minbaby skriver:
Mødte i dag ind på min arbejdsplads. Et helt almindeligt kontor miljø. Fik beskeden at en af mine kollegaer var blevet smittet med lussingesyge af sin datter. Jeg blev derfor bedt om at ringe til lægen for at høre hvordan jeg skulle/skal forholde mig. Her blev jeg noget overrasket. Jeg må ikke komme på arbejde før end blodprøve resutater forlægger. Det vil sige ca på torsdag. Har jeg haft det kan jeg trygt og roligt gå på arbejde igen. Har jeg ikke haft det, kan jeg risikere en sygemelding på op til 6 uger. da der er en ret lang inkubationstid på lussingesyge. Sidder så nu herhjemme med en noget blandet følelse. Er slet ikke i tvivl om at det er det rigtige at blive hjemme, men samvittigheden over for kollegaerne er stor. Ferie afviklingen er godt igang og vi er noget presset. Samtidigt er det svært at ligge bekymringen for den lille helt væk. Jeg prøver at slappe af og håbe på det bedste.
Har nogen af i andre erfaring med denne sygdom under graviditet???
Hejsa....
Jeg arbejder i en børnehave, og derfor fik jeg min læge til at tage en blodprøve, for at undersøge om jeg har haft lussingesyge!! Han sagde dog, at der ikke var grund til bekymring... han var sådan rimelig afslappet i forhold til det!! Han mente ikke, at der var helt så stor grund til bekymring som nogle læger gør det til...!!!!
Jeg har ikke selv den store forstand på det... men har da gjort op med mig selv, at hvis der kommer et tilfælde inden jeg går på barsel, så holder jeg mig væk!!!
Det viste sig nemlig, at jeg ikke har haft lussingesyge!!!
Men selvfølgelig skal du tænke på dig selv, og bestemt ikke have dårlig samvittighed.... det ville være dumt at risikere noget jo!!!
Mange hilsner fra Lea 
Anmeld