Afslag - eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg var til jobsamtale i mandags, til et super job som jeg meget gerne vil have. Det gik super godt og hun lovede hun ville ringe uanset hvad og at tidshorisonten var 14 dage.

Idag får jeg så et brev, dateret igår som lyder som følger:

Kære ...

Jeg må desværre meddele dig, at du ikke er kommet i betragtning til den ledige stilling som ....
Du ønskes held og lykke med din fortsatte jobsøgning.

Med venlig hilsen

.....

- på mig lyder det som et standard afslag, ikke som et afslag til en der har været til samtale? Tror I det kan være en fejl - også set i lyset af de 14 dage hun sagde samt at hun ville ringe uanset hvad? De fik over 85 ansøgere og vi var 6 til samtale..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Mor-til-asta-09

Jeg tror desværre ikke det er en fejl.. Vil mene du skal betragte det som et afslag..

Du må desværre bare lede videre..

Anmeld

7. juli 2010

Putomanen

Jeg må desværre også sige, at det lyder som et standard afslag. Det er desværre ikke alle virksomheder, som er lige gode til at give gode og begrundede afslag.

Det er bare op på hesten igen og søge videre. Det skal nok lykkes

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Det er bare underligt at hun skriver at jeg ikke kom i betragtning - det gjorde jeg jo netop?

Normalt er det her da hvad man skriver til dem der ikke kom i betragtning - altså til samtale eller hvad?

Anmeld

7. juli 2010

Putomanen

Anonym skriver:

Det er bare underligt at hun skriver at jeg ikke kom i betragtning - det gjorde jeg jo netop?

Normalt er det her da hvad man skriver til dem der ikke kom i betragtning - altså til samtale eller hvad?

Ja, normalt ville de nok skrive, at de har valgt at gå videre med en anden kandidat eller at der er en anden kandidat, som passer bedre til kvalifikationerne. Men jeg tror stadig, at det er et afslag.

Hvis du er i tvivl, så ring til hende, du var til samtale med, og spørg. Du mister jo ikke noget ved det. Og alt andet lige viser du en stor interesse i jobbet og arbejdsstedet/virksomheden. Jeg håber, at det hele viser sig at være en fejltagelse.

Anmeld

7. juli 2010

helora

Anonym skriver:

Hej.

Jeg var til jobsamtale i mandags, til et super job som jeg meget gerne vil have. Det gik super godt og hun lovede hun ville ringe uanset hvad og at tidshorisonten var 14 dage.

Kære ...

Jeg må desværre meddele dig, at du ikke er kommet i betragtning til den ledige stilling som ....

Med venlig hilsen

.....

- på mig lyder det som et standard afslag, ikke som et afslag til en der har været til samtale? Tror I det kan være en fejl - også set i lyset af de 14 dage hun sagde samt at hun ville ringe uanset hvad? De fik over 85 ansøgere og vi var 6 til samtale..

Du har helt ret i, at det lyder som et standardafslag. Ikke alle firmaer er lige tjekkede mht. at begrunde deres afslag. Men eftersom du har været til samtale vil jeg mene, at du har krav på en begrundelse for, hvorfor de ikke vil ansætte dig. Så tag og ring til dem.

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Ja, normalt ville de nok skrive, at de har valgt at gå videre med en anden kandidat eller at der er en anden kandidat, som passer bedre til kvalifikationerne. Men jeg tror stadig, at det er et afslag.

Hvis du er i tvivl, så ring til hende, du var til samtale med, og spørg. Du mister jo ikke noget ved det. Og alt andet lige viser du en stor interesse i jobbet og arbejdsstedet/virksomheden. Jeg håber, at det hele viser sig at være en fejltagelse.

Jeg ringer asap i morgen tidlig.. Vil da alt andet lige gerne have svar på hvorfor jeg ikke fik det, måske der er noget jeg kan gøre bedre en anden gang..

Anmeld

7. juli 2010

Putomanen

Anonym skriver:

Jeg ringer asap i morgen tidlig.. Vil da alt andet lige gerne have svar på hvorfor jeg ikke fik det, måske der er noget jeg kan gøre bedre en anden gang..

Det lyder som en rigtig god ide.

En begrundelse for, hvda der gik godt og hvad der gik mindre godt, er altid rigtig god at have i den videre søgning. Så kan du lære af det, og forhåbentlig brilliere endnu mere til næste samtale. Jeg  for dig.

Anmeld

7. juli 2010

Anonym trådstarter

Tak

Anmeld

7. juli 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Hej.

Kære ...

Med venlig hilsen

.....

Når jeg har været til samtale og fået afslag, plejer jeg altid at ringe til virksomheden for at få en begrundelse Det er sjældent, at nogen virksomheder overhovedet tager jeg tid til at begrunde et afslag. De fleste plejer at give afslag pr. brev, da det er nemmest

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.