Hjælp (feber)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

birgittemarie

NM har 40,2 i feber. What to do? Er det ok at hun ligger og forsøger at sove med et lagen over sig og får lidt koldt at drikke og spise ind i mellem eller burde vi ræse afsted til lægen?

Hun har også kastet op til morgen.

I forgårs blev hun pludseligt syg med feber og kastede op i Føtex. Vi skulle tilfældigvis til 3 års undersøgelse samme dag og lægen mente, det var en virus. I går var hun så rask, men nu ligger hun altså igen.

Burde vi gå i panik eller er 40,2 normalt?

På forhånd tak for hjælpen!!!

Knus Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Tynen

Sidst vi havde så høj feber i huset fik vi at vide at det er ok at de "sover det ud".
Dog skal du fylde rigtig godt med væske på hende - Helst gerne cola eller saftevand.
Kan I komme i kontakt med hende når hun ligger og døser?

Jeg ville nok for en sikkerhedsskydl ringeb til lægen.. Om ikke andet så for at høre om I evt. må give hende Panodil for at sænke feberen lidt.

God bedring med hende!

Anmeld

15. juli 2010

Anja

Så længe hun vil drikke væske uden at kaste det hele op igen og så længe I kan komme i kontakt med hende, så ville jeg ikke styrte afsted til lægen.

Da vi var på ferie fik Esther også pludselig høj feber. Den nåede op på 40,4 ! Men med væske, panodil og lidt hvile (ved siden af mig) faldt feberen i løbet af få timer til 39.

Anmeld

15. juli 2010

birgittemarie

Tusind tak I to. Hun er nem nok at komme i kontakt med. Hun ligger her ved siden af mig og pjevser lidt og forsøger at sove. Jeg tror hellere vi må få fat i nogle stikpille panoer, for det var et mareridt sidst, vi skulle have hende til at sluge dem.

Hun drak et glas danskvand og kastede det hele op. Men bagefter drak hun et glas mælk og har spist en lille smule af en sodavandsis og det er blevet nede.

Prøver at tage hendes temperatur igen om en times tid og ser om den er faldet...

Knus Birgitte

Anmeld

15. juli 2010

Susan1978

Der er omgangssyge i omløb

min nevø har lige haft en omgang også og han havde også 40 i feber 2 dage - han lå også bare og sov..   efter at have kastet op en del gange..

god bedring med hende..  du gør det helt rigitge.. 

æblejuice er godt for mavesyren !

Anmeld

15. juli 2010

ka li ja

birgittemarie skriver:

Tusind tak I to. Hun er nem nok at komme i kontakt med. Hun ligger her ved siden af mig og pjevser lidt og forsøger at sove. Jeg tror hellere vi må få fat i nogle stikpille panoer, for det var et mareridt sidst, vi skulle have hende til at sluge dem.

Hun drak et glas danskvand og kastede det hele op. Men bagefter drak hun et glas mælk og har spist en lille smule af en sodavandsis og det er blevet nede.

Prøver at tage hendes temperatur igen om en times tid og ser om den er faldet...

Knus Birgitte

hvis ikke det er det i har prøvet, kan man få flydende panodil der smager lidt af jordbær mener jeg det er. det er i hvert fald sødt.

og ellers af med hendes tøj så hun kan komme af med varmen god bedring med hende

Anmeld

15. juli 2010

birgittemarie

Tusind tak K og S. Hun har det heldigvis meget bedre nu. Vi fik efter lang tid jordbær panoen i hende - efter jeg havde lovet at læse intet mindre end 10 historier for hende bagefter. Jeg faldt så i søvn efter 5, hvorefter hun var frisk og fes ned på sofaen og så film med far, mens jeg lå og sov i et par timer.

Men jeg håber, det er ovre for denne gang.

Tak for hjælpen alle sammen.

Knus B

Anmeld

15. juli 2010

ka li ja

dejligt at hører, og skønt du fik dig en lur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.