Fødsel i vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Emilie Sarah

Hej alle mødre på baby.dk

Jeg sidder nu her i uge 36+0 og er blevet i tvivl om jeg skulle vælge fødsel i vand eller om jeg skulle holde mig til det originale, alminde fødsel?

Nogen der kan anbefale fødsel i vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Tanja84

Følger lige med her.

Runder selv 36 + 0 i morgen og har selv siddet med de samme tanker

Anmeld

11. juli 2010

Barbamama

Nu ved jeg ikke om det er jeres første barn, men jeg fik at vide til fødselsforberedelse at førstegangsfødende ikke bliver opfordret til at føde i vand for så skal de styre det meste af fødslen selv, da jordemoderen ikke kan komme til at undersøge på samme måde som hvis man lå på fødebriksen. Jeg var i badekar op til fødslen og det varme vand lindrer på en rigtig god måde. Jeg kunne desværre bare ikke finde ud af at være nede i karret for under mine veer havde jeg det bedst hvis jeg lå på siden og det kunne jeg ikke i karret. Men altså hvis det er det I synes der er det rigtige for jer, så kan I jo give det et forsøg. I kan jo altid komme op igen

Anmeld

11. juli 2010

Maddox

Jeg kan kun ANBEFALE at føde i vand!!!

Jeg fødte i vand 1. gang - Og synes altså overhovedet ikke jeg skulle "klare mig selv", men det er vist også forskelligt fra JM til JM..

Jeg havde også ønsket at føde i vand 2. gang, men det måtte jeg  desværre ikke pga. mulige komplikationer efter igangsættelsen  (blev igangsat 3 uger før termin pga. leverbetinget graviditetskløe)

Men efter at have prøvet, at føde både i vand og "på land", ved jeg KLART hvad jeg hælder til, hvis der skulle blive en 3. gang  

Anmeld

12. juli 2010

Tina2

Jeg kan også KUN anbafale at føde i vand, det er bare fantastisk:-)

1. gang skulle jeg ha' født i vand, men min datter var stjernekigger så jeg befandt mig ikke godt i vandet pga ulidelige smerter i ryggen.... Men følte mig ikke overladt til mig selv overhovedet....

2. gang fødte jeg i vand og det var bare helt vildt fedt/fantastisk/lindrende/godt- ja bare det BEDSTE! Min søn var en ordentlig knægt på 4800 g og han var ude i 4 presseveer/8 min, og jeg gik overhovedet ikke i stykker- er sikker på vandet var til enorm stor hjælp der!!!!!

Jeg skal føde igen i september og har simpelthen valgt at føde hjemme denne gang pga jeg VIL VIL VIL føde i vand!!! Skal ikke risikere at komme ind og de sige de to stuer med fødekar er optaget!!!! Så har selv købt kar, så jeg er klar :-)

Så jeg er 100% for vandfødsel! Når man ligger "normalt" og føder på ryggen, lukker man rent faktisk fødekanalen med 30%!!!! Det er jo ikke så lidt endda!

Anmeld

12. juli 2010

Mor til L&S

Jeg kan også kun anbefale vandfødsel

Anmeld

13. juli 2010

Emilie Sarah

måske jeg hælder mest til vandet..

Anmeld

13. juli 2010

Ann.

Bliv nu ikke skuffet - for du kan slet ikke sige det endnu. Jo, selvfølgelig kan du lave en plan over hvad du gerne vil. Men du er nød til at have et åbent sind, da det kan være at det ikke er muligt.

Vælger du f.eks. under fødslen at du vil have en epi - så er vandet udelukket. Jeg ville selv rigtig gerne have født i vand, men jeg valgte epi, pga. store smerter jeg slet ikke kunne styrer.

Så du er nød til at vente og se hvordan du har det - du kan sige til JM at du gerne vil at der er mulighed for at komme i vand og så tage det derfra. For når du står i en fødsel er det helt noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.