Udslæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.546 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Moar'en

Hej. Viktor har nu haft udslæt og feber i de sidste 3 dage. Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være? Han har feber sådan on and off mens udslættet bare bliver større og større og er over stort set hele kroppen også i hovedbunden. Det klør rigtig meget, så troede egentlig først det var skoldkopper men der er ikke kommet blære på nogen af dem. Han virker ellers frisk, men har kradset et lille sår i nakken fordi det klør rigtig meget.

Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

mortilfreja

Moar'en skriver:

Hej. Viktor har nu haft udslæt og feber i de sidste 3 dage. Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være? Han har feber sådan on and off mens udslættet bare bliver større og større og er over stort set hele kroppen også i hovedbunden. Det klør rigtig meget, så troede egentlig først det var skoldkopper men der er ikke kommet blære på nogen af dem. Han virker ellers frisk, men har kradset et lille sår i nakken fordi det klør rigtig meget.

Det kunne godt ligne det man kalder for "fredagssyge" Det er udslæt i forbindelse med feber. Når man har haft det en gang får men det aldrig mere.

Men synes da du skal tage et smut forbi lægen eller ringe til lægevagten og høre dem.

God bedring med ham

Anmeld

13. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Moar'en skriver:

Mener at 3 dags feber slutter i en omgang udslæt...

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en

Mener at 3 dags feber slutter i en omgang udslæt...

Tak for svar.

Ja det er os det jeg har læst, men han har haft udslæt og feber samtidig.

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en

mortilfreja skriver:

Det kunne godt ligne det man kalder for "fredagssyge" Det er udslæt i forbindelse med feber. Når man har haft det en gang får men det aldrig mere.

Men synes da du skal tage et smut forbi lægen eller ringe til lægevagten og høre dem.

God bedring med ham

Tak for svar, Hmm det har jeg aldrig hørt om før. Jeg ringer nu nok lige til lægen i morgen så er vi da sikre.

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en skriver:

Tak for svar.

Ja det er os det jeg har læst, men han har haft udslæt og feber samtidig.

Så vidt jeg kan læse i sygdoms biblen.... Så varer 3 dags feber i 3-4 dage og forsvinder i løbet af få timer. Samtidig kommer der rødplettet røde hunde agtige ligende udslet på krop og skuldre.

Som igen forsvinder efter 1-2 dage.

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en

Mor til Frederic skriver:

Så vidt jeg kan læse i sygdoms biblen.... Så varer 3 dags feber i 3-4 dage og forsvinder i løbet af få timer. Samtidig kommer der rødplettet røde hunde agtige ligende udslet på krop og skuldre.

Som igen forsvinder efter 1-2 dage.

Hmm. Plejer 3 dags feber ikke være med høj feber? Han har nemlig kun haft 38,9 som det højeste (vi har målt) den har det meste af tiden lagt på omkring 38,0

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en skriver:

Hmm. Plejer 3 dags feber ikke være med høj feber? Han har nemlig kun haft 38,9 som det højeste (vi har målt) den har det meste af tiden lagt på omkring 38,0

de siger omkring 39-40 i feber og at det ikke påvirker deres almene tilstand særlig meget.

Ved ikke hvad Viktor plejer at ligge på...

Frederic ligger som normal på 36,5 - så der skal ikke meget til før end han føltes varm.

Det kan jo også være varmen og så børne / kontakt / allergisk eksem udslet.

Men er på bar bund, ved kun det om sygdom jeg læser mig til og giver råd ud fra det der står i Politikens bog om barnets sygdomme. Frederic bliver 2 år den 3 sep og har 'kun' prøvet at være forkølet 5 gange i hans liv - så han aner ikke hvad influenza - lunge/øre/hals betændelse - omgangs syge osv er og vi aner ikke hvordan det er at have og føltes at have et sygt barn..

Anmeld

13. juli 2010

Moar'en

Mor til Frederic skriver:

de siger omkring 39-40 i feber og at det ikke påvirker deres almene tilstand særlig meget.

Ved ikke hvad Viktor plejer at ligge på...

Frederic ligger som normal på 36,5 - så der skal ikke meget til før end han føltes varm.

Det kan jo også være varmen og så børne / kontakt / allergisk eksem udslet.

Men er på bar bund, ved kun det om sygdom jeg læser mig til og giver råd ud fra det der står i Politikens bog om barnets sygdomme. Frederic bliver 2 år den 3 sep og har 'kun' prøvet at være forkølet 5 gange i hans liv - så han aner ikke hvad influenza - lunge/øre/hals betændelse - omgangs syge osv er og vi aner ikke hvordan det er at have og føltes at have et sygt barn..

Mange tak for dine svar. Og hvor er det dejligt du i ikke har fanget flere ting. Viktor ligger normal på ca 37.

Anmeld

13. juli 2010

XXSS

Jeg ville ringe til lægen for at være sikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.