Vil ikke sove :( intet hjælper!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

pusser26

Vi har en datter på 22 mdr, som lige for tiden ikke er til at få til at sove, vi har prøvet den med at gå ind og lægge hende ned flere gange og når hun har været ude af den har vi taget hende op, føler virkelig hun prøver en af

Hjælp?

Hilsen Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Skouboe

Bliv ved - så simpelt er det.. at det er MEGET sværere i praksis er så noget helt andet.

Vi har lige haft turen med vores 17 måneders datter. Hvis hun ikke græder, men bare ikke vil sove, så lad hende sidde/stå eller noget og gå - bare hun er i sengen og ikke har noget at lege med, bliver hun enten træt og lægger sig, eller begynder at græde.. (se nedenfor)

Jeg ville putte hende, og gå.. begynder hun at græde, går i ind, tager hende op UDEN at snakke med hende eller se hende i øjnene og trøster hende. Når hun er faldet til ro, siger I godnat og lægger hende ned. Begynder hun at græde med det samme går I ud af døren, lukker den og går ind igen med det samme.. tager hende op og trøster uden at snakke eller øjenkontakt osv... vær forberedt på at det godt kan tage et par timer de første dage, men hvis I er konsekvente og holder fast, er det hurtigt gået over.

Det er vigtigt at hun føler at I mener det og at der ikke er nogen vej uden om, men det er ikke meningen at hun skal græde sig i søvn.

Anmeld

26. juli 2010

pusser26

Hejsa..

Takker Hun er nem og få til at sove pt om aften, men om eftermiddagen gider hun ikke lægge sig til at sove, hun bliver først 2 år til september, så vil gerne have hun skal have en lille lur stadig

Så søger lidt gode råd til det hvis du eller andre har nogle

Vh Charlotte

Anmeld

26. juli 2010

Mira0911

Vi fik råd af sp...

Jeg putter hende som jeg plejer, siger godnat og går ud... Når hun så begynder at græde/skrige tæller jeg til 10 HVER gang... Går ind og ligger hende ned, UDEN at snakke til hende... Går ud igen, og sådan bliver jeg ved indtil hun sover... Det kan være rigtig hårdt, men det hjalp her... ;)

Et andet råd vi fik af sp var... Vi kunne sætte os ved siden af hendes seng, læse en bog, blad eller avis indtil hun sov, så vidste hun også at der var en inde ved hende... Når hun så sov, listede jeg ud... ;)

Her hjalp disse to metoder rigtig godt...

Anmeld

26. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har selv en på 22 mdr og fra sep.

Sover hun indenfor til middag?

Det er at blive ved, så hun finder ud at I altså mener det. Begynd ikke på en lang samtale, læg hende og ja det er en hård omgang og kan gøres mange mange gange..

Hvis hun ved at hun 3. gang hun skriger kommer op, så er det hende der styrer det show.

Her er vi nødt til at hjælpe ham med at blive i seng til aften. For nogle uger siden prøved vi i 2 timer hvor han 4-6 gange i minut var ude af seng. Det bliver til mange gange, de første 50-60 min blev han puttet som vanligt: lagt i seng - puttet - godnat og ud igen. De næste 50 min sagde jeg intet lagde ham blot og gik ud igen.

Han er så træt kl 18.45 at når han bliver lagt at han ruller med øjnene, så træt det er han.

Han skriger ikke, men står blot og smiler/ hopper rundt. Han har sovet i samme junior seng siden han var 6 mdr og putte metode er stadig den samme. Ingen mad og legetøj i seng, her er en seng til at sove i.

Vi har fjernet tremmerne på den ene side, uanset hvad kommer han ud. Den famøse pose uden ærmer og med lynlås, kan heller ikke bruges, da han slår en koldbøtte over tremmerne.

Vi har fået en senge sele som vi pt kører med i en periode, for som jeg sagde til sp -kan jeg sagtens tage 2-3 timer hver aften - men det hjælper ikke på frederic og hans store søvnbehov at tage 2-3 timer hver aften.

Han beder selv om at få den på, når han kommer i seng. Nogle dage sover han uden og han kan sagtens ligge på siden med den på.

Anmeld

26. juli 2010

pusser26

Nej hun sover udenfor når hun sover til middag.

Anmeld

26. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

pusser26 skriver:

Nej hun sover udenfor når hun sover til middag.

Sætter hun sig op?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.