Kan jeres børn svømme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

sus34

Jeg ville bestemt sende hende til svømning. Det er en invistering for livet for hende... som du selv skriver så er hendes far ikke så glad for at svømme og derfor tager han hende ikke med... hvis hun ikke får lært det vil hun heller ikke tage sine børn med en dag og så kører møllen.

Jeg bor i Silkeborg kommune og der er næste skridt at spare skolesvømningen væk... så er man da sikker på af få tabt de sidst som ikke har lært at svømme.

Mine drenge har gået til svømning næsten hele deres liv og de elsker vand og svømmer alle uden hjælpemidler og dykker tilbunden hvis de har lyst, dejligt at se.

Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

lene

Mathias på 6 kan heller ikke svømme, men skal så starte til svømning nu her, syntes det er vigtigt de lære det

knus lene

Anmeld

15. juli 2010

Lone Jakobsen

min datter på 11 har taget 200 meter mærket i skolen. mine børn er generelt vandhunde, og en tur i svømmehallen med badevinger og kork bælte er bare sagen.

heldigvis har de nogle fædre der er ret vilde med vand, da jeg heller ikke altid magter svømmehallens larm og kaos.

Anmeld

15. juli 2010

Munder

DK skriver:

ja det kunne jeg jo sagtens se at mange godt kunne! Altså jeg tror som sådan sagtens at hun kan lære det, men det er jo svært at lære når man aldrig kommer afsted!

Jeg tror vist bare at jeg må håbe der er flere pladser d. 1/8 og så betale de 1160 kr. med den nye løn der kommer ind der!

Ja, det er ikke billigt, når ungerne begynder at gå til diverse fritidsaktiviteter

Anmeld

15. juli 2010

trunte89

DK skriver:

Dejligt! Altså hun behøver jo ikke blive en konkurrence svømmer eller noget. Men bare liiige sådan blive fortrolig med vandet, og selv kunne svømme på land hvis hun falder i fra en badebro eller lign når hun bliver lidt større

Lige præcis! Det er lige meget om hun bliver elite svømmer. Bare hun kan finde ud af det.

Anmeld

15. juli 2010

<3

Jeg startede til svømning som 9mdr for vi boede lige ud til havet så det var påkrævet at vi var fortroelige med vand. Min søn og jeg gik til babysvømning men han blev så træt af det så jeg skulle holde ham hjeme fra vugger dagen efter og så var det ikke så sjovt. Nu overvejer jeg at lade ham starte op igen efter sommerferien for det er bare sjovt for de små.

Synes klart du skal lade hende gå til svømning for det giver også en fantastisk motorik og kropsbevidsthed

Anmeld

15. juli 2010

Mette+Mathias

DK skriver:

Kirstine er nu 6,5 år og kan altså stadig ikke svømme selv. Vi var i svømmehallen i sidste uge, og trods vinger og bælte så kæmpede hun for livet og sank mod bunden som en sten!! Og jeg kunne jo ikke lade være med at se at andre børn på hendes størrelse sagtens kunne svømme enten selv eller kun med vinger, uden at være ved at kvababbe 24/7!

Så kan jeres børn svømme?

Jeg overvejer kraftigt at melde hende på et børnehold i den lokale svømmeklub her til august. Det koster 1160 kr for en sæson der går fra 9/8.10 til 26.6.11 og det er egentligt ikke så galt synes jeg! Men så gad hendes far ikke betale noget til det da han mente at "ork... hun skulle nok fange det". Men han gider IKKE tage hende med i svømmehallen (han svømmer nemlig ikke så godt selv) og jeg må indrømme at jeg bare ikke er verdens mest pædagogiske lærer så jeg tror ikke Kirstine og jeg ville hygge os særligt meget hvis vi skulle afsted en gang om ugen (plus at det koster 60 kr. per gang for os begge to!!) Så hvordan i al verden skal hun "nok fange det" hvis vi aldrig tager hende med i svømmeren?

Er det noget pjat at sende hende til svømning? Kan jeres børn svømme? Er der nogen der har haft deres børn til svømning og har i været glade for det/ikke glade for det?

Knus Ditte, der bare ikke giiiider svømmehal med Kirstine. Det er bare IKKE "my thing".

Mathias har gået til svømning i et år (han er 5½), og han svømmer med vinger og uden bælte, men det gjorde han nu også inden. Han kan dog komme fra der hvor han lander når han rutcher og så ind til kanten uden vinger eller bælte (2-3 meter).

Da min store datter gik til svømning, der var hun vist 9 - og der sagde svømmelæreren at det er de færreste som kan svømme helt selv før de er 8-9 år, - det var vist pga. den måde deres krop er (kortere arme og ben ift. kroppen), - men det skader jo bestemt ikke at gøre dem fortrolige med vandet!

Jeg kan dog ikke forstå at hun kan synke med bælte og vinger på? De to ting kan jo nærmest holde en sæk sand oppe?

Jeg synes helt sikkert du skal melde hende til, hvis du har råd, - men tjek evt. priser. Vi gav ca 2-300 for et halvt år, men andre steder i byen (Aalborg) koster det mindst det dobbelte.

Anmeld

15. juli 2010

3xM

Marcus bliver 6 år til sept. og kan endnu heller ikke svømme uden lufferne på...

Anmeld

15. juli 2010

betski

DK skriver:

Kirstine er nu 6,5 år og kan altså stadig ikke svømme selv. Vi var i svømmehallen i sidste uge, og trods vinger og bælte så kæmpede hun for livet og sank mod bunden som en sten!! Og jeg kunne jo ikke lade være med at se at andre børn på hendes størrelse sagtens kunne svømme enten selv eller kun med vinger, uden at være ved at kvababbe 24/7!

Jeg overvejer kraftigt at melde hende på et børnehold i den lokale svømmeklub her til august. Det koster 1160 kr for en sæson der går fra 9/8.10 til 26.6.11 og det er egentligt ikke så galt synes jeg! Men så gad hendes far ikke betale noget til det da han mente at "ork... hun skulle nok fange det". Men han gider IKKE tage hende med i svømmehallen (han svømmer nemlig ikke så godt selv) og jeg må indrømme at jeg bare ikke er verdens mest pædagogiske lærer så jeg tror ikke Kirstine og jeg ville hygge os særligt meget hvis vi skulle afsted en gang om ugen (plus at det koster 60 kr. per gang for os begge to!!) Så hvordan i al verden skal hun "nok fange det" hvis vi aldrig tager hende med i svømmeren?

Er det noget pjat at sende hende til svømning? Kan jeres børn svømme? Er der nogen der har haft deres børn til svømning og har i været glade for det/ikke glade for det?

Knus Ditte, der bare ikke giiiider svømmehal med Kirstine. Det er bare IKKE "my thing".

Min datter er også 6½ år og kan ikke svømme, hverken med eller uden bælte/luffer. Og hun er heller ikke interesseret i at lære det - tror hun er lidt bange for det, desværre! Hvis din datter har lyst til at starte til svømning ville jeg hel klart gribe chancen og sende hende afsted. Ville rigtig gerne melde min datter til, men bare jeg snakker om det kan jeg se panikken i hendes øjne.

Anmeld

15. juli 2010

IAH

DK skriver:

Hej DK

Hvor er det ringe, at han ikke vil betale.

Jeg synes også du skal sende hende afsted alligevel. Det er meget vigtigt at lære at svømme, bare sådan til husbehov.

Drukneulykker er ikke så ualmindelige her i Danmark. Det er ikke for at skræmme dig, men vand er farligt, hvis hun ikke kan holde sig flydende selv...

Min venindes 6årige datter røg under i Farum Sø sidste weekend. Det var 2 minutters uopmærksomhed fra de voksnes side.. Hun gled i noget mudder ned ad en bakke og røg i vandet. Hun blev hentet op med det samme af sin far. Pigen er OK, men blevet hyper-vandskræk... Det er chokerende så hurtigt den slags ulykker sker.

Så jeg synes at en sæson i svømmeklub vil være en god idé.

Iben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.