Hvem kender til flex job el førtids pensions regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.324 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. januar 2008

Jan9e D

Sagen er den at jeg slet ikke kan magte at jobbe 7 - 8 timer om dagen, med mindre at jeg sover min 14 timer. Og når jeg arbejder kan jeg slet ikke magte noget husligt, ikke engang aftensmad. Ligger bare på sofaen og kikker på at M leger. Kan ikke engang overskue at deltage i hendes leg.

Jeg har jo min hjertesygdom som jo gør at jeg ikke kan, og hurtigt bliver træt, og det bliver jo ganske langsomt værre og værre.

Så er her et klogt hoved eller 2 herinde, som kan fortælle mig hvad det kræves for at blive instillet til et flex job eller pension?

Kh Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2008

gda

Min mor som har kræft engang imellem fik pension i august 2007. Hun frygtede at hun skulle i jobtræning, men erklæringen fra syghuset var åbenbart nok.
Så snak med din læge/syghuset og få dem til at presse kommunen til pension

Anmeld

30. januar 2008

MorCamilla

Hejsa Gitte..

Det er din læge der skal lave en ansøgning til den kommune du bor i, med henblik på flex eller pension.. Det skal kunne bevises lægeligt at du ikke kan holde til et alm. arbejde.. Når det så er gjort, så skal du rette henvendelse til din kommune hvor du selv skal søge om det også.. Så bruger de en masse tid på at finde ud af om du er berettet eller ikke er.. (jeg har selv været i gennem hele møllen, er desværre ikke færdig endnu)
E.V.T spørge din favforening om hjælp til at få startet det.. (det gjorde jeg)
Held og lykke med det her fra..

Knus fra Camilla.

Anmeld

30. januar 2008

st

Hej Jannie.

Du skal kigge i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats kap 13.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id =29819#K13

Der står lidt om flexjob. Nu ved jeg ikke om du er blevet afprøvet jobmæssigt på nogen måde, men henvend dig på kommunen og få fat på din sagsbehandler. Vi har alle en, også selvom man ikke har haft brug for hjælp fra det offentlige før. Du kan ringe i modtagelsen/visitationen, så kan de hjælpe dig videre.

Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet. jvf § 70

Håber du finder ud af noget, jeg ved det godt kan tage lang tid.

st, som er færdig som socialrådgiver om ½ år.

Anmeld

31. januar 2008

Jan9e D

Hej alle jer som tog jer tid til at svare mig

Mange tak for jeres indput, og vil undresøge det nærmere på Mandag, hvor mine dage ikke ser så hektisk ud.

Kh Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.