Enlig mor og SU.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

storm

Hej....

HJÆLP....

Går og overvejer at begynde på ny uddannelse på SU. Syntes det er en jungle på su.dk at finde ud af præcis hvor meget man som enligforsørger kan få i SU incl. div. lån og tillæg.

Er der mon nogle her, der er i denne situation, at være enlig forsørger og på SU???????

Har brug for at vide hvad det er man får hver måned.

En lykkelig enlig mor på 38 til jordens skønneste guldklump på 14 måneder.

Pga. dårlig helbred,står der en langtids sygemelding og venter i kulissen. Da jeg ikke ved hvad fremtiden byder mig, bliver jeg nød til at have en plan B klar i forhold til ny uddannelse. Det vides endnu ikke, om jeg kan få en revalidering eller om jeg skal trækkes gennem hele sygesystemet - sygedagpenge, arbejdsprøvning osv. - hvilket jeg pt. ikke kan overskue at skulle igennem. Derfor må jeg tage sagen i egen hånd, og forsøge at finde ud af, hvordan jeg står ret økonomisk ifald jeg beslutter mig til at starte på ny uddannelse på su. (tænker lidt socialrådgiver)

Håber der er noge der kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål

KH Tove

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

TTM

Hejsa!

Jeg er selv enlig forsørger på SU.

Jeg får udbetalt hver måned 8545 plus 50% betalt af min lejebolig, dobbelt op på børnechekken hver 3. måned og sidst 100% friplads i vuggestuen (dvs kommunen betaler pladsen for mig)

Jeg har fravalgt 100% SU-lån, man kan selv regulere det hvis man f.eks ikke har behov for mere end 1500 kr. i lån. men mener det er 5000 du kan få i SU-lån. det er nemlig også en særlig sats når man er enlig forsørger.

Men nu har jeg jo heller ikke en god opsparing i banken derfor får jeg så meget... Hvilket er til jeg kan bruge 1400 kr på pendlerkort hver måned, plus alt det andet man nu betaler (forsikringer osv.)

Håber du kan bruge svaret ellers så bare spørg igen

Anmeld

13. juli 2010

storm

Tak for svaret. Det kunne jeg helt sikkert bruge. Bare en lille ting jeg ikke lige er helt med på....... Du skriver "dobbelt op på børnepenge hver 3 måned"???????? Hvad præcis mener du med det???? Som studerende får man da ikke mere i børenpenge?? - ordinært-ekstra ordinært og alm børne check - eller hvad??

Kh Storm´s mor

Anmeld

13. juli 2010

TTM

Det var også ordinært og ekstra ordinært jeg mente

Tror jeg sad og sov lidt mens det blev skrevet  Men er glad for du kunne bruge det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.