Platfødder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Kaufie

Vores dp har flere gange nævnt at William går en lille smule indad med den ene fod - og han kan ikke helt følge med de andre tøser når de løber rigtig stærkt.

Jeg har for ca et halvt års tid siden haft ham til lægen med dette - men der ville de se tiden an til 3 års undersøgelsen.

Nu havde jeg så lige besøg af en veninde, der er fys og har med børn i skolealderen at gøre - godt nok handicappede, men alligevel..... Fik hende til at kigge på ham, da hun sikkert bedre ville kunne få ham til at lave nogen øvelser mens hun observerede ham.

Hun mener så, at han er en smule platfoddet - men tør dog ikke sige, hvornår det er normalt, at foden løfter sig i svangbuen, da hun som sagt kun beskæftiger sig med handicappede børn fra 5-6 års alderen.

Vi skal til 3 års undersøgelse d. 26 - men vil lige høre hvordan jeres ungers fusser har det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

ka li ja

arthur er helt platfodet endnu og hans fødder går også en lille smule indad.. så med mindre du syntes det er et problem, så bar hør lægen om det er noget der overhovedet skal kigges på

vi fik engang en fys til at komme og lurer på arthurs fødder/gang da han gik i dagplejen. det var noget dagplejen, og kommunen sørgede for. så blev han tjekket mens han legede  i vante omgivelser. jeg var der ikke. han gik lidt spøjst, men er efterhånden groet fra det. så mon ikke også det sker for william? ja hvad ved jeg ?

men er du i tvivl om noget, når i har været ved lægen, kan du jo spørge børnehaven om de har en fys tilknytet

Anmeld

15. juli 2010

Kaufie

Nææææ, ikke som sådan et problem - han kan jo sagtens gå, løbe, gå på tæer og vinke med tæerne..... jep....

Men når nu erfarne rotter som hans dp og hende min veninde påpeger uregelmæssigheder, så har jeg da netop tænkt mig at høre lægen efter om der er noget man evt kan gøre for at hjælpe en normal fodstilling på vej.....

Hans sko slides også mest på hæl og inderside.

Sprinter regner jeg ikke med han bliver - det ligger ligesom ikke til familien....

Anmeld

15. juli 2010

ka li ja

Kaufie skriver:

Nææææ, ikke som sådan et problem - han kan jo sagtens gå, løbe, gå på tæer og vinke med tæerne..... jep....

Men når nu erfarne rotter som hans dp og hende min veninde påpeger uregelmæssigheder, så har jeg da netop tænkt mig at høre lægen efter om der er noget man evt kan gøre for at hjælpe en normal fodstilling på vej.....

Hans sko slides også mest på hæl og inderside.

Sprinter regner jeg ikke med han bliver - det ligger ligesom ikke til familien....

haha det kan jo være han overrasker

jamen hør hvad lægen siger

men kender du det når nogle er kloge på et område, så kan man se fejl der måske ikke egenlig er der.. jeg håber det er det der er tilfældet og han er lige præcis som han skal være

Anmeld

16. juli 2010

Anja

Elias har det også stadig lidt. Det er mest, når han er træt eller ukoncentreret at man tydeligt kan se, at han går indad (mest på den ene).

Jeg har tidligere nævnt det for lægen som sagde, at det var normalt. Glemte alt om at nævne det igen til 3 års.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.