Social og sundheds assistent - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.183 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. januar 2008

gda

Vi har været ved at regne lidt på om jeg skulle give mig til at læse igen. Men vi har lige nogle ubesvarede spørgsmål

Skal man betale Am-bidrag af sin elev løn?
Hvad med pension?
Kan man være sikker på at kun at komme på daghold i pratik, når man har små børn?

Når man er færdig hvor kan man så få arbejde og er det 37 timer?

Håber i vil hjælpe mig

Hilsen Gitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2008

Mimic

så vidt jeg har erfaret skal der ikke betales am bidrag af elev lønnen og heller ikke pension, men du kan finde ud af det ved at ringe til udd institutionen og nej mener ikke man kan sige nej til aften og natte vagter desværre med mindre du har særlige aftaler med praktikstedet...
efter udd er er der mange job muligheder, bla sygehuset, hjemmeplejen og plejhjem og som noget nyt kan du også komme på psykiatriske afdelinger ogsi i oraktikken...

håber det hjalp bare lidt
knus linda

Anmeld

30. januar 2008

st

Jeg ved ikke så meget om den økonomiske del, men jeg ved at der har været ansat sosu assistenter på de hospitaler, plejehjem, hjerneskadecentre og genoptræningscentre jeg har arbejdet på.

st.

Anmeld

30. januar 2008

SaNiNa

Der skal betales am-bidrag og pension af din elevløn kan desværre ikke huske hvad elevlønnen er (stoppede på uddannelse) og ang aften og nattevagter underuddannelsen kan man ikke sige fra til men du er med til at bestemme hvornår de skal ligge (i den bestemte praktik). Efter du er uddannet har du ingen problemer med at finde dagvagter da der er stor mangel på ass i forhold til ssh.

Hilsen Sanne

Anmeld

30. januar 2008

Pia

Hej Gitte..

På dette link burde du kunne svar på alle dine spørgsmål. http://www.sosunord.dk/Sider/default.aspx

Efter endt udd kan du stort set få arbejde hvor du vil.
Må lige rette Linda i, at det ikke er nyt at man kan komme i praktik og bagefter få arbejde på psykiatrisk afd.. Sådan har det været i mange mange år ( har selv været ssh i 11 år :) )
Ang ren dagvagt i praktikken, så kan du nok ikke undgå og komme i aften -nat.
Men tror de fleste steder i dag, kun har relative få af de vagter i praktikken, da det oftes er i dagvagten man lære mest.

Og alt efter alder og alt efter kommune, så får de fleste over 25 år voksen elev løn nu om dage.

Held og lykke med det.

Mvh Pia.

Anmeld

30. januar 2008

Kloster

Hej Gitte D Andersen.

Jeg læser til ssa nu, men jeg får aktiveringsydelse. Det er ikke det samme som elevløn, men selve lønnen er den samme. Hedder bare noget forskelligt og er fra en anden kasse af :)

Men i min 1. praktik, som jeg er færdig med på fredag, har jeg bedt om at prøve aften og nattevagter. Jeg har kun nået 2 aftenvagter og de er aftalt efter, hvornår jeg kan.
Ved desværre ikke med den 2. og 3. praktik. Men det er hovedsageligt dagvagter, vi får (går jeg ud fra) da der jo er mest at lære.

Men at arb på 37 timer, når jeg er færdig... På de plejehjem i min kommune, er der kun deltid. Ca 30-32 timer/uge. Men på sygehuset, er der stort set kun fuldtid + merarbejde.... I hvert fald det jeg kender til.

Jeg ønsker ikke at arb fuldtid. Har simpelthen ikke tid til det. Så jeg går klart efter deltidsarbejde, når jeg er færdig.

Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at spørge...

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.