Mere ble (Nat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Tynen

Stella har nu været blefri siden april/maj (Altså med undtagelse af når hun skulle sove), men NU er jeg ved at have overskud til det næste og måske sidste skridt i projekt blefri.

Men hvad gør man? (Udover at installere senge med tisseunderlag)

Er det noget med at tilbyde minimalt med drikke fra efter aftensmaden til hun skal i seng?
"Vække" hende når vi går i seng og få hende til at tisse af?
Eller er det helt forkert

Hvad gør I andre? Og hvordan er det gået for jer med ældre søskende?

Help!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

ka li ja

altså her har jeg minimeret intag af flydende væske, efter aftensmaden. og sørget for de fik tisset af i hvert fald et par gange i løbet af aftenen inden sengetid.

i nat havde arthur et lille uheld. men de 2 første dage gik fint.

så tror bare du skal snakke med hende om det. og få hende til at kalde hvis hun kan mærke hun skal tisse, eller lad lyset være tændt så hun selv kan finde der ud

Anmeld

19. juli 2010

..

Jeg har desværre ingen gode råd, vi tog den af efter den havde været helt tør mange nætter i streg og der har aldrig været uheld om natten (7-9-13). Smilla drikker som hun plrjer om aftenen og gerne en masse lige inden hun sover (hun har vand inde ved sengen)..

for at det kommer til at gå nemt.

Anmeld

19. juli 2010

linemus

Altså vi ventede med blefri om natten (Sebastian) til hans bleer var tørre og det var laaaang tid efter han var blevet blefri om dagen. Jeg tror ikke, de selv har nogen indflydelse på det, når de sover. Jeg har læst, at det kræver et bestemt stof i kroppen, der gør at man ikke skal tisse om natten, og det er meget forskeligt fra barn til barn, hvornår man får det. Så det ville jeg slet ikke starte på som et projekt, så længe bleen er våd om morgenen.

Knus Line

Anmeld

19. juli 2010

linemus

Og jeg ville aldrig nægte mit barn vand - heller ikke inden sengetid/om natten.

Anmeld

19. juli 2010

Stumpen

Fårk jeg har været langsom med mit avl.. Mathilde kom først af med bleen om dagen da hun var ca 3 år og 2-3 mdr og bruger fortsat natble i en alder af 3 år og 11 mdr. og har INGEN intentioner om at tage den af inden der foreligger mange tørre bleer om morgenen, men måske det er en fejl, måske hun bliver for "tryg" ved at have ble på så hun ikke lære at holde sig??

Anmeld

20. juli 2010

linemus

Stumpen skriver:

Fårk jeg har været langsom med mit avl.. Mathilde kom først af med bleen om dagen da hun var ca 3 år og 2-3 mdr og bruger fortsat natble i en alder af 3 år og 11 mdr. og har INGEN intentioner om at tage den af inden der foreligger mange tørre bleer om morgenen, men måske det er en fejl, måske hun bliver for "tryg" ved at have ble på så hun ikke lære at holde sig??

Det er ikke et spørgsmål om at "lære at holde sig" om natten, men om fysisk modenhed. Dog kan der opstå risiko for morgen-dovenhed, hvis bleen ikke kommer af som det første om morgenen

Anmeld

20. juli 2010

Tut

Noah havde været blefri om dagen i ca. 14 dage, da han (på sin fødselsdag faktisk) om aftenen sagde at han ikke ville sove med ble - så jeg smækkede et vådligger-lagen på og tog chancen.

INGEN UHELD - og han har sovet uden ble i 1 uge nu og INGEN UHELD.

Anmeld

20. juli 2010

bette

puha vi er da vist lidt bagud her.. men mikkel er dog super god til selv at tage bleen af og gå på potten.. men når vi er ude så siger han aldrig til.. så tja..

men han er også lige kommet af med sutten.. så et skridt af gangen.

Anmeld

20. juli 2010

Tynen

Hmm... Der er faktisk ret mange gode input omkring det her

Et der falder mig i øjnene er dog at hun ikke er tør om morgenen de fleste morgener - MEN om det er fordi at hun ikke "kan holde sig" om natten eller om det er fordi at vi tit ligger og hygger i sengen i laaaaang tid (Ja, ja.. Moderen skal vel liiige have lov at vågne     ) før vi står op skal jeg ikke kunne sige.

Ej, jeg tror sgu vi venter lidt.. Tak for input!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.