vægtøgning meget tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.529 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

Kløver

Jeg er kun ca 4+6 og alligevel har i løbet af den sidste uge taget 3 kg på, synes ikke jeg har spist så meget anderledes, som burde gøre hele 3 kg, og tænker om noget kan være væske, da det har været så varmt, eller måske fordi jeg nu er gravid, men barnet med indhold kan vel umuligt veje mere end maks et par 100 gram, hvis det overhovedet er så meget??

er det normalt at tage på, på den måde, kæmper jo i forvejen stort med vægten pga mit pco.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

AA10

jeg tror det er meget forskelligt.. jeg har nemlig tabt mmig

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

AA10 skriver:

jeg tror det er meget forskelligt.. jeg har nemlig tabt mmig

bare det var mig hehe, men tja måske noget af forklaringen kan ligge der, synes jo bare det er mærkeligt min vægt pludselig på under 1 uge bare sådan er gået 3 kg op

Anmeld

6. juli 2010

AA10

ja det kan jeg godt forstå... den lille er sikkert sulten

Anmeld

6. juli 2010

trine3112

Jeg har også taget meget på hurtigt i graviditeten. Er normal størrelse og har ikke overspist eller noget. Nu har jeg ligget stabilt på +13,5 i 4 uger og jeg er i 32. uge. Så regner med at der kommer et par ekstra kilo, men ikke noget alarmerende.

Egen læge har sagt god for min vægtstigning, fordi det hele har sat sig på mave og barm. Der er selvfølgelig kommet lidt ekstra på hofter/lår, men ikke meget.

Efter at have prøvet det selv, vil jeg sige til dig, at du ikke skal bekymre dig på nuværende tidspunkt så længe du kan stå inde for dine spisevaner

/Trine

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

AA10 skriver:

ja det kan jeg godt forstå... den lille er sikkert sulten

hehe ja, havde i starten kvalme men synes det er gået en smule i sig selv, når jeg sørger for at spise lidt, og regemæssigt, men er staidg meget træt, og også indimellem lidt svimmel, men ja måske dte er derfor, synes jo bare det er tidligt, tænker lidt at barn og div jo umuligt kan veje ret meget på nuværende tidspunkt

Anmeld

6. juli 2010

Muffinmus

mm, jeg tog også meget på med den første..og HURTIGT.

Endte op på 25 kg i alt..men 1 år efter var det næsten væk igen det hele.

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

trine3112 skriver:

Jeg har også taget meget på hurtigt i graviditeten. Er normal størrelse og har ikke overspist eller noget. Nu har jeg ligget stabilt på +13,5 i 4 uger og jeg er i 32. uge. Så regner med at der kommer et par ekstra kilo, men ikke noget alarmerende.

Egen læge har sagt god for min vægtstigning, fordi det hele har sat sig på mave og barm. Der er selvfølgelig kommet lidt ekstra på hofter/lår, men ikke meget.

Efter at have prøvet det selv, vil jeg sige til dig, at du ikke skal bekymre dig på nuværende tidspunkt så længe du kan stå inde for dine spisevaner

/Trine

det jeg glad for at høre, rart jeg ikke er den eneste der har taget på, synes jo bare det var underligt

Anmeld

6. juli 2010

Tina2

Jeg har også altid taget på lige fra start... Det er meget forskelligt hvor meget man tager på og hvornår..... Jeg synes bare jeg tager jævnt på gennem hele graviditeten... I 2. graviditet havde jeg taget 4 kg på i uge 8.....

Er endt på +25 kg og +31 kg de andre gange og nu er jeg i uge 30 med nummer 3 og har taget lige knap 16 kg på.....

Anmeld

6. juli 2010

<3

Det er meget forskelligt hvornår og hvor meget man tager på.

Jeg tog 25kilo på i alt. Men tog dem på de første 6mdr. Derefter stod min vægt stille.

Man siger at +500gr om ugen er for meget og bør evt. referes med læge i de første måneder. Efter uge 12 så skal en vægtøgning på +500gr referes med lægen da det ellers kan være tegn på svangerskabsforgiftning.

Og mener at det er 10-15kilo som er det man anbefaler at tage på i alt under en graviditet Der lå jeg noget over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.