Fortælle det på arbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Moaaar <3

Jeg har først tænkt mig at fortælle min chef at jeg er gravid til vores næste møde og der vil jeg være 17+0
Jeg / vi ser ikke min chef så meget da hun ikke har tid til os.

Er det dumt at vente til jeg er "så langt" henne ??

Hvornår fortalt /fortælle i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

AnneBJ

Ved ikke om det er dum I princippet har du vist lov at vente til 12 uger før forventet termin - men hæng mig ikke op på det

Jeg ved endnu ikke hvornår jeg præcist får termin, men det bliver i hvert fald sådan, at jeg skal afbryde et semester for at gå på barsel. Om en uge afslutter jeg min praktik, og er i bedste fald ca. 9 uger henne. Så der fortæller jeg intet, men regner da med at fortælle det på seminariet og opsøge vejleder, inden efterårsferien.. bare for at vide hvad jeg skal osv..

Anmeld

19. juli 2010

Moaaar <3

min kollega ved det, men da jeg arbejder som sos-hjælper går snakken hurtigt og vil gerne lige nyde det lidt mere privat før 40 kvinder kommer rendene og sprøger til min graviditet

Anmeld

26. juli 2010

Molly8

Jeg havde tænkt, at informere ledelsen, før det blev officielt på arbejdspladsen; altså før det kan ses. Da jeg har været i fertilitetsbehandling, hvilket min ledelse jo er informeret om, har jeg måttet fremrykke tidspunktet. Det er svært at holde hemmeligt, når man har været en del væk, og det kan ikke undgås at mange følger med. Jeg har dog stadig den opfattelse, at ledelsen skal være de første til at vide det. Til gengæld kan man jo bede dem holde det tilbage fra kollegerne. Det er straks sværere den anden vej rundt, da rygtet hurtigt går.

kh Molly

Anmeld

27. juli 2010

Svane83

Sådan helt lovmæssigt skal du først informere din arbejdsplads 3 måneder før termin så det er jo ikke noget i vejen for at du venter til du er i uge 17.

Det er nok nærmere om du kan holde det skjult så længe.. men hvis du ikke ser din leder så før så burde der jo ikke være nogen risiko for at hun opdager det inden.

Jeg har heller ikke sagt noget på mit arbejde endnu... venter til uge 12 med at sige noget. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, jeg er i løntilskud så de skal ikke betale til mig alligevel.... men jeg venter bare.

Carina

Anmeld

28. juli 2010

mathildemb

Jeg fortalte det til min chef, da jeg var i 9. uge.

Min sidste graviditet endte i en MA , og det blev opdaget til NF i 13. uge. Jeg havde tænkt mig at fortælle min chef, at jeg var gravid dagen efter NF, men istedet måtte jeg fortælle det, da jeg ringede for at sygemelde mig pga. det der var sket.

Så denne gang har det været vigtigt for mig, at folk omkring mig ved, at jeg er gravid. Og hvis der sker noget eller jeg bliver dårlig på arbejdet, kan de bedre tage hensyn.

Anmeld

29. juli 2010

Moaaar <3

undskyld jeg sprøger dumt men hvad er en MA

Anmeld

29. juli 2010

IAH

undskyld jeg sprøger dumt men hvad er en MA

Det er da ikke noget dumt spg Der er megamange forkortelser herinde. Det er en Missed Abortion -  fostret er dødt, men bliver det inde i maven, og hvis man ikke køber en tidlig scanning, bliver det tit først opdaget ved NF... Så fjernes fostret ved hjælp af abortpille eller kirurgisk abort. Det er en trist oplevelse, som sker for mange

Knus

Anmeld

29. juli 2010

Moaaar <3

IAH skriver:

Det er da ikke noget dumt spg Der er megamange forkortelser herinde. Det er en Missed Abortion -  fostret er dødt, men bliver det inde i maven, og hvis man ikke køber en tidlig scanning, bliver det tit først opdaget ved NF... Så fjernes fostret ved hjælp af abortpille eller kirurgisk abort. Det er en trist oplevelse, som sker for mange

Knus

puha, sådan noget måtte ikke ske for nogen! Skal selv til Nf om 6 dage

Anmeld

29. juli 2010

IAH

Bare rolig, der ligger sikkert en lille sprællemand/dame derinde og har det skægt!! Så lad være at bekymre dig om det.. Men nyd NFscanningen i stedet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.