FØJ for den lede!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. juni 2008

rlyn

Jeg har lige været inde på Tristans værelse og slå det ledeste insekt ihjel.

Tristan var puttet men blev ved med at kalde på mig. Da jeg gik ind til ham, kunne jeg godt høre lyden af, hvad jeg troede var en spyflue, under gardinet. Jeg spørger, hvad der er og Tristan siger "Flue ud". Lyden har åbenbart generet ham, så jeg kigger bag gardinet for at se, hvor stor "fluen" er. Jeg får et chok, da jeg ser en KÆMPE hveps/bi...eller hvad det nu er (Billede af den er på vej i mit fotoalbum). Den er næsten tre!!!! cm. lang + stor og fed.
Jeg har aldrig set så stor et hvepselignende insekt før og efter tre hårde slag med en klud, er bæstet slået ihjel.

Jeg har mailet billedet til danmarksinsekter.dk, for at høre om det virkelig er en hveps/bi.

Men for pokker. Tænk hvis den havde stukket Tristan GYS 8(8(8(

Normalt er jeg rimleig kølig over for insekter, edderkopper o.lign., men denne forskrækkede mig sq.

Knus
Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2008

st

Det kan jeg sgisme godt forstå Rikke. Jeg måtte mase en kæmpe edderkop for ikke så længe siden, som kravlede rundt på Mads mens han sov. De kan jo også bide de kravl. Puha, det er virkelig ulækkert.

Men det er godt at vi er et par stærke piger, som tør at tage kampen mod de "små" insekter. Hvis det havde været en mus, så var jeg bare løbet langt væk. Så jeg håber Jeppe kan lære Mads at at han selv skal lukke dem ud hvis det nogensinde, Gud forbyde det, skulle blive et problem.

Er spændt på at se billedet.

st.

Anmeld

27. juni 2008

Stumpen

Ej, føj da.. 8(+o(
Spændt på at se billedet og høre hvad danmarksinsekter har at sige..
(H)

Anmeld

29. juni 2008

boogie

Hej,

Ja, fy for den da ;-) det var godt at Tristan selv sagde til inden han var kommet i karambolage med det møgdyr- er også spændt på at se billedet!!

Jeg har sat to mindre edderkopper udenfor her den seneste uges tid, og det er Oscar åbenbart meget fascineret af - han har ihvertfald flere gange sagt "edderkop udenfor";-)

Kh. Dortte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.