Jeg er så bekymret og ked.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.435 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. juli 2010

HelleRL

Sagen er den at vi har haft gang i projekt baby i ca ½ år. Ikke noget med at finde ægløsningstidspunkt eller tælle dage, men det ville være dejligt hvis det kom.

Mandag d. 21. juni testede jeg positiv (4 gange  ) om tirsdagen testede jeg lige en ekstra gang. Også positiv. Mandagen efter testede jeg positiv igen - og det samme mandagen efter - altså d. 5. juli.

Da jeg så testede mandag d. 12. var den negativ . Jeg har ikke prøvet at teste siden. Jeg er SÅ nervøs for at den er negativ...

Grunden til at jeg testede d. 21. june var fordi jeg havde haft en uges tid (lidt mere) med pletblødninger. Jeg havde haft min menstruation som jeg plejede, men fetr en lille uge kom der så de pletblødninger. Og da de havde været der (nok 10 dage) tog jeg en test der var positiv. Jeg har før fået en abbort (pga. graviditet på p-piller) men der blødte jeg ikke, men min mor har altid fortalt at hun blødte gennem hele graviditeten (som mens.)

Jeg er SÅ forvirret, ked af det og bange. Jeg ved ikke lige hvad jeg vil have i skal skrive, men det hjalp lidt at få det ud. Jeg har en tid hos lægen d. 28. juli.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Helle Rosenkilde Larsen skriver:

Sagen er den at vi har haft gang i projekt baby i ca ½ år. Ikke noget med at finde ægløsningstidspunkt eller tælle dage, men det ville være dejligt hvis det kom.

Mandag d. 21. juni testede jeg positiv (4 gange  ) om tirsdagen testede jeg lige en ekstra gang. Også positiv. Mandagen efter testede jeg positiv igen - og det samme mandagen efter - altså d. 5. juli.

Da jeg så testede mandag d. 12. var den negativ . Jeg har ikke prøvet at teste siden. Jeg er SÅ nervøs for at den er negativ...

Grunden til at jeg testede d. 21. june var fordi jeg havde haft en uges tid (lidt mere) med pletblødninger. Jeg havde haft min menstruation som jeg plejede, men fetr en lille uge kom der så de pletblødninger. Og da de havde været der (nok 10 dage) tog jeg en test der var positiv. Jeg har før fået en abbort (pga. graviditet på p-piller) men der blødte jeg ikke, men min mor har altid fortalt at hun blødte gennem hele graviditeten (som mens.)

Jeg er SÅ forvirret, ked af det og bange. Jeg ved ikke lige hvad jeg vil have i skal skrive, men det hjalp lidt at få det ud. Jeg har en tid hos lægen d. 28. juli.

Åh det lyder ikke rart. Kan godt forstå du er bange. Jeg håber der stadig sidder en lille spire og smiler til dig indefra!

Anmeld

16. juli 2010

Frk. Himmelblå

Kan godt forstå dig!

Jeg sender dig de bedste ønsker! 

Og sørg så for at få en tid hos lægen I DAG! Ikke noget med at gå og vente i op mod 14 dage! Det kan du jo ikke være tjent med. (Du må insistere på at komme til, hvis de ikke mener, der er tid til dig).

Held og lykke 

Anmeld

16. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

umiddelbart vil jeg sige der var en fejl i den negative test

Hcg (som jo er det hormon testene måler) stiger fordobles hver 3. dag fremtil 13. graviditetsuge (mener jeg det er) og falder derefter laaaangsomt igen... Vel at mærke, hvis graviditeten er sund og rask Hvis der går noget galt i graviditeten vil hcg'et naturligvis ikke stige som ellers, og hvis fostret går til vil det langsomt begynde at falde! men laaaangsomt! Så der går tid inden du ville få en pludselig negativ test pga dét!

Håber det kunne trøste dig lidt!?

Knus Caroline

p.s. de fleste urinteste får udslag ved 20-25 enheder i urinen, og det passer ca. med hvad de fleste kvinder (dog mange undtagelser) udskiller i urinen omkring 4 fulde uger! Det kommer dog også an på urinkoncentrationen osv, men det tror jeg ikke spiller ind hos dig i dette tilfælde!

Anmeld

16. juli 2010

trunte24

Hej

Som Caroline også skriver vil dit HCG falde stille og roligt gennem en lang periode hvis det er en SA du er ved at få. Så derfor vil det ikke være muligt at få en negativ test pga. af det så hurtigt. Kender piger der er gået i op til 2 måneder og testet positiv efter en udskrabning.

Der næst vil jeg sige, at du skal prøve at fortynde din urin og så teste igen. De alm. g-tests viser nemlig et negativt resultat ved for højt HCG.

Jeg har selv prøvet at teste forholdsvis sent i denne graviditet 8+0 ca vil jeg tro, hvor den blev negativ, men da jeg blandede vand i min urin ca. halvt af hver blev den igen positiv.

Jeg er nu 28+2 så min lille basse er stadig i hulen

Håber du finder ud af det

mvh Line

Anmeld

16. juli 2010

HelleRL

Tak for alle jeres svar... Det hjalp - men kun en stakket tid

Jeg har nu prøvet at tage to g-test. Den ene som almindelig og den andet hvor jeg fortyndede. De er begge klingrende negative.

Ja... hvordan f.... kan man så teste positiv i 3 uger... jeg fatter det ikke!

Jeg må indrømme at jeg fik et lille håb - men nej... desværre...

HOLD K.... HVOR ER DET SVÆRT!!!!!!!!!!

Anmeld

16. juli 2010

puttecolle

Helle Rosenkilde Larsen skriver:

hej helle

jeg venter min nummer to pige og denne her gang blødte jeg de første 3måneder og var dybt ulykkelig hver gang der var blod og den ene gang var der så meget så da jeg tog mine trusser af oppe ved lægen fløj det op på væggen og jeg blev simpelhen så ulykke men kom til en scanning og alt var normalt og nu skal jeg føde om 9uger.

Tro bare du skal slappe helt af og tag en dag afgangen så skal det hele nok gå  

og hvis det værste nu var sket så er det jo bare op på hesten igen og prøve selvom det er hårdt men forstår dig godt at du er bange.

Nicole 29+5

Anmeld

30. december 2013

crish89

trunte24 skriver:

Hej

Som Caroline også skriver vil dit HCG falde stille og roligt gennem en lang periode hvis det er en SA du er ved at få. Så derfor vil det ikke være muligt at få en negativ test pga. af det så hurtigt. Kender piger der er gået i op til 2 måneder og testet positiv efter en udskrabning.

Der næst vil jeg sige, at du skal prøve at fortynde din urin og så teste igen. De alm. g-tests viser nemlig et negativt resultat ved for højt HCG.

Jeg har selv prøvet at teste forholdsvis sent i denne graviditet 8+0 ca vil jeg tro, hvor den blev negativ, men da jeg blandede vand i min urin ca. halvt af hver blev den igen positiv.

Jeg er nu 28+2 så min lille basse er stadig i hulen

Håber du finder ud af det

mvh Line

Oplever lift det samme, så det er dejligt at hører jeg ik er den eneste der har prøvet det. Er dog i tvivl om hvad jeg skal tro.

Jeg har testet svagt positiv fra jeg var 3+3 og nogen lige så man kunne ane streget. Det har jeg gjort vel nok 8-10 test ca i 7 uger og alle svagt positive. Pludselig igår Morges hvor jeg ville være 8+5 var den negativ. Kan det være fordi mit hcg nu er for højt eller hvad sker der?

Anmeld

30. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
crish89 skriver:

Oplever lift det samme, så det er dejligt at hører jeg ik er den eneste der har prøvet det. Er dog i tvivl om hvad jeg skal tro.

Jeg har testet svagt positiv fra jeg var 3+3 og nogen lige så man kunne ane streget. Det har jeg gjort vel nok 8-10 test ca i 7 uger og alle svagt positive. Pludselig igår Morges hvor jeg ville være 8+5 var den negativ. Kan det være fordi mit hcg nu er for højt eller hvad sker der?

Hej. Tråden blev oprettet i 2010. Bare lige hvis du ikke har opdaget det

Anmeld

30. december 2013

crish89

mor:) skriver:

Hej. Tråden blev oprettet i 2010. Bare lige hvis du ikke har opdaget det

okay det er helt i orden tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.