Nogle gode råd - kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Lotus86

Jeg har en kær kollega som fødte en skøn lille pige for 6 uger siden. Desværre har hun fået stillet diagnosen kolik, og det er kolik med STORT K.. I starten skreg hun 20 timer i træk, og sov ikke en eneste gang på en hel dag... Det er stadig meget meget voldsomt, og de har det jo forfærdeligt derhjemme, de kan slet ikke nyde deres lille pige som de burde.. De har prøvet ALT.. Virkelig alt... Så jeg ville høre om der var nogle der kendte til nogle "hjemmeråd" der har virket hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Barbamama

Jeg ville prøve kiropraktor eller zoneterapi. Det virker for SÅ mange og kunne sikkert også virke for hende. Og puha det må FANME være hårdt at have et barn der skriger i så mange timer. Åh mand.... Stakkels dem!

Anmeld

19. juli 2010

Mor til L&S

npn skriver:

Jeg har en kær kollega som fødte en skøn lille pige for 6 uger siden. Desværre har hun fået stillet diagnosen kolik, og det er kolik med STORT K.. I starten skreg hun 20 timer i træk, og sov ikke en eneste gang på en hel dag... Det er stadig meget meget voldsomt, og de har det jo forfærdeligt derhjemme, de kan slet ikke nyde deres lille pige som de burde.. De har prøvet ALT.. Virkelig alt... Så jeg ville høre om der var nogle der kendte til nogle "hjemmeråd" der har virket hos jer?

Sender en kærlig tanke

Det eneste jeg kender er:

Zoneterapi

Dråber fra Pharma nord

Cykle med benene

Det har virket her!

Knus

Anmeld

19. juli 2010

lollandpigen

Har en svigermor der er healer og hun har helbredt flere små børn for kolik..... Det er ikke lige så " voldsomt " som en en kiroporaktor, da jeg synes det virker lidt voldsomt på de små....

Et godt råd prøv en healer måske...

Håber de får held med et eller andet så kolikken forsvinder....

Anmeld

19. juli 2010

saxa

Har en veninde, hvis datter havde kolik. De startede til noget Kranio Sakral terapi (staves?) og det hjalp allerede efter første besøg. 3 besøg senere var kolikken som forsvundet..

Vores datter havde aften kolik - i mild form, og der var det eneste der hjalp en tur ud i den friske luft i bæreselen - BUM så sov hun resten af natten

Anmeld

19. juli 2010

Lullaby

Bilture, rokke i armen og bæresele. Det fik hende til at tie men så snart vi stoppede med det skreg hun igen..

Anmeld

19. juli 2010

Mette Jensen

michella80 skriver:

Jeg ville prøve kiropraktor eller zoneterapi. Det virker for SÅ mange og kunne sikkert også virke for hende. Og puha det må FANME være hårdt at have et barn der skriger i så mange timer. Åh mand.... Stakkels dem!

Vores ældste datter havde også kolik og vi tog til soneterapi med hende, men sys ikke rigtig det hjalp...Men har kun hørt godt om kiropraktor

Anmeld

19. juli 2010

Lotus86

Tusind tak for jeres svar, selvom hun desværre har prøvet alt det i forslår, lige bortset fra healer, så det vil jeg prøve at foreslå hende.

Anmeld

22. juli 2010

Fyn

Her virker en CD med lavfrekvente lyde... De kunne forsøge sig? Det har virket her - når hun er helt firkantet og bare skriger, så falder hun til ro med den.

Bogen med tilhørende CD hedder "Sov Godt". Findes her http://www.saxo.com/dk/item/harry-zehnwirth-sov-godt-bog-cd.aspx

Fåes billigere hos eLounge, men kan ikke lige få linket til at virke.

Christina

- Forøvrigt er her et indlæg der hedder "Hjælp prinsessen har kolik" under Gode råd. Prøv at læse hvad der skrives der!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.