Jeg har været rigtig glad for mine inlinere fra Rollerblade - CoreXTW tror jeg de hedder (gammel model, findes næppe mere).
Det du skal være opmærksom på er især hjulene - de kommer jo i alt fra begynder til speed udgaver - og de skulle jo helst ikke løbe hurtigere, end man lige kan overskue. Jeg har lært at stå på mine, som var udstyret med mellem-tings hjul og det var fint.
Jeg vil også anbefale alt hvad der er af beskyttelse - knæ, håndled og hjelm som minimum - og måske også albuerne. Måske er man ikke street-smart, men man bliver bestemt ikke bedre, hvis man er alt for bange for at falde = meget stiv i kadaveret.
Ud over beskyttelsen blev jeg også rigtig glad for noget der hedder tenso-plast
- en art elastikbind med klister, som gjorde underværker mod vabler (som jeg fik på den ene fod, når jeg skulle løbe langt). Jeg tog et begynderkursus hos Vesterbro Rulleskøjteklub - og det var også godt - at man dels får vist nogle ting, men også måske får presset sig selv i situationer, som man ellers ikke lige ville begive sig ud i.
Jeg har faktisk ikke stået i en del år - og havde lige tænkt, at det kunne jeg jo få min barsel til at gå med - babyjogger og inlinere - lige indtil jeg kom i tanker om at det jo bliver i vinterhalvåret.. 
God rulletur!
Nana
Anmeld