Hejsa Alle
Jeg ville blot lige dele ud af de erfaringer jeg har gjort mig idag.
Det hele startede egentligt i søndags med den sidste scanning, hvor jeg fik afvide at onsdag skulle æggene tage ud
, derefter har panikken bredt sig i min krop lige siden og jeg var totalt bræk nervøs over det
, så oprandt dagen jo.
Vækkeuret ringede kl 6 imorges, efter blot 4½ times søvn,(kom først fra arbejdet 01.20) jeg gik i bad tog mig noget iste og satte mig foran min trofaste skærm (PC), ventede på at kl skulle blive 6.45 så kæresten skulle vækkes, vi kørte hjemme fra ved 7 tiden og landede på OUH kl 7.45, 5 min senere kom vi ind på hvilestuen, og jeg fik en god sol at sidde i, og så fik vi lidt praktisk info, jeg fik lagt den der til morfin i hånden og så fik vi besked på at vente indtil kl blev 9 hvor vi skulle til.
5 min før 9 gik jeg ud og tissede af som jeg skulle og kom så ind i det der rum jeg ikke kan huske hvad hedder, nå men der blev jeg mødt af en mand som fortalte at han skulle tage imod mine æg på den anden side af væggen i det lille hul, jeg blev så bedt om af sygeplejesken at gå ind og tage benklæder af, fik lige et grønt tæppe med ind til at dække for, og kæresten blev sat ned på stolen ved hovedenden, så kom overlægen ind han sagde pænt godag og jeg kom op på briksen at ligge, jeg fik sådan et hvidt stykke stof mellem benene som dækkede det værste og det var faktisk rart, så blev det grønne klæde lagt hen over benene og jeg fik grønne benposer på (de var hyggelige )
, nå men jeg blev hejst op ivejret så lægen lige kunne vaske mig, som han sagde, og så skulle jeg nok komme ned til kæresten igen,
da han var færdig med det og jeg var sænket igen fik jeg så lagt lokal bedøvelsen, hvilket jeg i den højre side overhovedet ikke ensede, men i den venstre kunne jeg lige mærke et lille niv, de ville jo så give mig morfin i hånden, men det blev ikke til noget for den sad forkert og det lagde sig blot under huden, så jeg klarede det lige på panodiler og lokalbedøvlese
, altså det var jeg nok lige stolt over, nå men så prikkede han hul på højre side, igen intet at mærke, så kom den venstre som var en smule ubehagelig fordi det strammede spdan nå han stak igennem, men ellers intet at bemærke og igen en total go stemning vi snakkede alle sammen og jokede, ja det var faktisk hyggeligt trods det meget grænseoverskridende indgræb
og vupti 20 min efter var det hele overstået, jeg havde 6 fine æg ialt så det var bare totalt iorden
, jeg kom op at sidde og kunne så smutte ind og tage tøj på igen og gå over på hvilestuen, hvor vi så skulle vente på at det blev kærestens tur til at lægge en klat
der gik ca 10 min så blev det ham han gik ud og gjorde hans værnepligt
og kom så glad ind til mig igen, jeg fik taget den dumme ting ud af hånden og blev så svimmel i ca 5min, for der kom den første skud medisin så lige igennem
og så var det overstået, men nøj hvor var jeg træt og vi skulle jo bare vente på at de kom fra laboratoriet med resultatet, jeg synes det tog frygtelig lang tid, og så kom hun endeligt, men skræk og ve
hun havde et nyt bæger med til kæresten, han sædkvalitet var så dårlig at han var gået fra 1 mill til 110 tusind så der var kun nok til micro inseminering, så de ville gerne hvis han kunne levere en prøve mere som de så håbede på var bedre, han gjorde det sku
han er så sej min kæreste, jeg har valgt ikke at få resultatet af anden prøve da det jo godt kan vente til på lørdag hvor der 

skal sættes et æg op igen.
Vi tog derfra kl 11, kørte ud og fik lidt hurtigt til ganen for ingen af os havde spist inden vi kom derind og så bare hjem og sove
begge 2, jeg har så lige fået 2 timer på øjet og har stadig ikke ondt 
jeg kan mærke det jo og det er ømt, skal helst ligge ned og sån det er ikke så godt når jeg sidder lige op det klemmer for meget, men ellers ingen ubehag.
Undskyld at det blev så langt, men det er første forsøg og første gang så det er en stor oplevelse for mig det her, men håber at der er andre der kan høste af mine erfaringer, og måske være knap så bange for deres tur
Lene