Moderkageprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.333 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Lotte14

Jeg sidder lige nu i Spanien, og har virkelig svært ved at nyde ferien, da jeg ved at så snart, at jeg kommer hjem så skal jeg have lavet en moderkageprøve, og den er jeg rimelig nervøs for, og bestemt også for svaret. Jeg har været til NF-scanning 2 gange, og scanningen var rigtig fin, så det var blodprøven der trak ned. Jeg er kun 21, og jeg fik tallene 1:20, så gør ikke anden and at tænke på hvor utrolige dårlige tal det egentlig er. Nogle af jer som har oplevet det sammen? Som skal have taget en moderkageprøve?

-Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

SmillaN

Hej

har du fået taget en ny blodprøve. det kan være der er sket en fejl med blodprøven. En af mine bekendte fik god nakkefold og dårlig blodprøve. de fik taget en ekstra og den var fin.

Anmeld

11. juli 2010

IAH

Sådan som jeg har forstået det, skal du foretrække en fin nakkefold og en dårlig blodprøve og ikke den omvendte situation. Så det vigtigste er at scanningen er god. Og det var din jo. Det kan du forhåbentlig se som en positiv nyhed..

Hvad angår risikoen ved biopsien for abort er det vigtigt at tænke på at i det tæller alle aborter efter biopsien med - også dem, der ikke har noget med biopsien at gøre.

Du har grund til at være fortrøstningsfuld. Så hold modet oppe... Der er mange, der kommer godt ud af din situation, når biopsien er overstået!

Iben

Anmeld

12. juli 2010

Mettemus

Sender lige et kram og et held og lykke, har desværre (eller heldigvis?) ikke nogen erfaringer at dele ud af.

Anmeld

12. juli 2010

karina pigen

hej..

jeg fik lavet en Moderkageprøve i torsdag på Herlev..

fik af vide at det var som en blodprøve...  jeg synes det var meget langt fra som en blodprøve... det er hurtigt overstået..

men det forløber sig sådan her..

de starter med at scanne fr at se at alt er fint og at der er plads til at tage prøven,  så spritter de maven af  og bruger noget  bestemt gel på maven.. så sætter de en lang nål fast på scanner ( vil ik anbefalde at kigge på nålen).. nålen er mere en kanyle..  de forkalre hele tiden hvad de skal og gør..  de stikker nålen igennem mave skinnet og igennem livmoderen og ned til moderkaget og efter de tager en anden nåkl og føre ned gemmen kanylen og løsner noget væv løst ( dette synes jeg var rigtig ubehageligt, men mest fordi jeg ik havde fået a vide at et ville gøre det) og så er de færdige.. det er stikket der gør mest ondt resten er bare ubehageligt.

jeg synes bagefter var det værest.. fordi de har været inde i din liv moder trækker den sig sammen ( ligesom mens smerter) jeg fik dog rigtig mange "mens" smerter efter pr øven.. og havde det skidt .. det gik over efter et åar timer og s var jeg bare lidt øm..

jeg ved godt dette sikker ik er nogen trøst men jeg ville heller være forbedret på det værest og oplevet  det bedre end omvendt og jeg  havde fået af vide at det var ingenting og det synes jeg det var..

Folk er forskellige og har forskellige syn på hvad smerte og ubehag er.. husk bare det.. og så nervøsiteten spiller sikkert også en stor rolle i det hele..

jeg sidder nu og venter på svaret og er pisse nervøs

jeg fik af vide at at det var min blodprøve der var lav og at en ny blodprøve ikke ville ændre noget.. 

jeg håber alt går godt

karina

Anmeld

12. juli 2010

Lotte14

Mange tak alle sammen, må se om jeg kan holde humøret oppe og håbe på det bedste.  -selvom jeg godt nok synes det er utrolige dårlige tal jeg desværre her fået.

Anmeld

12. juli 2010

karina pigen

jeg kan så meget forholde mig til det du føler.. mit tal var ik så lavt sm dit men var under de 300.. og jeg brød fuldkommen sammen.

men trøstede mig med at i 99% af tilfældende er der intet galt.. og den positive hvis man ønsker det er at man får kønnet vide et godt tid før normalt..

men ventetiden på svaret er uholdeligt..  jeg frygter min telefon ringede idag det gjorde den ik.. så kan jeg frygte det igen imorgen medmindre der kommer et brev med posten.. puuha..

men du må se lyst på det, og husk du har en god alder, og at 99 ud af 100 der får taget denne test kommer ud af det hele med et sund og rask barn...

og så lige den sidste.. 1: 20 var dit tal.. det vil sige du skal føde 20 børn og et af dem vil muligvis  været noget galt galt med.. 20 børn... det oz en del..

er sikker på det nok skal gå.

men nyd din ferie ..slap af får lidt sol.. og skrive når du har fået den taget..

du er ik alene..

Anmeld

12. juli 2010

karina pigen

der var e der snakked eom  procenten for abort.. den er på ½-1 procent og min jordmoder sagde at de slet ik tænker over det da den er så lille men de skal oplyse omkring den..

så chancen er meget lille...

Anmeld

12. juli 2010

sofie85

Held og lykke med det, håber at der ikke er noget galt, både til dig charlotte(trådstarter) Og karina pigen

Anmeld

19. juli 2010

karina pigen

jeg fik mit svar i tirsdag og alt er okay og vi venter en dreng.. håber alt går godt med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.