jeg læste i en tråd herinde at det eksisterede ikke mere.. 

Godt nok kun til barnet fylder 7, men stadig, det er da meget rart at vide hvis man engang skulle blive gravid med tvillinger.. 

https://www.borger.dk/EMNER/FAMILIE-OG-BOERN/BOERN/BOERNEPENGE/Sider/boernetilskud.aspx#RichHtmlField2Bookmark6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Heidi B

Man får stadig flerbanstilskud... ca 2000 kr pr barn udover det først fødte....

Anmeld

21. juli 2010

N&J

Ja det er vist bare mig der ikke har opfattet det.. ;O)

Anmeld

21. juli 2010

LinLin

N&J skriver:

Er det bare mig, der ikke lige have fanget at man stadig fk det bidrag, havde ellers forsøgt at bilde min mor ind (som selv er tvilling) at det fik man I HVERT FALD ikke mere..  hov.. det gør man så alligevel.. men jeg tænker at de fleste af jer tvillingemødre godt ved det, syntes bare jeg læste i en tråd herinde at det eksisterede ikke mere.. 

Godt nok kun til barnet fylder 7, men stadig, det er da meget rart at vide hvis man engang skulle blive gravid med tvillinger.. 

https://www.borger.dk/EMNER/FAMILIE-OG-BOERN/BOERN/BOERNEPENGE/Sider/boernetilskud.aspx#RichHtmlField2Bookmark6

Det troede jeg faktisk heller ikke man kunne få mere, fordi der er "så mange" nu. Men dejligt for dem !

Anmeld

21. oktober 2010

JoanGrønning

Hejsa

Tvillingeforældre får idag kun flerbarnstilskud til tvilling nr. 2 - altså ikke til tvilling nr. 1 (den førstfødte). Det er en halvering ift. tidligere, hvor man fik tilskuddet til hver tvilling... desværre...;-)

Da jeg fx fik mine tvillinger for 17 år siden, fik vi flerbørnstilskud til begge børn, samtidig med at vi kunne få en 'tvillingehjælp' til det praktiske ligesom vi kunne tage 'børnepasningsorlov' på 80% af dagpengesatsen i 1 år pr. barn - efter den almindelige barselsorlov. Jo, det var tider dengang.... håber, de vender tilbage...;-)

vh.
Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.