Sikke et gedemarked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Stumpen

Victoria fik konstateret Schönlein Henoch den 2. juni.

8. juni er vi til tjek på sygehuset.

2. juli skulle vi skal have tjekket blodtryk og urin hos egen læge. Får afleveret urinprøve, men selve tiden bliver aflyst, da de ikke har en manchet til at måle hendes blodtryk med og skal have en mindre hjem.

7.juli er vi afsted igen, men manchetten er for stor og de vil -måske- bestille en ny eller sende os på C2

13. juli vi tager afsted til 1. årsundersøgelse og blodtrykstjek.

MEN ingen ny manchet, de kan ikke få en mindre hjem + han ville ikke vaccinere hende, da schönlein Henoch kommer pga en slags overbelastning af immunforsvaret og vaccinen går nemlig ind og har indvirkning på inmumforsvaret eller noget i den stil.. Så han vil skrive til C2 og høre i forhold til vaccine og blodtryksmåling.........

Behøver jeg sige mere?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Munder

Stumpen skriver:

Victoria fik konstateret Schönlein Henoch den 2. juni.

8. juni er vi til tjek på sygehuset.

2. juli skulle vi skal have tjekket blodtryk og urin hos egen læge. Får afleveret urinprøve, men selve tiden bliver aflyst, da de ikke har en manchet til at måle hendes blodtryk med og skal have en mindre hjem.

7.juli er vi afsted igen, men manchetten er for stor og de vil -måske- bestille en ny eller sende os på C2

13. juli vi tager afsted til 1. årsundersøgelse og blodtrykstjek.

MEN ingen ny manchet, de kan ikke få en mindre hjem + han ville ikke vaccinere hende, da schönlein Henoch kommer pga en slags overbelastning af immunforsvaret og vaccinen går nemlig ind og har indvirkning på inmumforsvaret eller noget i den stil.. Så han vil skrive til C2 og høre i forhold til vaccine og blodtryksmåling.........

Behøver jeg sige mere?????

Det er da løgn...Tænk at de ikke har gjort mere ud af at få den rigtige manchet hjem. Det er da egentlig underligt, at de ikke allerede har en liggende.

Hvordan går det ellers med lillesøster?

Anmeld

13. juli 2010

Stumpen

Munder skriver:

Det er da løgn...Tænk at de ikke har gjort mere ud af at få den rigtige manchet hjem. Det er da egentlig underligt, at de ikke allerede har en liggende.

Hvordan går det ellers med lillesøster?

De har aldrig haft brug for sådan en før, men de kan simpelthen ikke få en mindre hjem.. Så enten skal vi på C2 eller også skal C2 vælge at droppe det...

Men hun har det fint og har ikke været syg i 2-3 uger

Anmeld

19. juli 2010

Charlie

Åh, det har jeg også haft. Det mindes jeg ikke som noget rart

HVad er det for noget med vaccine? Det var der aldrig snak om, da jeg havde det. Det er vist noget, man kun kan få en gang i livet.

Jeg håber hun har det bedre?

Knus

Anmeld

19. juli 2010

Heidi B

Hvad er det helt præcist det er???

Anmeld

19. juli 2010

Charlie

Det er en sygdom. Men jeg ved ikke, hvad den kommer af.
DEt starter somregel med, at man får purpurfarvede pletter på benene og evt. andre steder på kroppen. Det er blodet, som trænger ud og laver de pletter. Hvis man har huller i ørerne fra øreringe, kan de begynde at bløde helt spontant. Det gjorde mine, så jeg var nødt til at fjerne dem.
På et stadie får man også vildt hævede fødder. Mine fødder hævede så meget og gjorde så ondt, at jeg i en alder af 9 år kun kunne holde ud at have min fars strømper på. Jeg havde det rigtig skidt og tabte mig helt vildt, så jeg gik fra at være normalvægtigt til undervægtig. Prøv evt. aat se på netdoktor. Jeg mener, de har en ganske god beskrivelse af sygdommen.
Det er kun noget, man kan få en gang, og det smitter ikke.
Pga. pletterne kalder man den også somme tider for purpura.

Anmeld

19. juli 2010

Stumpen

Det kommer efter en luftvejsinfektion. En reaktion fra ens immunforsvar, der vist modarbejder sig selv/komme rpå overarbejde, hvilket så også gør at immunforsvaret på virussiden er nedbrudt i ca et halvt års tid.

Kan godt høre at Victoria slet ikke har været så hårdt ramt som du..

Anmeld

20. juli 2010

Heidi B

Ok, tak for svar....

Godt det ikke er noget kronisk!!!

Anmeld

22. juli 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Ok, tak for svar....

Godt det ikke er noget kronisk!!!

Nej nej slet ikke, det er "blot" immunforsvaret der ryger sig en tur ved det...

Men grumt så det ud, fortryder lidt at jeg ikke fik taget billeder...

Googlede lige lidt og dette billeder ligner mest hvordan hendes ben og numse så ud.. Men pyha nogle billeder der ellers er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.