Hej kloge piger!
Jeg fødte for 6 dage siden og har de sidste par dage haft det vildt ubehageligt. er selvfølgelig overdrevet træt pga søvnløse nætter (og ingen mulighed for hvile om dagen pga irriterende barselsgæster). Men jeg har det som når man har den ledeste omgang feber - jeg skiftevis ryster af kulde og sveder så sveden løber af mig. jeg har ondt i hver eneste led i kroppen - specielt min ryg er ved at ta livet af mig og jeg går rundt som en gammel kone. Har taget al det panodil jeg overhovedet må - og har derfor ikke rigtig ku stole på de temperaturer jeg har målt. men nu har jeg ikke taget siden imorges og temperaturen siger 38,5 - det er jo selvfølgelig ikke voldsom feber, men lidt er det da.
Jeg har ondt i maven - men ved squ ikke om det "bare" er efterveerne. Og jeg har konstant hovedpine - men det tror jeg nu er pga søvnmanglen.
Mit ene bryst er en smule rødt og det gør ondt - så utilpasheden kunne selvfølgelig godt skyldes en begyndende brystbetændelse. Jeg ligger prinsessen til så ofte som muligt, har masseret brystet under den varme stråle i bruseren, har uldindlæg på, sørger for at holde mine fødder varme, har malket ud efter hun har spist hvis jeg ikke følte brystet blev ordentlig tømt - men alligevel synes jeg det blir ved med at være lidt rødt øverst og det gør ondt. Er der mon nogle af jer der har nogle fif til ammestillinger hvor jeg kan få det øverste af brystet tømt - for det blir det åbenbart ikke når jeg sidder normalt eller ligger ned.
Nå men, kan ikke lade være med at tænke om min fysiske tilstand måske "bare" skyldes dette dumme bryst eller om der kan være noget andet galt - tænker umiddelbart ikke feber er det bedste tegn lige efter en fødsel. Hmm... bør jeg mon ringe til vagtlægen?
Anmeld