mens problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. juli 2010

karina1980

måske nogen af jer har oplevet dette, jeg starter lige med lidt forhistorie,

i dec. 2006 blev jeg stereliseret, da jeg på det tidspunkt havde fået at vide at min krop ikke kunne klare en graviditet mere(skræv ryg og hofteskred) og jeg var så uheldig at jeg kunne blive gravid på p-piller.

og det gjorde mig intet for jeg skulle hellere ikke have flere og det ville manden heller ikke. oveni var der så det plus at når jeg ikke er på p-piller er min cyklus på 32-35 dage istedet for de 28 dage.

det første halve år efter, skulle kroppen lige vænne sig til at der ikke var hormonfortyrrende i kroppen længere og så fandt den ellers i sin egen cyklus og alt var vel og jeg var glad det næste 1.5 år

men i 2008 begynder jeg at få mens smerter, noget jeg aldrig har oplevet før, jeg har altid kunne mærke ægløsning og at nu var det mens tid, men aldrig haft smerter, kun ubehag.

jeg kontakter lægen som slår det hen med at min cyklus godt kan ændre sig lidt og at det ikke er unormalt at jeg vil kunne få mens smerter. jeg acceptere og begynder at spise pamol hver gang da det tager smerten.

efter et år, virker pamol ikke længere og min cykus ændre sig fra 32-35 dage og ned til 30-32 dage, lægen udskriver bare noget gigt middel og det hjælper så indtil jan. 2010

her ændre min cyklus sig igen og jeg er nu nede og have 26-28 dage imellem og nu ligger jeg syg 3 dage i forbindelse med mens, har ondt en uge op til, den uge jeg har det og en hel uge efter, men de første 3 dage hvor jeg har mens er jeg fuldstændig banket i gulvet.

jeg får så ibumentin og det tager toppen, men ondt har jeg stadig, så hendvender mig igen til lægen her i juni da min cyklus nu er nede og have 24-26 dage imellem(jeg har kun 4 dage uden smerter nu)

hans svar er at stoppe mig på p-piller i 3 mdr, uden stop, den første måned er så gået og min mens kom før end forventet nemlig efter 23 dage, hvilket den slet ikke burde når jeg ikke skal holde pause med de p-piller og jeg er virkelig nøje med at tage dem.

lægen bliver ved med at sige jeg skal forsætte og se om det ikke ændre sig til næste gang, da det her p-pille pjat gerne skulle ændre min cyklus tilbage til normal(det ihvertfald deres ide med det)

men er jeg helt urimelig når jeg forlanger at blive undersøgt ordentligt, de har ikke engang lavet en gyn. undersøgelse. jeg spurgte pænt om det var muligt at få det tjekket på gyn. amb. men det var det ikke for de ville gøre det samme,

er jeg helt tosset pga smerter eller hvad når jeg mener der er noget helt galt med min krop

undskyld det blev så langt, det tager lidt tid at forklare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.