Mystisk ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

eirene

Hej med jer

Har lige brug for et godt råd. Kan godt være jeg er godtroende, men føler alligevel jeg må gøre noget.

Jeg gik i skole i folkeskolen for 25 år siden med en dreng, som jo nu er på alder med mig. Han var lettere tilbagestående dengang og er ikke helt skarp i dag heller.

Jeg er ven med ham på facebook og har som sådan ikke fulgt med i hans liv. På et tidspunkt skriver han som status at hans eks har slået ham i hovedet og skridtet og slået sønnen også. Har nu lige siddet og chattet med ham hvor han fortæller flere ting. Sønnen er 5 år og bor hos moren og faren har ham så hver tiende dag fra torsdag til mandag.  Men drengen er bange for moren og vil ikke hjem til hende. Hun er fra Rumænien og er nu flyttet sammen med en anden rumæner. Hun har slået farmor også. Ham jeg har gået i skole med var alene med sin mor da han gik i skole og hun har haft en blodprop så hun er ikke til meget hjælp. Han har ikke rigtig nogen venner og han har snakket med både politi og kommunen, men ingen tror åbenbart på ham. Synes bare det er synes for hende at hun ikke kan få et job.

Kan ikke finde ud af om jeg skal tro på. Umiddelbart synes jeg jo at hvis det her er rigtigt, så skal kommunen sgu da gøre noget og det kan da kun gå for langsomt. Men hvad kan jeg gøre???

Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

mariamiss6

Den er godt nok svær... Især hvis du ikke ser de mennesker, så du kan følge barnet... Det bedste ville jo være hvis du kunne følge barnet, og selv se at noget var galt, og at du så kunne melde det til kommunen.....

Ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre, da det jo lyder som om i ikke taler eller ses ret meget over hovedet...

Anmeld

11. juli 2010

Sisley

Jeg synes du skal fortælle kommunen, hvad han har fortalt dig og fortælle dem, at han siger, at han også selv har henvendt sig. Hvis han åbner sig for en, som han ikke rigtig kender længere, er det så ikke et tydeligt råb om hjælp? Hellere forsøge at gøre noget end at der sker barnet eller andre noget grimt. Du behøver jo ikke sige til kommunen, at du tror eller ikke tror på ham - bare hvad han har fortalt dig og at han føler sig magteløs.

Anmeld

11. juli 2010

eirene

Sisley skriver:

Jeg synes du skal fortælle kommunen, hvad han har fortalt dig og fortælle dem, at han siger, at han også selv har henvendt sig. Hvis han åbner sig for en, som han ikke rigtig kender længere, er det så ikke et tydeligt råb om hjælp? Hellere forsøge at gøre noget end at der sker barnet eller andre noget grimt. Du behøver jo ikke sige til kommunen, at du tror eller ikke tror på ham - bare hvad han har fortalt dig og at han føler sig magteløs.

Det var jo også lidt min tanke. Men be'r man så bare om at snakke med en sagsbehandler? Jeg tænker jo bare hvis ikke der er nogen der gør noget kan hun så blive så voldsom at hun slår ham ihjel...!??! Skræmmende synes jeg bare og fik bare medlidenhed med ham. Og nej jeg har jo stort set ikke set ham siden vi gik i skole men han er meeeeget kontaktsøgende.. Ikke så mærkeligt hvis han ikke har nogen venner.

Anmeld

12. juli 2010

SpunkenJo

Enhver borger, som er vidende om at et barn udsættes for Vanrøgt, har indberetningspligt!!!!

Se dette link:
http://www.redbarnet.dk/Files/Filer/RedBarnetUngdo m/Publiceringer/Samværspolitik_i_Red_Barnet_U ngdom.doc

- læs sidste punkt i bunden.

Afsted til kommunen med jer!!!

Godt ham har dig at ku læsse lidt af på.
Knus Jo

Anmeld

13. juli 2010

Sisley

eirene skriver:

Det var jo også lidt min tanke. Men be'r man så bare om at snakke med en sagsbehandler? Jeg tænker jo bare hvis ikke der er nogen der gør noget kan hun så blive så voldsom at hun slår ham ihjel...!??! Skræmmende synes jeg bare og fik bare medlidenhed med ham. Og nej jeg har jo stort set ikke set ham siden vi gik i skole men han er meeeeget kontaktsøgende.. Ikke så mærkeligt hvis han ikke har nogen venner.

Har de ikke et hovednr. man kan ringe på og fortælle hvad det drejer sig om - så må de stille dig videre til en der kan hjælpe.

Anmeld

13. juli 2010

quity

Fortæl ham endelig at kommer sønnen hjem til ham med mystiske mærker på kroppen og i bedste fald selv fortæller at moren har slåetham,så SKAL han straks komme til læge med drengen og melde det til politiet. Lægen vil her vudere hvor mærkerne stammer fra og har pligt til at melde det. Det er nok den bedste måde at blive hørt på.

Hvis manden her ik kan magte at have sin søn alene,er der jo meget hjælp og støtte fra kommunen...

Anmeld

14. juli 2010

eirene

Nu har jeg snakket med kommunen og forklaret dem situationen, så de undersøger sagen. Og jeg har understreget at faren har brug for hjælp og at drengen i allerhøjeste grad har brug for hjælp. Så nu håber jeg der sker noget. Men hun sagde at de har 3 måneder til at lave en undersøgelse og umiddelbart virker det som lang tid.

Han nævnte på et tidspunkt at hun kom for at hente drengens pas.. det slog mig jo så lige at hun måske var på vej til hendes hjemland uden at ville vende tilbage igen... aaargh.. Stakkels dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.