Oksesteg!!! Hjælp søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Mira0911

Jeg står og skal lave en ordenlig omgang oksesteg her i sommerhuset til aften, da vi får et hold venner til overnatning...

Alle de gange jeg har lavet oksesteg er det bare ikke lykkes for mig, smags mæssigt... :( Jeg har prøvet at marinere med hvidløg.... kommet laurbær blade hist og her i kødet... Synes ikke det har givet noget smag - sådan ordentligt....

Hvad kan det være jeg gør galt?? Jeg kommer self. også salt/peber på....

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej til, hvad jeg kan marinere stegene i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Plysbjørnen

Du kan vel næsten bruge hvilken som helst marinade, du skal bare huske at kødet helst gerne skal trække 4 - 5 timer (i marinaden) også gerne mere, for at det trækker ordenligt ind i kødet....

Anmeld

7. juli 2010

Mira0911

BetinaTrold skriver:

Du kan vel næsten bruge hvilken som helst marinade, du skal bare huske at kødet helst gerne skal trække 4 - 5 timer (i marinaden) også gerne mere, for at det trækker ordenligt ind i kødet....

GISP...... Det kan kødet så ikke nå i dag... :( Tog kødet ud af fryseren for en time siden....

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Jeg står og skal lave en ordenlig omgang oksesteg her i sommerhuset til aften, da vi får et hold venner til overnatning...

Alle de gange jeg har lavet oksesteg er det bare ikke lykkes for mig, smags mæssigt... Jeg har prøvet at marinere med hvidløg.... kommet laurbær blade hist og her i kødet... Synes ikke det har givet noget smag - sådan ordentligt....

Hvad kan det være jeg gør galt?? Jeg kommer self. også salt/peber på....

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej til, hvad jeg kan marinere stegene i?

Du kan lade stegen simre i en stor gryde, med løg, gulerødder, mørk øl 2 stk., laurbærblade, salt, peber, kartofler - rødbede kan også kommes i (lækkert)

Stegen steges først hurtigt i noget smør på begge sider og derefter skal alle ingredienserne tilsættes og lad det simre i 1-1½ time.

Så får du en lækker mør steg og en sovs som bare skal jævnes til som tilbehør, virkelig lækkert.

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Du kan lade stegen simre i en stor gryde, med løg, gulerødder, mørk øl 2 stk., laurbærblade, salt, peber, kartofler - rødbede kan også kommes i (lækkert)

Stegen steges først hurtigt i noget smør på begge sider og derefter skal alle ingredienserne tilsættes og lad det simre i 1-1½ time.

Så får du en lækker mør steg og en sovs som bare skal jævnes til som tilbehør, virkelig lækkert.

Udover over den mørke øl tilsætter man også lidt vand så steg og grøntsager er dækket til.

Når det har simret i 1-2 timer så tag stegen op og trække og grøntsager hældes ud så kun væden er tilbage.  og med friske kartofler og salat til virkelig lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.