ligge selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

nuggie

Er der nogen som har nogen gode råd? min datter på 3 uger, har i starten ligget og sovet selv, og ligget i sin barnevogn.

Her den sidste uge, har hun kun ville sove ovenpå mig, og hun vil slet ikke ligge i sin barnevogn?? jeg er ved at gå til at varme og søvnmangel plus at jeg har en stor dreng som ikke rigtigt synes at det er så fedt at hun er på hans mor hele tiden..

Heldigvis er hendes far stadig hjemme, ellers ville jeg ikke få noget at spise eller noget som helst andet.

Hun vil ikke tage en sut, og når man lægge hende og hun sover vågner hun efter 5 min. og vil ikke sove igen. jeg har prøvet at ligge hende og falde til ro med en hånd på¨hende, men hun skriger til hun bliver helt blå, hvilket jeg ikke bryder mig om. hvis jeg tager hende op og trøster hende og så lægge hende ned igen, så skriger hun ligeså snart hun bliver lagt.

er der nogen som har et par ideer til hvad jeg kan prøve??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Margorie

Åh det kan jeg godt huske, men mon ikke det bare lige er en periode? Ellers så måske lad hende sove med en af dine bluser? Sådan fik vi 'narret' S til at sove selv da hun var nyfødt..

Anmeld

10. juli 2010

Ni-ko-li-ne

min bedste ide er at give hende alt den tryghed hun kræver...

Anmeld

10. juli 2010

nuggie

tak for svar, jeg min første tanke er jo også at hun har brug for tryghed og nærhed. men det betyder at jeg ikke kan komme op og handle da hun nægter at ligge i barnvognen, jeg er jo nødt til at lægge hende nogen gange for at hjælpe hendes store bror med nogen ting og det betyder at hun ikke får sovet det hun har brug for. så jeg er nok nødtil at hun kan ligge lidt selv, f.eks. i sin barnevogn.

Anmeld

10. juli 2010

Tanja1

Ni-ko-li-ne skriver:

min bedste ide er at give hende alt den tryghed hun kræver...

Enig

Anmeld

10. juli 2010

Tanja1

nuggie skriver:

tak for svar, jeg min første tanke er jo også at hun har brug for tryghed og nærhed. men det betyder at jeg ikke kan komme op og handle da hun nægter at ligge i barnvognen, jeg er jo nødt til at lægge hende nogen gange for at hjælpe hendes store bror med nogen ting og det betyder at hun ikke får sovet det hun har brug for. så jeg er nok nødtil at hun kan ligge lidt selv, f.eks. i sin barnevogn.

Det er også rigtigt, at det bliver man nødt til nogen gange, altså lade dem være lidt ulykkelige. Selvom det ikke er sjovt. Men ellers er det nok bedst at give al den tryghed, man kan, og prøve at tro på, at det nok bare er en periode hun er i...

Anmeld

26. juli 2010

Eliza/lykke

3 uger... en helt ny en :-)

Min er kun 2½ mrd... så hun er også ret ny

Men - jeg kan fortælle, at hun ikke ville lægge i barnevognen, da hun var nyfødt - ej heller om 3 uger gammel. Den var alt for stor, liften også. Det eneste, der hjalp var hende vugge.

Men jeg fandt ud af, at svøbe dynen omkring hende, samme dyne som hun og jeg lå med om natten. Hun sov hos mig op af en sengehest. Hun havde kun en body på og en hue. Det hjalp.

Faktisk svøbte vi hende hver aften frem til hun var  5-6 uger. Vi havde en lagen, som vi svøbte stramt om hende, lige så sutten ikke faldt ud hi hi og så en livmoder-bamse, med lyden fra livmoderen. Det hjalp rigtig meget. Ikke i barnevognen - kun i vuggen.

Jeg handler ind, når manden er kommet hjem. Jeg har en dreng på 9 også... det er pisse hårdt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.