Hej med jer
Har lige brug for et godt råd. Kan godt være jeg er godtroende, men føler alligevel jeg må gøre noget.
Jeg gik i skole i folkeskolen for 25 år siden med en dreng, som jo nu er på alder med mig. Han var lettere tilbagestående dengang og er ikke helt skarp i dag heller.
Jeg er ven med ham på facebook og har som sådan ikke fulgt med i hans liv. På et tidspunkt skriver han som status at hans eks har slået ham i hovedet og skridtet og slået sønnen også. Har nu lige siddet og chattet med ham hvor han fortæller flere ting. Sønnen er 5 år og bor hos moren og faren har ham så hver tiende dag fra torsdag til mandag. Men drengen er bange for moren og vil ikke hjem til hende. Hun er fra Rumænien og er nu flyttet sammen med en anden rumæner. Hun har slået farmor også. Ham jeg har gået i skole med var alene med sin mor da han gik i skole og hun har haft en blodprop så hun er ikke til meget hjælp. Han har ikke rigtig nogen venner og han har snakket med både politi og kommunen, men ingen tror åbenbart på ham. Synes bare det er synes for hende at hun ikke kan få et job.
Kan ikke finde ud af om jeg skal tro på. Umiddelbart synes jeg jo at hvis det her er rigtigt, så skal kommunen sgu da gøre noget og det kan da kun gå for langsomt. Men hvad kan jeg gøre???
Hjælp!
Anmeld