Status Juli 2010

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

Fines mor

Josephine starter i 0.a den 12 aug. - hun glæder sig rigtig meget.

I klassen skal der kun være 11 børn, så det er jo til at overse. Heldigvis alle dem hun har fået i børnehave med. Hun vil meget gerne have lov til at beholde sin taske fra børnehaven, en fin lyserød sag med Barbie på. (Købt i Tunesien) det ene hun ønsker sig er et penalhus;-) Mormor den gamle rotte så nogle i LIDL til 30 kr. men de var noget kedelige, og da jeg tilbød hende at vi kunne gå i Bog og Ide faldt hendes interesse ;-/ Den mormor bliver jeg aldrig klog på!!!!!

Josephines vægt har nu stået stille i 2 år - ret sejt gået ;-) Så hun vokser opad, og hendes vægtkurve falder for hvergang vi har været til kontrol. Alt dette er ikke uden kamp, men hun har fået en forstårelse af, at mor og far kun vil hende det bedste. Forleden dag sagde hun: Mor de er holdt op med at drille mig med jeg er tyk - må indrømme jeg var lige ved at tude!

Isabella er blevet en fræk lille pige på 4½ år. Vi var forleden til kontrol med hendes øjne, og til januar skal vi have tjekket syn, for at se om der skal ændres på brillerne, eller hun skal have en operation. HUn har lidt svært ved at blive social i den nye sammenlagte børnehave, og kan ikke rigtigt komme ind i nogle pigegrupper. Der er en dreng som hun meget gerne vil lege med, men vi ser helst ikke at de har for mange timer sammen. Han er som besat af hende, og er over hende såsnart hun kommer i BH. ;-/ Vi har bedt BH om at hjælpe hende, men syntes ikke de gør nok. Så nu  har jeg sagt til dem, at de skal finde en løsning ellers finder jeg en løsning, og dermed flytter hende fra BH. ;-)

Johnny er pt. stadigvæk uden job, så det går lidt skidt på hjemmefronten.... ligeom lidt er han på dagpenge, og så aner jeg faktisk ikke hvordan det skal gå derefter. Vores bank er lidt stride, de vil jo hverken bu eller bæ her i krisen. Men det er vi igang med at se på. Måske også derfor mit overskud ofte er lidt lille ;-/

Det var lidt fra Fyn ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

lene

Mathias starter i 0B  11 august, de bliver 2 drenge og tre piger fra hans børnehave i klassen hvor de er 23, de sidste 4 fra hans børnehaven skal gå i a klassen, han har fået en ben10 skoletaske som var hans største ønske, vi har ikke fået købt alt det andet endnu, Mathias vokser og vokser er ikke sikker på hvor høj han er, men han har sin 3 rokketand nu, dog starter han i sfo til 2 august

Clara er en fræk lille pige som bliver 3 i september, hvor hun så rykker over i børnehaven, det glæder hun sig rigtig meget til også har hun lige lært at køre på mathias gamle 12 tommers cykel med støttehjul, samt har hun fået veninder i vuggestuen som hun er helt vild at lege med og ja så er hun bare en pige med stort P

det var vist en lille status herfra

knus Lene

Anmeld

15. juli 2010

Muslingen

Amalie starter i 0.B d.10. august og i SFO d.5. august. De bliver 23 i klassen - heraf 5 piger og 5 drenge fra hendes stue i børnehaven. Og så har hun fået en fantastisk klasselærer (siger rygtet) Så det er dejligt. Hun glæder sig vildt meget. Hun har rokketand nr. 2 og er 127 cm høj og 25 kg (for 1 måned siden).

Cecilie bliver 4 til Oktober og er fantastisk sød og sjov - og helt igennem stædig og trodsig . Hun stortrives i børnehaven og har et hav af venner. Hun er 102 cm høj og vejer 14 kg - så stadig en lille mus i modsætning til sin storesøster.

I morgen går vi på sommerferie og vi knokler på livet løs med forberedelserne til nyt køkken. Det bliver dejligt når det er overstået.

Kh Fie

Anmeld

15. juli 2010

tumle81

Victoria starter i lilla gruppe d 13 august, hun skal gå sammen med 2 piger og 3 drenge fra hendes børnehave. De resterende skal gå i den anden gruppe. Hun har gået i SFO siden april og det er et stort hit, hun stortrives og er glad for sine veninder/venner. Hun er blevet lidt førskole besværlig med flere pjevse ture og hidsige diskussioner!! Hun har en lego taske med alt tilbehør, som hun selv valgte i fødselsdagsgave fra mormor og bedstefar samt farmor. Hun er nu 122 cm og vejer omkring 22 kg.. Hun har tabt 8 tænder, og han ingen rokketænder!

Valdemar er lige blevet 3 år i tirsdags. Han er en rigtig bandit, som elsker sin storesøster og også sin lillebror. Han går i børnehave nu, men det er jo en integreret institution, så han er faktisk stadig på samme stue. Efter sommerferien laver de dog strukturen om, og der kommer 3 stuer med mini fra o-2 år, mellem fra 2-4 år og derefter på rød stue hvor man er indtil man skal i SFO. Han har stadig problemer med siin udtale, men det bliver bedre hele tiden og munden står jo ikke stille på drengen ;-) Hen er ca 105 cm og vejer 19 kg tror jeg...

Victor er en dejlig lille baby på knap 9 mdr. Han begyndte at kravle i sidste uge og bliver bedre og bedre for hver dag, til stor gene for storebror og storesøster ;-) Han er glad, især når vi synger og leger. Han spiser stadig ikke vildt meget mad, men det går fremad. Dog bliver han stadig ammet 3-4 gange daglig samt 1-2 gange om natten. Han starter på mini stuen (grøn stue) d. 16 august, så det er dejligt at han har fået plads sammme sted som Valdemar er og hvor Victoria også gik. Han er ca 76 cm og vejer ca 10,5 kg. Han har fået 8 tænder...

Knus Kathrina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juli 2010

BKJ

Hejsa - nu vil jeg lige "oppe" mig og følge trop med en status herfra.

Leah startede i førskole på et forholdsvis lille fritidshjem i maj, og efter lidt startvanskeligheder i forb med aflevering trives hun nu rigtig godt derovre. Hun har fulgtes med 7 andre fra børnehaven, og derudover kendte hun 3 piger.

I år er det blevet besluttet, at førkoleholdet fra hendes fritter bliver til én og samme klasse (21 børn), så når hun starter i 0. c efter ferien, kender hun alle sine klassekammerater. Det er en rigtigt godt hold, så det bliver dejligt og trygt at starte i skole, er vi sikre på.

Leah er rigtig glad for lillebror Jonathan, som nu er 20 mdr. Hun er "god" til at drille ham, men han er til gengæld super dygtig til at snakke, så han fortæller bare, hvad der sker

Leah elsker at lege med veninder - jo mere, jo bedre - så vi har benyttet os af at have legekammerater med hjemme efter en kort dag i fritteren, når jeg nu stadig går hjemme. Jeg har taget 1 års ekstra orlov, så jobbet kalder igen medio oktober - så går den desværre ikke længere...

Leah har tabt 3 tænder, og den 4. er godt på vej. Hun er ca. 123 cm høj og vejer ca 26 kg, og vi gør en indsats på at holde den dér.

Her i tiden drømmer hun rigtig mange trælse drømme, så hun er bare ked af at komme i sin seng og sove om aftenen. Hun ender for det meste også med at komme trissende i løbet af natten, men sådan har det nu altid været. I løbet af dagen er hun modig nok, og vi får da også hendes gode temperament at se af og til....

Vi holder ferie nu og 2 uger frem, hvor vi i den sidste uge skal i sommerhus sammen med min mor og mine 2 søstre m/ familie. I onsdags var vi i Djurs sommerland og nød til fulde det store badeland. Det var et hit!

Kh Birte og Leah

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juli 2010

3xM

Marcus starter i 0B og glæder sig helt vildt til at skal i skole, han er nu en rørig dreng der går til speedway og fodbold en rigtig vildbasse...

han har et par gode drengvenner hvoraf de 2 er naboer...og kommende skole kammerater...

Anmeld

19. juli 2010

Tina2

Filuca glæder sig sindssygt meget til at komme i skole! Trænger også til det! Skal starte i 0A...

Tror det er en super klasse hun er kommet i, de bliver 21 børn, der er 5 2003-børn i klassen.... Hun er kommet i klasse med alle dem hun gerne ville fra børnehaven, så det er bare superfedt!

Har fået fin Jeva skoletaske, som farfar gav hende penge til og så var jeg på tøsetur med hende inde i byen igår og hun fandt det penalhus hun gerne ville ha......

Hun er en temmelig bestemt dame pt... Synes hun har lidt for mange sure opstød lige pt... Smækker med dørene, armene over kors og nægter at se på os, høre hvad vi siger! Hun vil helst bestemme alt hvad Milas skal når de leger og bli'r sur med det samme han nægter..... Og så går hun og han bli'r rigtig ked af det:-(

Hun vokser godt, er 134 cm, vejer 26 kg og bruger str 34 i sko.....

Milas startede i børnehave 1. maj og det går rigtig godt, dog har han rendt rigtig meget efter Filuca hver dag, og det er hun selvfølgelig også træt af ind imellem......

Tror det bli'r godt for ham at starte igen efter ferien og Filuca ikke er der.... Han har været meget afhængig af hende dernede, men pædagogerne siger han hygger sig og nyder at være sammen med sin egen gruppe fx i skoven, når Filuca ikke er med....

Jeg håber det hjælper lidt på hendes surhed også, at hun ikke skal være sammen med ham HELE dagen, men at de måske endda kan savne hinanden lidt......

Dog er han også ret strid pt, spytter og er meget provokerende overfor Filuca, når hun fx er ked af det....

Han vokser også godt, måler ca 104 cm, vejer 19½ kg og bruger str 28/29 i sko.....

De glæder sig begge meget til bebsen kommer, selvom jeg tror ikke Milas sådan tænker at den baby i maven også kommer UD til os! ;-)

Jeg håber de begge tager det flot, bli'r nok sværest for Milas, da han sover hos mig ca 80-85% af tiden..... Mamas boy

Anmeld

21. juli 2010

SHJuP

Jamen så vil jeg også lige tage mig sammen og skrive en lille up-date... Jeg er også blevet alt, alt for dårlig til at skrive herinde, men synes bare min tid er knap.

Ida skal begynde i SFO d. 2. august, og d. 9. august skal hun begynde i 0.a. Hun glæder sig rigtig meget, og har her i ferien leget med nogle af de børn hun skal i klasse med. På vores gade er de 5 børn der skal starte på samme skole, men de andre 4 skal alle gå i B-klassen!

For tiden spiser hun, som om hun blev betalt for det. Hun har en mega appetit, men gror også bare rigtig meget. Hun har tabt 2 rokketænder, og har vist en 3-4 stykker der rokker lige for tiden... Og så er hun MEGA stolt af sin "voksen-tand" I nat prøvede hun for første gang at sove hos en veninde, og det var et STORT hit!

Synes hun er en rigtig sød pige, der gør hvad der bliver sagt, men en gang imellem må jeg dog efter hende, da hun gør alt hvad hun kan for at Noah skal være tilfreds -det betyder desværre også at når jeg siger "nej" giver hun ham lov, hvorfor jeg er en del efter hende med det lige for tiden... For han skal altså også lære grænser!

Emma går i Børnehave, og går ved samme talepædagog som Ida gik hos. Hun elsker at gå i børnehave, og har fået nogle rigtig gode veninder dér. Ida og hun er blevet rigtig gode venner her i ferien, og kan lege rigtig godt sammen -men kan samtidig også æde hinanden til tider :-) Hun har lige lært at cykle uden støttehjul, og Ida roser hende til skyerne, desværre har hun ikke altid tillid til sig selv, og derfor er det ikke altid hun tør cykle! (Selvom hun er mægtig god...) Hun døjer en del med mellemøre-betændelse, og selvom vi render til ørelæge i tide og utide vil han ikke gøre noget ved det! ARGH!!!!

Noah... Hvad kan man sige... Efter vi har fået ham har vi fundet ud af, hvad det vil sige at have en "rigtig" dreng... Han skal helst slå og sparke på alt hvad han kan komme til, og han er frygtløs... Han hopper ned fra alt, slår kolbøtter ud over sengekanten, og kravler rundt på alt. Men heldigvis stopper han (som regel) når vi beder ham om det. Han snakker som et vandfald (det gør hans søstre også, gad vide hvor de har det fra?) -I børnehaven er de klar til at tage i mod ham, da de mener han er mere end klar til at starte, men han fylder altså først 3 næste år i april!!

Jan er blevet henvist til lokal-psykiatrien her i Silkeborg, så nu håber vi på, at han endelig får den hjælp der skal til. Det er gået voldsomt nedad bakke med ham, og jeg kæmpede en kamp for at få ham tilknyttet psykiatrien. Da han begyndte at få selvmordstanker synes jeg ikke længere at det var sjovt at stå med ham selv... Indtil videre har jeg heldigvis fået stor ros af personalet deroppe der mener jeg har gjort alt det rigtige de sidste 2 år, men nu er det rart der er fagfolk på, så jeg ind imellem kan få lidt sparring istedet for at stå med alt selv...

Det betyder dog, at jeg mere eller mindre er alene-mor her i ferien, men skidt pyt. Vi hygger os :-)

Min mor er netop blevet opereret for 2. gang, da de første gang ikke havde fået fjernet alt det kræft der var, så nu krydser vi fingre for, at der ikke er mere. Det næste halve år skal hun så gennem 5x stråling og 5x kemo...

Det var vist en opdatering herfra... Sikkert en masse jeg har glemt, men mit hoved er fyldt med så meget andet!

Store knus og kram til Jer alle fra Stine

Anmeld

26. juli 2010

karina1980

lidt fra update fra os

her da glæderJasmin sig også rigtig meget til hun skal starte i skole d. 12 aug. hun skal i 1.c sammen med 20 andre børn, hvorfra hun kender næsten halvdelen af dem. hun starter sfo om en uge og glæder sig også rigtig meget til det.

ellers har vi lige været en uge på Bornholm og det var en oplevelse uden lige, Jasmin har dog svært ved at tro at Bornholm også er danmark når man nu både skulle køre langt og sejle for at komme dertil og oveni så ligende det jo slet ikke danmark

men ellers så trives hun jo bare er en glad pige der vokset jævnt både fysisk og psykisk. det er kun hendes mor der pludselig synes at NU går det næsten for stærkt min lille pige er jo knapt så lille mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.