Skriger ved synet af folk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juli 2010

B&J

åhh hjælp min lille Daniel på snart 5mdr er begyndt med når han ser folk også dem han kender skriger han eller bliver vildt ked af det både min kærestes søster min mor mine søskende og en veninde hvor længe har de det og er der noget man kan gøre??? han plejer af elske alle mennesker og grine og smile helt vildt syntes bare det gør lidt ondt inden i

mange krammer her fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

klmf

Min Oliver på 7 mdr. kan også være bange for folk, specielt hans to bedsteforældre står for skud - tror måske det er tobakshosten På et tidspunkt var det faktisk rigtig meget med min far, han skreg sådan set bare han kom ind i rummet.... Jeg bortforklarede det med mange ting; han var træt, sulten osv....

En dag, da han ikke havde skreget da han så morfar, men bare kigget på ham, da satte jeg ham simpelthen over til ham, så måtte det briste eller bære. Morfar blev grundigt inspiceret og nu er der ikke noget

Giv det tid!! Tror simpelthen bare det er en fase han lige skal igennem... Og de må ikke tage det personligt og begynde at sige alt muligt, for så får man det bare endnu værre som mor:/ Så sig i en let tone, at han da bare er så vild med sin mor, at han synes alle andre skal ligne hende, så går det nok

Anmeld

20. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
B&J skriver:

åhh hjælp min lille Daniel på snart 5mdr er begyndt med når han ser folk også dem han kender skriger han eller bliver vildt ked af det både min kærestes søster min mor mine søskende og en veninde hvor længe har de det og er der noget man kan gøre??? han plejer af elske alle mennesker og grine og smile helt vildt syntes bare det gør lidt ondt inden i

mange krammer her fra

mon ikke han tager sig et tigerspring? Det passer meget godt med 19-ugers springet hvor der sker en masse i bevidstheden. Eftersom alting pludselig ændrer sig omkring barnet og det går op for barnet at verden er større end som så, lyde, lugte, lys og andre sanseindtryk virker anderledes, stærkede, skarpere og mere skræmmende, har barnete brug for vante og trygge omgivelser. Derfor er det naturligt at barnet kan blive utrygt, uroligt eller ked af det hvis det kommer hen til "fremmede" mennesker.. ofte er det kun MOR der dur og i nogle tilfælde kan far også være god nok!

Tror ikke du skal være bekymret, men læg mærke til om ikke han ændrer adfærd i løbet af de næste uger

Det kan være rigtigt godt at lade ham spejle sig (gerne på din arm, så du er med i hans verden), lege med ting som larmer lidt (rangler, papir osv), synge sange og kigge på billeder

Håber det hjælper Jer..

Knus Caroline

Anmeld

20. juli 2010

Laulund87

Min datter er 7 måneder og hun har også perioder hvor andre bare ikke skal kigge på hende!

Min moster var på besøg, for ikke så længe siden, og lige så snart hun kiggede på min datter, stak hun i det værste hyl

Synes også det er rigtig synd for hende, men det er kun i perioder hun gør det. 

Det er jo en skræmmende verden for sådan nogle små nogleRespekter endelig hans grænser og giv det lidt tid, så skal det nok blive bedre

Anmeld

20. juli 2010

puttecolle

B&J skriver:

mange krammer her fra

som reglt når børn skriger lige op i vejret når de ser folk også selvom de har været vand til de her mennesker kan være fordi de mennesker har så meget stress i kroppen eller uro i kroppen min nevø gjorde det over for min far han ville på ingen  måder være i samme rom som min far og det var fordi han var så stresset man skal jo tænke på at selvom børn ikke er så beviste over hvad der forgår omkring dem så en ting de mærker med det samme er stress og uro...

grunden til jeg ved det er fordi jeg har læst mig frem til det og snakket med både læger og JM om det da jeg syns det var mærkeligt at det skete...

håber du kan bruge det til noget

Nicole 30+2

Anmeld

20. juli 2010

B&J

Caroline86 skriver:

mon ikke han tager sig et tigerspring? Det passer meget godt med 19-ugers springet hvor der sker en masse i bevidstheden. Eftersom alting pludselig ændrer sig omkring barnet og det går op for barnet at verden er større end som så, lyde, lugte, lys og andre sanseindtryk virker anderledes, stærkede, skarpere og mere skræmmende, har barnete brug for vante og trygge omgivelser. Derfor er det naturligt at barnet kan blive utrygt, uroligt eller ked af det hvis det kommer hen til "fremmede" mennesker.. ofte er det kun MOR der dur og i nogle tilfælde kan far også være god nok!

Tror ikke du skal være bekymret, men læg mærke til om ikke han ændrer adfærd i løbet af de næste uger

Det kan være rigtigt godt at lade ham spejle sig (gerne på din arm, så du er med i hans verden), lege med ting som larmer lidt (rangler, papir osv), synge sange og kigge på billeder

Håber det hjælper Jer..

Knus Caroline

heldig vis dur far lige så meget som mor super dejligt... og vi leger altid med ting der rasler og knaser osv griner han elsker det og ja håber det går over for man stod bare sådan lidt øhhh... men det sjove var i dag var jeg ude og købe tøj han var med og da han så hende der stod bag kassen åh hun fik smil og en masse pludder såå blev så gald om hjertet og hun blev bare ved åhh hvor er han dejlig hihihihi lige før  jeg aldrig kom hjem

Anmeld

20. juli 2010

B&J

Laulund87 skriver:

Min datter er 7 måneder og hun har også perioder hvor andre bare ikke skal kigge på hende!

Min moster var på besøg, for ikke så længe siden, og lige så snart hun kiggede på min datter, stak hun i det værste hyl

Synes også det er rigtig synd for hende, men det er kun i perioder hun gør det. 

Det er jo en skræmmende verden for sådan nogle små nogleRespekter endelig hans grænser og giv det lidt tid, så skal det nok blive bedre

ja nemlig daniel stikker også bare i et hyl uden noget skriger og græder og han er en der kan skabe sig ja og græde lidt når han er træt ellers aldrig det her er med skæv mund og store tåre

Anmeld

20. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
B&J skriver:

heldig vis dur far lige så meget som mor super dejligt... og vi leger altid med ting der rasler og knaser osv griner han elsker det og ja håber det går over for man stod bare sådan lidt øhhh... men det sjove var i dag var jeg ude og købe tøj han var med og da han så hende der stod bag kassen åh hun fik smil og en masse pludder såå blev så gald om hjertet og hun blev bare ved åhh hvor er han dejlig hihihihi lige før  jeg aldrig kom hjem

skønt at han også kan være i godt humør!

Tror "bare" det er en lille tiger Og så er det guld når farmand også dur! Sådan er det, for det meste, også her.. betyder meget!

Håber det snart bliver bedre og han griner og smiler til alle og ikke kun flirter med fremmede damer

Anmeld

21. juli 2010

Mor til L&S

Jeg tror det er et tigerspring - snart er det overstået igen! Liva havde også en uges tid hvor hun græd når vi havde besøg eller skulle på besøg og det var kun MOAR der var god nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.