Hej Maria...
Jeg tror ikke man kan sige hvem der er klar til og sove på eget værelse og hvem der ikke er.
For vores vedkommende kom Lærke ind og sove på eget værelse, da hun kun var 3½ månede gammel..
Og i guder hvor fik vi mange trælse bemærkninger om det :@ Hun er jo kun et lille spæd barn.. hun har da brug for mor og far osv osv osv..
Men vi lukkede af for det andre sagde.. For faktum var og er faktisk stadig, at når Lærke sover i soveværelset, uanset om det er i vores seng eller egen seng, ja så sover jeg ikke..
Jeg vågner ved den mindste lyd hun giver fra sig i egen seng og sover hun ved os, ja så vågner jeg hver gang hun bevæger på sig.. Og sådan har det været fra hun var helt lille..
Og vi ved jo alle, at får vi som mødre ikke vores søvn, ja så er vi ikke meget værd.:S
Når hun er syg sover hun inde ved os.. Men så sover hun i sin weekend seng og jeg får sjældent meget søvn , i de dage de står på..
Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke kan sove, når hun ligger ved siden af, eller i samme rum.. Men faktum er, at det kan jeg ikke.. Jeg elsker min lille Lærke over alt på jorden (L) Men når vi sover i hvert rum mig og hende, så får alle den bedste søvn.
Hun har normalt værelse op af vores og jeg høre hende altid hvis hun kalder..
Men lige i tiden har vi gang i en ombygning og derfor sover hun i den anden ende af gangen, men jeg høre hende stadig uden problemer, når hun græder eller kalder.
Nu skal det så siges, at hun er 2 år gammel og det er kun sket meget meget få gange, at hun har kaldt og haft brug for at komme ind til os.
Så om vi bare har været heldige der, eller om det er fordi hun har lært helt fra lille og sove alene, ja det skal jeg lade være usagt.. Men her hjemme fungere det helt kanont.:)
Men gør da hvad der er bedst for jer..
Der kommer sikkert en dag, hvor din datter siger at hun er en stor pige nu ;) ( den sødste sætning når de siger det om sig selv ) og at hun gerne vil sove på eget værelse.:)
Hislen Pia.
Anmeld