Jamen så vil jeg også lige tage mig sammen og skrive en lille up-date... Jeg er også blevet alt, alt for dårlig til at skrive herinde, men synes bare min tid er knap.
Ida skal begynde i SFO d. 2. august, og d. 9. august skal hun begynde i 0.a. Hun glæder sig rigtig meget, og har her i ferien leget med nogle af de børn hun skal i klasse med. På vores gade er de 5 børn der skal starte på samme skole, men de andre 4 skal alle gå i B-klassen!
For tiden spiser hun, som om hun blev betalt for det. Hun har en mega appetit, men gror også bare rigtig meget. Hun har tabt 2 rokketænder, og har vist en 3-4 stykker der rokker lige for tiden... Og så er hun MEGA stolt af sin "voksen-tand" I nat prøvede hun for første gang at sove hos en veninde, og det var et STORT hit!
Synes hun er en rigtig sød pige, der gør hvad der bliver sagt, men en gang imellem må jeg dog efter hende, da hun gør alt hvad hun kan for at Noah skal være tilfreds -det betyder desværre også at når jeg siger "nej" giver hun ham lov, hvorfor jeg er en del efter hende med det lige for tiden... For han skal altså også lære grænser!
Emma går i Børnehave, og går ved samme talepædagog som Ida gik hos. Hun elsker at gå i børnehave, og har fået nogle rigtig gode veninder dér. Ida og hun er blevet rigtig gode venner her i ferien, og kan lege rigtig godt sammen -men kan samtidig også æde hinanden til tider :-) Hun har lige lært at cykle uden støttehjul, og Ida roser hende til skyerne, desværre har hun ikke altid tillid til sig selv, og derfor er det ikke altid hun tør cykle! (Selvom hun er mægtig god...) Hun døjer en del med mellemøre-betændelse, og selvom vi render til ørelæge i tide og utide vil han ikke gøre noget ved det! ARGH!!!!
Noah... Hvad kan man sige... Efter vi har fået ham har vi fundet ud af, hvad det vil sige at have en "rigtig" dreng... Han skal helst slå og sparke på alt hvad han kan komme til, og han er frygtløs... Han hopper ned fra alt, slår kolbøtter ud over sengekanten, og kravler rundt på alt. Men heldigvis stopper han (som regel) når vi beder ham om det. Han snakker som et vandfald (det gør hans søstre også, gad vide hvor de har det fra?) -I børnehaven er de klar til at tage i mod ham, da de mener han er mere end klar til at starte, men han fylder altså først 3 næste år i april!!
Jan er blevet henvist til lokal-psykiatrien her i Silkeborg, så nu håber vi på, at han endelig får den hjælp der skal til. Det er gået voldsomt nedad bakke med ham, og jeg kæmpede en kamp for at få ham tilknyttet psykiatrien. Da han begyndte at få selvmordstanker synes jeg ikke længere at det var sjovt at stå med ham selv... Indtil videre har jeg heldigvis fået stor ros af personalet deroppe der mener jeg har gjort alt det rigtige de sidste 2 år, men nu er det rart der er fagfolk på, så jeg ind imellem kan få lidt sparring istedet for at stå med alt selv...
Det betyder dog, at jeg mere eller mindre er alene-mor her i ferien, men skidt pyt. Vi hygger os :-)
Min mor er netop blevet opereret for 2. gang, da de første gang ikke havde fået fjernet alt det kræft der var, så nu krydser vi fingre for, at der ikke er mere. Det næste halve år skal hun så gennem 5x stråling og 5x kemo...
Det var vist en opdatering herfra... Sikkert en masse jeg har glemt, men mit hoved er fyldt med så meget andet!
Store knus og kram til Jer alle fra Stine