Jeg kan udmærket følge jer og er også helt enig. Men det er bare svært at beskrive situationen helt i går! For selvfølgelig får hun da lov til at kravle op på stole osv selv - og får også mange knubs. Dåsesodavand får hun altså ikke lov til at rende med, for hun skal altid have fingrene ned i åbningen.
Men det handler bare om, at min mor aldrig lige ser efter dem, når hun sidder sammen med dem - hun tror min datter er lige så stor som hendes andet barnebarn på 6 år, hun kan jo klare sig selv!
Mine forældre ville f.eks. gerne have Stefanie med i Bon-Bon land, hvilket vi selvfølgelig sagde ja til. De har ingen autostole til bilen - de købte de til hende på 6 år, men har så solgt den igen, da hun blev for gammel (mine børn ville de ikke gemme den til). Helt fint, så siger min mor: jamen hun kan da bare sidde på skødet af mig, mens vi kører. NEJ DET KAN HUN IKKE, sagde jeg meget bestemt. Mine børn skal ikke sidde på skødet i bilen - dét syntes jeg er dybt uforsvarligt, tilmed meget ulovligt!
Jeg tilbyder dem så, at de kan låne vores bil - hvor begge autostole er monteret. Men nej, det ville de ikke. Så Stefanie har ikke været med mormor og morfar i Bon-Bon land - men det kom barnebarnet på 6 år.
Dét syntes jeg simpelthen er for langt ude.........jeg føler bare lidt de ikke gider børnene, når de er små, men hellere når de bedre kan klare sig selv.
Anmeld