Så vi vi konstateret......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.029 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2008

Lsh

.....at Karoline på 8½ mdr. har mælkeintolerance :S

Siden januar har hun været syg, pylret, haft tilbagevendende feber, haft falsk strubehoste, lungebetændelse og stort set ikke sovet i dagtimerne :( PUHA, det har været og er stadig hårdt.

Vores egen læge har hele tiden sagt, at vi skulle kigge på hendes almne tilstand og ikke "tro på" hvad temperaturen viste og det har jo været tydeligt at Karoline ikke har haft det godt; men i lægens øjne har der ikke været noget galt. Jeg har hver gang følt mig som en pylret og overbeskyttet mor, der bare ville have, at hun skulle fejle et eller andet!
Til sidst bankede jeg i bordet og bad om en henvisning til en børnelæge her i byen, som vi så måtte vente 2 mdr på at komme til......
Endelig kom vi af sted og aldrig har jeg følt mig så godt behandlet - følt at der blev lyttet til hvad jeg sagde og ikke mindst, at der blev hørt efter!!!!!!
Karoline blev undersøgt meget grundigt og vi blev sendt på sygehuset for at få taget en masse blodprøver. Den ene viste så, at hun har mælkeintolerance og allerede fra besøget ved børnelægen fik vi ordineret Nutramigen som er specielt til allergibørn. Desuden skal vi undlade alle mælkeprodukter what so ever, så nu skal der studeres varedeklarationer, så vi ikke får noget forbudt med hjem......

Umiddelbart forstod jeg på børenlægen at Karoline muligvis vil kunne vokse sig fra det; men lige nu er det vigtigste at hun har fået det bedre, at hendes mave igen fungerer normalt, det har den nye mme også hjulpet på og at vi har fået en meget mere glad og livlig lille pige :)

På tirsdag skal vi så også lige et smut på sygehuset og have Karolines hofter røntgenfotograferet, da børnelægen synes at den højre hofte var en smule løs i forhold til den venstre. Så det skal sevfølgelig også tjekkes.

Nå det var bare lige lidt herfra. For tiden kommer jeg her ikke så tit, da Karoline holder mig flittigt beskæftiget; men kigger forbi, så tit det er muligt ;)

Knus Luise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2008

Loggidut

min søn kunne ikke tåle mælk, og det var for sent jeg opdagede det...for inden det blev fastlagt, kunne han heller ikke tåle oksekød, og svinekød,....så heldigvis for i har fundet en løsning!

Christian er vokset fra det, og tåler fint det hele i dag, men det er okså kun fordi han blev fraholdt de ting han ikke tålte da han var lille...

så heldigvis for i har fundet en løsning!

held og lykke til jer!

Anmeld

7. august 2008

charlottekri

min lillesøster kunne heller ikke tåle mælk, og i dag i en alder af 19 så kan hun sagtens drikke et par liter mælk om dagen he he (og mere hvis hun fik lov af mine forældre der køber 4 liter dagligt :)))

Anmeld

8. august 2008

tasha33

hej med dig
godt at der blev fundet ud af hvad det var hun ikke tålte, så i også kan hjælpe hende. der er en hjemmeside der hedder mælkeallergi.dk, hvor der står hvad der ikke er mælk i og nogle oppskrifter.;)
knus herfra og held og lykke med hende

Anmeld

8. august 2008

rlyn

Det var da en træls omgang at skulle igennem :S
Nogle gange kan læger få én til at føle sig som verdens mest pylrede mor - men godt du insisterede.

Et af vores vennepar har en søn på 2½. Han fik også konstateret mælkeintolerence da han var omkring 8 mdr. Hans problemer inden det blev konstateret var meget lig din datters.
Idag kan han snildt drikke mælk og få produkter der indeholder mælk, så han er hurtigt vokset sig fra det.
Håber det også er hurtigt ovre for din datter.

Knus
Rikke (H)

Anmeld

8. august 2008

Lsh

Rikke Lyngholm skriver:

Det var da en træls omgang at skulle igennem :S
Nogle gange kan læger få én til at føle sig som verdens mest pylrede mor - men godt du insisterede.

Et af vores vennepar har en søn på 2½. Han fik også konstateret mælkeintolerence da han var omkring 8 mdr. Hans problemer inden det blev konstateret var meget lig din datters.
Idag kan han snildt drikke mælk og få produkter der indeholder mælk, så han er hurtigt vokset sig fra det.
Håber det også er hurtigt ovre for din datter.

Knus
Rikke (H)

Det er nu ved at være 1½ måned siden vi fik det konstateret og hvilke 1½ måned det dog har været..... Det er en HELT anden glad lille pige vi har fået os, så man kan roligt sige at det har hjulpet hende at komme på mælkefri kost :)
Nu venter vi så på at høre hvad lægen siger, om vi skal fortsætte og evt. hvor længe. Jeg tror og håber på at hun hurtigt vokser sig fra det; men måske det tager tid, da det jo har taget omkring ½ år at finde ud af hvad der var galt >(
Karoline starter i vuggestue den 18. august, så det vil være rart at vide, hvad de skal vide besked om deroppe, så hun ikke får noget hun ikke må få.....

Knus Luise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.