Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. juli 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg sidder lige nu og er ret så paf,  og faktisk også temmelig vred...  

Grunden er at min 6-årige datter har været på sommerferie ved sin far siden forrige fredag, og nu har jeg så lige talt i fon med ham for at aftale hvornår jeg kan hente hende imorgen...

(glæder mig helt vildt)

nå men det der paffede mig, var at han så lige ku fortælle at han da kun havde haft fri den første uge, dvs, i denne uge har min datter været hjemme med min ex´es ny dame, mens hendes far har været på arbejde.. Hvilket jeg jo syntes er ret så tåbeligt, da hele ideén med at hun skulle på ferie ved sin far, jo netop var at være sammen med ham... ellers syntes jeg jo at hun ligeså godt ku ha været hjemme ved mig...

Jeg ser jo kun tingene fra min egen synsvinkel, så jeg vil da lige høre om det er mig der er helt galt afmarcheret, når jeg syntes det skal være anderledes næste år??? eller om jeg skal blande mig uden om??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Svei

Jeg ville godt nok også være skuffet hvis ikke min x kunne holde de to uger fri OG hvis ikke han kunne, så kunne han have spurgt mig om jeg ville have dem hjem...men jeg har også lang ferie nu...for var alternativet SFO, så er der da mere ferie i at være sammen med fars kæreste og hvis bare hun er søde ved hende, så er det jo fint nok.

Men jo, jeg synes det er ærgeligt at man som forældre ikke lige melder ud og aftaler det mest optimale for børnene...

Må være hårdt at være så længe væk som kun 6 årig, det har mine slet ikke været endnu...

Anmeld

17. juli 2010

3xM

Hmm her skal snart 6 årige marcus også hjem til sin far i 14 dg. og jeg ville også blive drøn skuffet hvis ferien ikke forgik med sin far...

jeg ville nok påpege at der ingen grund er til at holde sin ferie der, men kan så komme en weekend.

Men kunne hans far aldrig finde på ved jeg...

Anmeld

17. juli 2010

tinasmor

Det virker da også mærkeligt, at barnets far ikke har meldt ud fra starten at han ikke havde den uge fri.

Jeg synes også det kommer lidt an på hvilke forhold den farens kæreste er. hvis det er helt nyt (inden for et år) ville jeg synes det var endnu mere mærkeligt. Hvis det der i mod er et lang tidsforhold hvor barnet kender kvinden rigtig godt (f.eks været der næsten hele hendes liv) ja så synes jeg måske ikke det er så slemt. Faren er måske på arb. men kommer måske tidligt hjem så de har massere af tid sammen. Måske ville han bare have sine uger og var bange for hvordan du ville reagere? (siden han ikke har sagt noget)

Hvis I ellers har et godt forhold til hinanden, ville jeg nævne det, men måske ikke lave en big deal ud af det (Igen hvis det er en person din datter har et godt forhold til)

Anmeld

18. juli 2010

Anonym trådstarter

Åhhh, jeg kan slet ikke finde ud af om jeg skal reagere på det, mit forhold til min ex er ikke godt, og helt ærligt så er jeg bange for ham.. Han havde meldt ud inden ferien, at de ville være på bornholm/sjælland i alle 14 dage.. det var de så ikke

Hans kæreste er nu okay, de har været sammen i 1½ år, Men jeg syntes bare stadig at min datter ligesågodt kunne ha været hjemme (jeg har ferie) og jeg forstår egentlig ikke at hun/kæresten finder sig i det.. Han tager på job (07-17) så kan hun passe sine egne to børn, og min ex´es 3... (han har to fra tidligere, også min datter)  

Og det er ikke fordi han ikke tilbringer tid med sin datter, han har hende næsten alle weekender og stort set også alle helligdage..

Anmeld

2. august 2010

Lone Jakobsen

jeg ville nok lige nævne det. jeg har selv haft problemer i den art, og jeg har forsigtigt bragt det på bane. det har så resulteret i at min datter nu er ved hendes far en enkelt uge, hvor hun før var 2 uger ved ham og en uge ved sin bedstemor.

Anmeld

2. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uh, jeg kan kende det der fra min egen barndom, og jeg ville helt ærligt ønske at nogen havde sagt noget til min far. Han tog bare rask væk på jagt en hel dag i de weekenden vi, søs og jeg,var hos ham, og så kunne min stedmor gå derhjemme med os. Hun var da heller ikke specielt glad for arrangementet, hvor hun pludselig skulle være ulønnet barnepige hele dage når vi var der, og det kan jeg sgu godt forstå! Hun var forelsket i min far og så fulgte der altså 2 børn med i købet.

Jeg kan huske at vi alle 3 bare sad og hang og ventede på ham, ventede og ventede, og når han så kom hjem var han som regel dødtræt (og ikke sjældent med en lille fjer på) Og selsagt pænt smadret dagen efter også - sååå skuffende for to småpiger der havde savnet deres far...

Anmeld

13. august 2010

Angelspot

tinasmor skriver:

Jeg synes også det kommer lidt an på hvilke forhold den farens kæreste er. hvis det er helt nyt (inden for et år) ville jeg synes det var endnu mere mærkeligt. Hvis det der i mod er et lang tidsforhold hvor barnet kender kvinden rigtig godt (f.eks været der næsten hele hendes liv) ja så synes jeg måske ikke det er så slemt. Faren er måske på arb. men kommer måske tidligt hjem så de har massere af tid sammen. Måske ville han bare have sine uger og var bange for hvordan du ville reagere? (siden han ikke har sagt noget)

Faldt lige over dette citat og må hellere tilføje lidt:

Nu har vi selv haft en lidt lignende situation her i sommers. Vi havde min kærstes børn i 2 uger hvor vi havde ferie sammen og så igen en uge senere på sommeren hvor jeg havde fri og børnene på 4 og 8 kunne være hos os i stedet for børnehave og sfo, da vi ønsker at have dem så meget som muligt og omvendt.

Min kæreste arbejdede i den uge og havde sin søn på 8 med hver dag, han er lastbilschauffør. Hans datter på 4 var hjemme ved mig og vi hyggede med mine svigerforældre (pigens bedsteforældre) 2 af dagene og ellers var vi bare sammen og hyggede os. Det var mit eget forslag og min kæreste syntes det var super fedt. Selvfølgelig ville han gerne have været sammen med hende i den uge også, men vi havde næsten lige haft dem i 14 dage og sklle have dem weekenden efter igen og han var sammen med hende når de kom hjem fra job.

Jeg har det super godt med hans børn og især hans datter, og vi har det rigtig godt sammen.

Så et eller andet sted kan du sagtens spørge til det. Men måske der er mere bag det end som så. Selvom du måske ikke rigtig kender din ex nye kæreste, så gør dine børn. Og det kan være de har nogle planer som du ikke kender til, såsom at se hans familie, så pas på hvordan du lægger samtalen ud. Men synes sagtens du kan nævne det hvis det er vigtigt for dig at få afslutning på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.