gæstemad om sommeren???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.414 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg laver normalt aldrig mad når vi får gæster, men nu vil min mand ligepludselig ikke mere!!

Vi skal have to gange gæster inden længe og jeg er helt tom for ideer. Jeg tænker kun i hverdagsmad og aner ikke hvad der er lækkert til gæster om sommeren.........har bare ingen ideer!

Det duer ikke med grill, da jeg ikke lige orker at begynde på at finde ud af det!

Hjælp mig, føler mig sgu lidt hjælpeløs! Ved gæster her i huset forventer det helt store og det har jeg bare aldrig stået for!!! 

Suk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

otlitrom

Hvad med noget laks i ovnen, nye kartofler og en god salat? Det synes jeg er sommermad, og jeg ville ikke blive skuffet hvis jeg fik det hos vores venner... Men vi forventer heller ikke så meget af hinanden, her er en gryderet eller frikadeller ganske normalt

Hvad "plejer" din mand at lave? Bare for at få en føling med, hvilken genre man skal tænke i?

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Hvad med noget laks i ovnen, nye kartofler og en god salat? Det synes jeg er sommermad, og jeg ville ikke blive skuffet hvis jeg fik det hos vores venner... Men vi forventer heller ikke så meget af hinanden, her er en gryderet eller frikadeller ganske normalt

Hvad "plejer" din mand at lave? Bare for at få en føling med, hvilken genre man skal tænke i?

Åhhh det er både fine stege, fantastisk grilmad, super sovse osv. - ja folk snakker altid om at det er så lækker lækker mad han laver, og det er det også - jeg får bare stress ved tanken om at de forventer ét og så kommer til middag hos frikadelle-konen!!! 

Phuu føler mig trængt lidt op i et hjørne!

Anmeld

9. juli 2010

Vingummien

Hold dig til nogle små men fine retter. Noget der ikke kræver en masse at sætte sig ind i.

Hvis man bruger det rigtige kød, kan man også lave en kanon gryderet der smager mega godt.

Anmeld

9. juli 2010

otlitrom

Nu kan det godt være jeg virker spydig.. Men kommer de ikke for at ser Jer?! Hvis de skal ave så fin mad kan de vel tage i byen og betale for det?

Jeg prøver bare at sætte det lidt på spidsen, men jeg er selvfølgelig også vandt til noget helt helt andet. Her samles vi for at være sammen, om der så står Knorr på menuen, men jeg kan godt se at I har en lidt anden måde at gøre det på. Al respekt, men ja, det kan ende med sådan en fælde som du sidder i nu.. Og den virker ikke rar.

Hvad ville du selv synes var lækkert at få? Hvad er sommermad for dig, når det ikke er grill? Jeg tænker fisk eller lyst kød.. og det kan laves lækkert på mange -og nemme- måder!

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Nu kan det godt være jeg virker spydig.. Men kommer de ikke for at ser Jer?! Hvis de skal ave så fin mad kan de vel tage i byen og betale for det?

Jeg prøver bare at sætte det lidt på spidsen, men jeg er selvfølgelig også vandt til noget helt helt andet. Her samles vi for at være sammen, om der så står Knorr på menuen, men jeg kan godt se at I har en lidt anden måde at gøre det på. Al respekt, men ja, det kan ende med sådan en fælde som du sidder i nu.. Og den virker ikke rar.

Hvad ville du selv synes var lækkert at få? Hvad er sommermad for dig, når det ikke er grill? Jeg tænker fisk eller lyst kød.. og det kan laves lækkert på mange -og nemme- måder!

Men du har helt ret!!!

Det er min mand der har skruet det op til det helt store hver gang og det har været hans interesse at lave maden.

Jeg føler mig jo lidt amputeret nu, hvor jeg bare bliver meddelt at nu vil han ikke - fordi jeg i flere år ikke har "fået lov" og det netop er skruet helt vildt op!

Men det er da ok at han har fået nok af at lave gæstemad - jeg finder jo nok på noget. Ved bare at det ene sæt gæster fabler om hans mad!

ØV! Men ja - min egen skyld er det vel et eller andet sted!

Anmeld

9. juli 2010

otlitrom

Anonym skriver:

Men du har helt ret!!!

Det er min mand der har skruet det op til det helt store hver gang og det har været hans interesse at lave maden.

Jeg føler mig jo lidt amputeret nu, hvor jeg bare bliver meddelt at nu vil han ikke - fordi jeg i flere år ikke har "fået lov" og det netop er skruet helt vildt op!

Men det er da ok at han har fået nok af at lave gæstemad - jeg finder jo nok på noget. Ved bare at det ene sæt gæster fabler om hans mad!

ØV! Men ja - min egen skyld er det vel et eller andet sted!

Det nytter ikke noget at give dig selv skylden, for der er vel som sådan ikke en gerningsmand i det her

Hvis du har selvironi og er tilpas ved at anvende den mellem vennerne, så prøv det bedste du kan. Og falder det hele til jorden, så sig noget muntert...

Jeg er sikker på at de nok skal gå!!

Anmeld

15. juli 2010

Monica

Hvad med at lave oste - pølse bord? Ind til ostehandleren, køb lidt forskelligt (ved ikke hvor mange I bliver) og 2 slags spegepølse. Lidt frugt og gerne lidt "tapas"lækre soltør tomat, oliven... Og så kan du jo bage noget lækkert brød, måske 2 slags hvis du imponere... Gerne noget groft... Ellers så køb dig til det hele... Det kan blive mega lækkert...

Og ved du hva - du kan også sagtens servere noglesmålækre frikadeller til...

Heldog lykke

Monica - der ville ææælske at blive inviteret... 

Anmeld

15. juli 2010

TbCp

Arla har så mange lækre opskrifter på deres hjemmeside!
Jeg har bla. lavet denne ret som jeg synes er rigtig lækker og sommeragtig http://arla.dk/opskrifter/Cremet-spaghetti-med-kyl ling-lime-og-gront/

Anmeld

15. juli 2010

Silvermist1

• Pasta med pestosovs, noget lækkert lyst kød, hvidløgsbrød og en lækker grøn salat
  • Pita med ta´ selv fyld
  • Pandekager med ta´ selv fyld
  • Frikadeller med kartoffelsalat

Hm, det er ihvertfald nogle retter der er MEGET nemme at lave og passer godt som sommer-gæstemad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.