NF-scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

piadas

Jeg går med spænding og venter på brev om tid til NF-scanning.

Uh, hvor jeg glæder mig til at se det lille hjerte slå, og forhåbentligt komme af med den lille frygt, jeg har, for at der er noget galt!

Nu er det seks år siden, jeg sidst var gravid og kan knap nok huske, hvordan det var at være til scanning, så til jer, der allerede har været afsted....hvor lang tid tog det, hvad så I, osv.? Fortæl, fortæl, så jeg kan få min nysgerrighed stillet....og nok kommer til at glæde mig endnu mere!!

Knus Pia 11+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Marco2

Ja det bliver spændende.

Fik brev i lørdags om tid den 28. juli.

Men skal til tidlig scanning imorgen så er så spændt på om der denne gang er noget levedygtigt derinde...

AG

Anmeld

12. juli 2010

Diana...

Har du ikke fået brev endnu? Så tror jeg jeg ville ringe og få en tid. Jeg havde nemlig heller ikke fået brev endnu og det viste sig at de manglet papir fra min læge så det var godt jeg ringet og skal nu afsted på onsdag uhh jeg glæder mig. 

Jeg kan faktisk ikke huske det fra Lucas selv om det kun er ca 2 år siden. Men jeg skal glædeligt fortælle om det på onsdag 

Anmeld

12. juli 2010

piadas

Marco2 skriver:

Ja det bliver spændende.

Fik brev i lørdags om tid den 28. juli.

Men skal til tidlig scanning imorgen så er så spændt på om der denne gang er noget levedygtigt derinde...

AG

Det var hurtigt, du har fået brev. Vi er ikke hjemme i uge 30, så jeg bad min læge skrive, at det ikke skal være den uge. Det betyder så, at det skal være i denne uge eller i næste uge, for at holde det inden for de 13+6, som jo er grænsen for NF, så jeg håber godt nok snart, at jeg får brev. Det er 10 dage siden, jeg var til læge for at få lavet vandrejournal og taget blodprøver, så de har da haft tid til at sende papirerne til Viborg , hvor jeg skal føde.

Jeg undrer mig også, hvorfor jeg allerede der fik taget blodprøven til NF-scanningen, for jeg har læst et sted, at den højst skal tages 4-5 dage før scanningen? Er der nogen, der ved, om det er rigtigt?

Jeg har i hvert fald bestemt, at har jeg ikke hørt noget, inden onsdag, ringer jeg til lægen og spørger...

Anmeld

12. juli 2010

Marco2

Jeg var til læge og få lavet vandrejournal den 1. juli så det er jo nogle dage siden.

Her i Århus kommer det hele samlet.

Så jeg fik tider til tidlig scanning, nakkefold, misdannelsesscanning og jordmoder i det samme brev.

Jeg fik også taget min blodprøve til doubletesten den 1. juli. Tror det er meget normalt.

AG

Anmeld

12. juli 2010

ludo2505

piadas skriver:

Det var hurtigt, du har fået brev. Vi er ikke hjemme i uge 30, så jeg bad min læge skrive, at det ikke skal være den uge. Det betyder så, at det skal være i denne uge eller i næste uge, for at holde det inden for de 13+6, som jo er grænsen for NF, så jeg håber godt nok snart, at jeg får brev. Det er 10 dage siden, jeg var til læge for at få lavet vandrejournal og taget blodprøver, så de har da haft tid til at sende papirerne til Viborg , hvor jeg skal føde.

Jeg undrer mig også, hvorfor jeg allerede der fik taget blodprøven til NF-scanningen, for jeg har læst et sted, at den højst skal tages 4-5 dage før scanningen? Er der nogen, der ved, om det er rigtigt?

Jeg har i hvert fald bestemt, at har jeg ikke hørt noget, inden onsdag, ringer jeg til lægen og spørger...

piadas - Jeg ville da prøve at tage kontakt til dem?

Jeg var til Terminsscanning på Viborg onsdag og allerede lørdag lå der brev med indkaldelse til NF scanning den 12. august

Anmeld

12. juli 2010

piadas

ludo2505 skriver:

piadas - Jeg ville da prøve at tage kontakt til dem?

Jeg var til Terminsscanning på Viborg onsdag og allerede lørdag lå der brev med indkaldelse til NF scanning den 12. august

Det var da godt nok hurtigt! Nu er jeg kommet hjem, og brevet lå heldigvis i postkassen. Jeg skal til NF-scanning d. 27/7, hvor jeg er 13+2, så de trækker den da godt nok også så langt de kan....jeg havde jo ellers bedt om at blive scannet før uge 30, hvor vi ikke er hjemme, men vi skal heldigvis først afsted onsdag morgen, så vi kan jo lige nå det inden .

Jeg synes, jeg kan se, at der er mange, der først lige bliver scannet i sidst øjeblik inden uge 14, hvor den skal foretages. Gad vide hvis man bliver sat en uge frem? Så er det jo reelt for sent, man er blevet scannet...ikke at jeg tror det sker for mig, for jeg tror nok, jeg er blevet rykket den anden vej ved de to andre børn, jeg har fået! Det er længe siden, så det har jeg fortrængt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.