Lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

minbaby

Mødte i dag ind på min arbejdsplads. Et helt almindeligt kontor miljø. Fik beskeden at en af mine kollegaer var blevet smittet med lussingesyge af sin datter. Jeg blev derfor bedt om at ringe til lægen for at høre hvordan jeg skulle/skal forholde mig. Her blev jeg noget overrasket. Jeg må ikke komme på arbejde før end blodprøve resutater forlægger. Det vil sige ca på torsdag. Har jeg haft det kan jeg trygt og roligt gå på arbejde igen. Har jeg ikke haft det, kan jeg risikere en sygemelding på op til 6 uger. da der er en ret lang inkubationstid på lussingesyge. Sidder så nu herhjemme med en noget blandet følelse. Er slet ikke i tvivl om at det er det rigtige at blive hjemme, men samvittigheden over for kollegaerne er stor. Ferie afviklingen er godt igang og vi er noget presset. Samtidigt er det svært at ligge bekymringen for den lille helt væk. Jeg prøver at slappe af og håbe på det bedste.

Har  nogen af i andre erfaring med denne sygdom under graviditet???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

anja1116

Hej

Jeg er lærer og lige da jeg fandt ud af at jeg var gravid fik en af mine elever også lussinge syge.

jeg ringede derfor til min læge, hun sagde at jeg bare skulle tage den med ro, så længe eleven ikke var i skole kunne jeg ikke blive smittet. Jeg var så nede og få taget en blodprøve, men måtte godt arbejde indtil svaret kom. (jeg havde haft det, vidste det sig)

Hilsen Anja

Anmeld

5. juli 2010

oo

der var mistanke om at min søster havde den under sin graviditet og hun gik til kontrol. det viste sig heldigvis at hun ikke var smittet.

du skal IKKE have dårlig samvittighed!! du skal passe på dig selv og ikke mindst dit ufødte barn - lussingesyge kan have alvorlige konsekvenser for graviditeten, som du sikkert ved.

hvordan situationen er på dit arbejde er IKKE dit ansvar, det er din chef der skal sørge for at der ikke er nogen der skal løbe hurtigere blot fordi der er ferie eller sygemeldinger (man får jo heller ikke mere i løn i sommerperioden pga andres ferie, vel? )

Anmeld

5. juli 2010

misslea

minbaby skriver:

Mødte i dag ind på min arbejdsplads. Et helt almindeligt kontor miljø. Fik beskeden at en af mine kollegaer var blevet smittet med lussingesyge af sin datter. Jeg blev derfor bedt om at ringe til lægen for at høre hvordan jeg skulle/skal forholde mig. Her blev jeg noget overrasket. Jeg må ikke komme på arbejde før end blodprøve resutater forlægger. Det vil sige ca på torsdag. Har jeg haft det kan jeg trygt og roligt gå på arbejde igen. Har jeg ikke haft det, kan jeg risikere en sygemelding på op til 6 uger. da der er en ret lang inkubationstid på lussingesyge. Sidder så nu herhjemme med en noget blandet følelse. Er slet ikke i tvivl om at det er det rigtige at blive hjemme, men samvittigheden over for kollegaerne er stor. Ferie afviklingen er godt igang og vi er noget presset. Samtidigt er det svært at ligge bekymringen for den lille helt væk. Jeg prøver at slappe af og håbe på det bedste.

Har  nogen af i andre erfaring med denne sygdom under graviditet???

Hejsa....

Jeg arbejder i en børnehave, og derfor fik jeg min læge til at tage en blodprøve, for at undersøge om jeg har haft lussingesyge!! Han sagde dog, at der ikke var grund til bekymring... han var sådan rimelig afslappet i forhold til det!! Han mente ikke, at der var helt så stor grund til bekymring som nogle læger gør det til...!!!!

Jeg har ikke selv den store forstand på det... men har da gjort op med mig selv, at hvis der kommer et tilfælde inden jeg går på barsel, så holder jeg mig væk!!!

Det viste sig nemlig, at jeg ikke har haft lussingesyge!!!

Men selvfølgelig skal du tænke på dig selv, og bestemt ikke have dårlig samvittighed.... det ville være dumt at risikere noget jo!!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

7. juli 2010

minbaby

Jubii. Fik i dag svar fra lægen at jeg har haft lussingesyge. Dejligt at kunne tage på arbejde igen. Er bare slet ikke klar til at skulle gå hjemme endnu. Syntes tiden er alt for lang, og keder mig bragt. Så det passer mig fint at kunne komme på job og se andre mennesker.

Anmeld

8. juli 2010

Jules

Det var dejlig at du fik den besked :) God arbejdslyst

Lægernes holdning til lussingesyge er meget forskellig! - men nu kender jeg to stk der har fået lussinge syge under gravidten hvor de babyerne døde sent henne i graviditeten. - Så jeg tager ihvertfald IKKE let på lussingesyge! Jeg har dog også selv haft det...! Puh ha....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.