Afbetaling af su-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

Lunae

Hej Tøser!

Jeg sidder i den priviligeret situation, at jeg igen har fået helt kontrol over min økonomi og derfor kun skylder penge på mit SU-LÅN. Lånet har jeg ikke fået siden januar i år og jeg skylder derfor ca 50000 kr på lånet nu!

Så er det, at jeg har et stabilt plus på kontoen og overvejer at begynde at afbetale på lånet, selvom at jeg stadig er studerende!

Er der nogen af jer der ved hvordan det fungerer og kan det overhovedet betale sig for mig (tænker om det er bedre at leve lidt bedre de næste år end at forsætte som hidtil)

Er der andre af jer, som har betalt lånet af før endt uddannelse?

Håber i kan give mig nogle råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

louise8723

altså hvorfor udsætte det? - man skal jo alligevel igang med betalingen senest 1 år efter endt uddannelse

jeg brugte min digital signatur og gik ind på borger.dk - via siden kan du se hvor meget du skylder og regne ud hvor længe du skal betale alt efter hvor meget du afdrager.. derinde finder du også betalingsoplysninger

Anmeld

10. juli 2010

Lunae

Altså jeg er først færdig med min uddannelse i 2013, så jeg har jo lang tid til jeg reelt skal betale af! Så er det bare jeg tænker, om jeg hellere vil leve bedre nu her, eller om jeg skal forsætte mit lidt skrabet liv, men så have en mindre gæld når jeg er færdig!

Anmeld

10. juli 2010

louise8723

Lunae skriver:

Altså jeg er først færdig med min uddannelse i 2013, så jeg har jo lang tid til jeg reelt skal betale af! Så er det bare jeg tænker, om jeg hellere vil leve bedre nu her, eller om jeg skal forsætte mit lidt skrabet liv, men så have en mindre gæld når jeg er færdig!

hvis jeg var dig ville jeg starte blir man jo nok gladere for i sidste ende

Anmeld

10. juli 2010

Lunae

Ja, det tænker jeg også :-)

Anmeld

10. juli 2010

Jibbe

Hvis du er helt afklaret med at skulle leve det lidt skrabede liv så ville jeg også begynde at betale nu. Det er så skønt i sidste ende Tænk at være helt gældfri når du er færdiguddannet. Hvis jeg kunne have gjort noget om så havde jeg begyndt at betale af noget før. Jeg betaler alligvel 800 kr om måneden på lånet nu, og det er da rare penge at have senere...

Anmeld

10. juli 2010

Lunae

Jamen det er rigtigt! Lige nu tænker jeg bare at afvente til lillepigen er kommet til verden, så jeg er helt sikker på, at vi kan klare os! Det ville jo være dumt at ære nødsaget til at tage lån igen fordi man er så ludfattig!

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Du kunne jo altid begynde at lægge pengene til side, og når bebs så er ankommet, se om det stadig kan lade sig gøre at lægge beløbet væk.

Hvis ja, så begynd at slå lånet ihjel inkl. de opsparede penge, hvis nej, så har du lidt sparet sammen til en regnvejrsdag og lånet kan fortsat vente...

Anmeld

10. juli 2010

Lunae

Det lyder som en rigtig god ide :-) har allerede sparet 1500 kr op, som sagtens kunne undværes i denne måned! Det ville da være så dejligt, hvis man kunne være gældfri, når man en gang besluttede sig for at spare op til et hus :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.