hej..
jeg fik lavet en Moderkageprøve i torsdag på Herlev..
fik af vide at det var som en blodprøve... jeg synes det var meget langt fra som en blodprøve... det er hurtigt overstået..
men det forløber sig sådan her..
de starter med at scanne fr at se at alt er fint og at der er plads til at tage prøven, så spritter de maven af og bruger noget bestemt gel på maven.. så sætter de en lang nål fast på scanner ( vil ik anbefalde at kigge på nålen).. nålen er mere en kanyle.. de forkalre hele tiden hvad de skal og gør.. de stikker nålen igennem mave skinnet og igennem livmoderen og ned til moderkaget og efter de tager en anden nåkl og føre ned gemmen kanylen og løsner noget væv løst ( dette synes jeg var rigtig ubehageligt, men mest fordi jeg ik havde fået a vide at et ville gøre det) og så er de færdige.. det er stikket der gør mest ondt resten er bare ubehageligt.
jeg synes bagefter var det værest.. fordi de har været inde i din liv moder trækker den sig sammen ( ligesom mens smerter) jeg fik dog rigtig mange "mens" smerter efter pr øven.. og havde det skidt .. det gik over efter et åar timer og s var jeg bare lidt øm..
jeg ved godt dette sikker ik er nogen trøst men jeg ville heller være forbedret på det værest og oplevet det bedre end omvendt og jeg havde fået af vide at det var ingenting og det synes jeg det var..
Folk er forskellige og har forskellige syn på hvad smerte og ubehag er.. husk bare det.. og så nervøsiteten spiller sikkert også en stor rolle i det hele..
jeg sidder nu og venter på svaret og er pisse nervøs
jeg fik af vide at at det var min blodprøve der var lav og at en ny blodprøve ikke ville ændre noget..
jeg håber alt går godt
karina
Anmeld