tinasmor skriver:
Jeg synes også det kommer lidt an på hvilke forhold den farens kæreste er. hvis det er helt nyt (inden for et år) ville jeg synes det var endnu mere mærkeligt. Hvis det der i mod er et lang tidsforhold hvor barnet kender kvinden rigtig godt (f.eks været der næsten hele hendes liv) ja så synes jeg måske ikke det er så slemt. Faren er måske på arb. men kommer måske tidligt hjem så de har massere af tid sammen. Måske ville han bare have sine uger og var bange for hvordan du ville reagere? (siden han ikke har sagt noget)
Faldt lige over dette citat og må hellere tilføje lidt:
Nu har vi selv haft en lidt lignende situation her i sommers. Vi havde min kærstes børn i 2 uger hvor vi havde ferie sammen og så igen en uge senere på sommeren hvor jeg havde fri og børnene på 4 og 8 kunne være hos os i stedet for børnehave og sfo, da vi ønsker at have dem så meget som muligt og omvendt.
Min kæreste arbejdede i den uge og havde sin søn på 8 med hver dag, han er lastbilschauffør. Hans datter på 4 var hjemme ved mig og vi hyggede med mine svigerforældre (pigens bedsteforældre) 2 af dagene og ellers var vi bare sammen og hyggede os. Det var mit eget forslag og min kæreste syntes det var super fedt. Selvfølgelig ville han gerne have været sammen med hende i den uge også, men vi havde næsten lige haft dem i 14 dage og sklle have dem weekenden efter igen og han var sammen med hende når de kom hjem fra job.
Jeg har det super godt med hans børn og især hans datter, og vi har det rigtig godt sammen.
Så et eller andet sted kan du sagtens spørge til det. Men måske der er mere bag det end som så. Selvom du måske ikke rigtig kender din ex nye kæreste, så gør dine børn. Og det kan være de har nogle planer som du ikke kender til, såsom at se hans familie, så pas på hvordan du lægger samtalen ud. Men synes sagtens du kan nævne det hvis det er vigtigt for dig at få afslutning på 
Anmeld