rulleskøjter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

otlitrom

Har I nogle gode råd om rulleskøjter, og ved i evt. hvor jeg kan købe et par til rimelige penge? Jeg bliver aldrig venner med løb - desværre - så tænkte at rulleskøjter var en mulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

L-Mortil3

kitty skriver:

Har I nogle gode råd om rulleskøjter, og ved i evt. hvor jeg kan købe et par til rimelige penge? Jeg bliver aldrig venner med løb - desværre - så tænkte at rulleskøjter var en mulighed

Det bedste råd er vidst, at hvis det er med motion for øje, så invester i et par ordentlige (lidt ligesom kvalitetskondisko vs. billigt møg ) .

Mine er et par i "stof" med snørebånd, så man kan bruge fødderne optimalt, og ikke er låst fast i det billige plast møg.

Jeg gav 1500 kr på tilbus for mine fra Fila (købte dem i sportsmaster og fik også gode råd der)...

Et andet råd HÅNDLEDSBESKYTTERE!!! Det ser ONDSVAGT ud, men for søren hvor gør de altså gavn

Og så GOD rulletur

Anmeld

13. juli 2010

NGE

Jeg har været rigtig glad for mine inlinere fra Rollerblade - CoreXTW tror jeg de hedder (gammel model, findes næppe mere). 

Det du skal være opmærksom på er især hjulene - de kommer jo i alt fra begynder til speed udgaver - og de skulle jo helst ikke løbe hurtigere, end man lige kan overskue. Jeg har lært at stå på mine, som var udstyret med mellem-tings hjul og det var fint.

Jeg vil også anbefale alt hvad der er af beskyttelse - knæ, håndled og hjelm som minimum - og måske også albuerne. Måske er man ikke street-smart, men man bliver bestemt ikke bedre, hvis man er alt for bange for at falde = meget stiv i kadaveret.

Ud over beskyttelsen blev jeg også rigtig glad for noget der hedder tenso-plast - en art elastikbind med klister, som gjorde underværker mod vabler (som jeg fik på den ene fod, når jeg skulle løbe langt). Jeg tog et begynderkursus hos Vesterbro Rulleskøjteklub - og det var også godt - at man dels får vist nogle ting, men også måske får presset sig selv i situationer, som man ellers ikke lige ville begive sig ud i.

Jeg har faktisk ikke stået i en del år - og havde lige tænkt, at det kunne jeg jo få min barsel til at gå med - babyjogger og inlinere - lige indtil jeg kom i tanker om at det jo bliver i vinterhalvåret..

God rulletur!

Nana

Anmeld

13. juli 2010

otlitrom

Tak for Jeres tips, de er gode at have

Andre der har gode råd?

Anmeld

13. juli 2010

Lone Jakobsen

jeg er vist den nærige slags der køber rulleskøjter i bilka og så find dig en plan, lige vej uden for meget trafik når du starter.

Anmeld

13. juli 2010

otlitrom

nutche skriver:

jeg er vist den nærige slags der køber rulleskøjter i bilka og så find dig en plan, lige vej uden for meget trafik når du starter.

Men er de gode at stå på? (jeg vælter nemlig ikke i penge, og ved jo heller ikke om det lige er mig, og derfor ville det måske være en ok start? )

Hvilke hjul er der under? De skal jo gerne være af gummi

Anmeld

13. juli 2010

Lone Jakobsen

øhhh pas mine børn har et par hver og der har aldrig været problemer med dem. men jeg ved ikke hvilken slags hjul der er på.

Anmeld

13. juli 2010

otlitrom

nutche skriver:

øhhh pas mine børn har et par hver og der har aldrig været problemer med dem. men jeg ved ikke hvilken slags hjul der er på.

Vi smutter en tur i Bilka og kigger på det. Det med hjulene er noget manden går meget op i, derfor spurgte jeg.. hmm... mon de har dem i voksenstørrelse også? det håber jeg..

Anmeld

13. juli 2010

Lone Jakobsen

kitty skriver:

Vi smutter en tur i Bilka og kigger på det. Det med hjulene er noget manden går meget op i, derfor spurgte jeg.. hmm... mon de har dem i voksenstørrelse også? det håber jeg..

ja mener altså at de har dem i voksen størrelse også. men hæng mig nu ikke op på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.