Puuuuuuuha.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juni 2008

lonemus

..vi har lige været hos mine forældre og spise...sikke dog en aften!

Min mor ser bare ikke en dyt, og jeg kan slet ikke stole på hende mht ungerne!
Da vi skulle have kaffe sad Stefanie hos min mor....lige pludselig får jeg set Stefanie hænger halvt ind over sofabordet og leger med sukkerskålen - min mor så intet.
Så beder hun Stefanie gå i skraldespanden med en tom dåsesodavand - jeg skynder mig at stoppe hende, så hun ikke får skåret sig på drikke-tuden!
Min mor kommer med en lille stol til Stefanie så hun kan sidde selv ved sofabordet, bagefter sætter hun en hel kaffekande med nylavet, varm kaffe LIGE VED SIDEN AF STEFANIE. - Og stefanie skal jo selvfølgelig lige mærke på den...jeg råber bare helt vildt op, min mand spotter det og får den fjernet lynhurtigt. Det kunne jo virkelig være gået galt!!

Det er jo helt galt....jeg kan slet ikke stole på min mor har styr på hende og bare kigger efter hende....hun får aldrig lov til at passe hende....det tør jeg simpelthen ikke.

Shit, jeg er stadig helt rystet!!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2008

Balderson

Hej Lone

Måske havde din mor bare en dårlig dag.. Mener hvor hun nok ikke havde hovedet helt med...

Det er jo nok længe siden hun selv havde små børn i huset og så tænker man nok ikke så meget over det som I gør, fordi i er i det til dagligt...

Mvh

P.S. Hun skal nok bare lige mindes om tingene, en anden gang :)

Anmeld

29. juni 2008

lonemus

[citat][f][småt]Balderson skriver:[/småt][/f] Hej Lone Måske havde din mor bare en dårlig dag.. Mener hvor hun nok ikke havde hovedet helt med... Det er jo nok længe siden hun selv havde små børn i huset og så tænker man nok ikke så meget over det som I gør, fordi i er i det til dagligt... Mvh P.S. Hun skal nok bare lige mindes om tingene, en anden gang :)[/citat] Hejsa! Ja, det kunne jo godt tænkes, men alligevel tror jeg ikke det er det der sker i min mor's tilfælde! Hun har aldrig været god til at kigge efter børnene.....de kan kravle op på stole mv lige ved siden af hende, uden hun opdager dem, fordi hun sidder og kigger efter alt mulig andet. HUn opdager dem først, når de falder ned og græder!! Samtidig skal jeg altid huske hende på tingene 117 gange - f.eks. er Stefanie glad for at kravle op af alting, især den køjeseng mine forældre har på et værelse. Men Stefanie skal lige lære, at hun altså skal holde fast hele vejen op ;). Jeg har sagt det mange gange til min mor: husk lige at stå bagved hende så hun ikke falder ned. Men næste gang Stefanie skal op, har min mor glemt det igen og kigger ikke efter hende.........og det sker bare med alting! Nogle gange tænker jeg på, at man altså ikke skulle tro hun selv har haft 2 børn!! SÅ gammel er min mor altså heller ikke.....:@ Lone

Anmeld

29. juni 2008

Heidi.

Hej.
Måske tager din mor bare lidt lettere på tingene end du måske gør. Jeg må indrømme at jeg nok syntes at det virker en lille smule hysterisk hvis ikke en på næsten 2 år må kravle alene op på en stol. Jeg siger ikke dette for at kritisere eller noget, men måske skulle du bare læne dig tilbage og lade tingene ske. Jeg siger ikke at hun skal skolde sig på varm kaffe, men engang imellem er de små altså nød til at få nogle knups. Selvfølgelig skal man holde øje, men samtidig må man ikke være overbeskyttende. Din mor har nok ikke gjort noget af dette med en ond mening.

Hilsen Heidi

Anmeld

29. juni 2008

Mimic

Jeg må sige jeg er enig med Heidi... de små lærer oftest bedst ved at de får nogle knubs... Min egen datter går også i skraldespanden med tomme dåser, jeg lusker bare bagefter og holder øje, men hun bliver SÅ stolt hver gang hun gør noget for os andre... så tror du skal slappe lidt mere af, og bare støtte hende i de ting hun gør og så ellers lade hende få lidt knubs

knus linda

Anmeld

29. juni 2008

lonemus

Jeg kan udmærket følge jer og er også helt enig. Men det er bare svært at beskrive situationen helt i går! For selvfølgelig får hun da lov til at kravle op på stole osv selv - og får også mange knubs. Dåsesodavand får hun altså ikke lov til at rende med, for hun skal altid have fingrene ned i åbningen.
Men det handler bare om, at min mor aldrig lige ser efter dem, når hun sidder sammen med dem - hun tror min datter er lige så stor som hendes andet barnebarn på 6 år, hun kan jo klare sig selv!
Mine forældre ville f.eks. gerne have Stefanie med i Bon-Bon land, hvilket vi selvfølgelig sagde ja til. De har ingen autostole til bilen - de købte de til hende på 6 år, men har så solgt den igen, da hun blev for gammel (mine børn ville de ikke gemme den til). Helt fint, så siger min mor: jamen hun kan da bare sidde på skødet af mig, mens vi kører. NEJ DET KAN HUN IKKE, sagde jeg meget bestemt. Mine børn skal ikke sidde på skødet i bilen - dét syntes jeg er dybt uforsvarligt, tilmed meget ulovligt!
Jeg tilbyder dem så, at de kan låne vores bil - hvor begge autostole er monteret. Men nej, det ville de ikke. Så Stefanie har ikke været med mormor og morfar i Bon-Bon land - men det kom barnebarnet på 6 år.

Dét syntes jeg simpelthen er for langt ude.........jeg føler bare lidt de ikke gider børnene, når de er små, men hellere når de bedre kan klare sig selv.

Anmeld

29. juni 2008

Heidi.

lonemus skriver:

Jeg kan udmærket følge jer og er også helt enig. Men det er bare svært at beskrive situationen helt i går! For selvfølgelig får hun da lov til at kravle op på stole osv selv - og får også mange knubs. Dåsesodavand får hun altså ikke lov til at rende med, for hun skal altid have fingrene ned i åbningen.
Men det handler bare om, at min mor aldrig lige ser efter dem, når hun sidder sammen med dem - hun tror min datter er lige så stor som hendes andet barnebarn på 6 år, hun kan jo klare sig selv!
Mine forældre ville f.eks. gerne have Stefanie med i Bon-Bon land, hvilket vi selvfølgelig sagde ja til. De har ingen autostole til bilen - de købte de til hende på 6 år, men har så solgt den igen, da hun blev for gammel (mine børn ville de ikke gemme den til). Helt fint, så siger min mor: jamen hun kan da bare sidde på skødet af mig, mens vi kører. NEJ DET KAN HUN IKKE, sagde jeg meget bestemt. Mine børn skal ikke sidde på skødet i bilen - dét syntes jeg er dybt uforsvarligt, tilmed meget ulovligt!Jeg tilbyder dem så, at de kan låne vores bil - hvor begge autostole er monteret. Men nej, det ville de ikke. Så Stefanie har ikke været med mormor og morfar i Bon-Bon land - men det kom barnebarnet på 6 år.

Dét syntes jeg simpelthen er for langt ude.........jeg føler bare lidt de ikke gider børnene, når de er små, men hellere når de bedre kan klare sig selv.

Hej Lone..

Okay, lige den kommentar fra din mor er temmelig hjernedød, det skal jeg være den allerførste til at bekræftige..

(H)

Anmeld

29. juni 2008

lonemus

Det er der sgu meget af det hun siger der er - jeg blev både gal, sur, skuffet og ked af det over den bemærkning. Og så syntes jeg det var skide synd, at hun ikke kom med i Bon-Bon land. Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker i min mor's hoved........det er faktisk efter hun blve fyret fra sit job igennem 15 år, at det er gået helt galt.....det er så 2 år siden nu, måske det har noget med det at gøre. Men jeg syntes bare ikke hun kan tillade sig at gøre den forskel på børnebørnene, ej heller ikke kigge efter dem. Så hun skal absolut ikke passe dem...! Det kan også godt være jeg er meget følsom, måske lidt for beskyttende, men jeg syntes bare det er helt galt, når min mor ikke kan finde ud af at lige kigge lidt efter dem. Ja, de skal have lov til at prøve en masse selv, men derfor bliver man altså lige nødt til at hjælpe dem lidt på vej. Min mormor derimod er så overbeskyttende så det er til at brække sig over - rent ud sagt. Hun kan ikke lige hvis Stefanie løber rundt, for hvis hun nu skulle falde!!! - og det gør hun jo selvfølgelig mange gange...selv på græsset kan hun ikke lide hun skal falde...så ja, det er lidt overdrevet. Det er sgu da heller ikke nemt med den familie 8D (H)(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.